  • 11. Data: 2012-06-08 22:06:44
    Temat: Re: Karta pamięci...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Jun 2012 06:55:16 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]
    > mieć taką kartę w telefonie... A co najmniej jak niezgrabnie jest ona
    > obsługiwana w Androidzie: niby masz w ciul miejsce na karcie ale
    > jak Ci ktoś wyśle e-mail z dużym załącznikiem to zapełni Ci telefon
    > tak, że nie wyślesz ani e-maila, ani SMSa i będziesz miał kłopoty aby
    > go w ogóle używać... :-) A na karcie 2G wolnego miejsca...
    > To po co ta karta skoro system operacyjny jej tak kulawo używa?
    >
    > Jestem pewny, że gdyby iPhone udostępniał kartę pamięci to system iOS
    > obsługiwałby ją w bardziej logiczny, przemyślany i wygodny sposób...

    No po przemysleniu udostepniali by tylko katalog photo :-P

    Popros kolege zeby ci przeslal ten e-mail ze 20 razy, zobaczymy co sie
    stanie :-P

    > Może nadejdą takie czasy że Apple pokaże im jak się karty SD w fonie używa
    > :-)

    Juz pokazalo. Teraz wszyscy udziwniaja. Moze Apple bedzie w awangardzie
    tych co przestana :-)
    Ale nie, gdzie tam, przeciez to by podwazalo podstawy ustroju.

    J.

  • 12. Data: 2012-06-09 05:38:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    > [ciach]
    >
    > karty (i telefonu) uzywa uzytkownik nie system
    > jezeli uzytkownik nie zadaje sobie trudu przeczytania instrukcji
    > i zastanowienia sie co robi to nie ma o czym dyskutowac

    Dla mnie ideałem są takie urządzenia codziennego użytku
    które można wydajnie używać bez studiowania tomów instrukcji.

    > http://www.loleg.com/blog/wp-content/uploads/2008/04
    /mac-vs-pc.jpg

    Tak pocieszają się infantylni właściciele pecetów którzy
    zazdroszczą równiewydajnych i o wiele ładniejszych maków :-)

    > wiem ze preferujesz telefony 'dla debili' ktorych funkcjonalnosc
    > jest taka sobie, user jest prowadzony za raczke i 'chciec to se moze'

    Niektórzy nie muszą się dowartościowywać przez używanie
    niepotrzebnie przekombinowanych i przekomplikowanych
    urządzeń.

    > ale jeczenie o tym po raz kolejny na grupie jest juz nudne,
    > zapchal sobie wbudowana pamiec to niech przeniesie co
    > chce na karte i po problemie

    A czemu musi coś przenosić? Czemu telefon sam nie umie
    sobie załączników z maila trzymać na karcie zamiast na
    pamięci wewnętrznej telefonu?

  • 13. Data: 2012-06-09 05:39:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No po przemysleniu udostepniali by tylko katalog photo :-P
    >
    > Popros kolege zeby ci przeslal ten e-mail ze 20 razy, zobaczymy co sie
    > stanie :-P

    Widzisz - właśnie w iPhone jest jedna ciągła pamięć - nie masz takiej
    parodii że telefon przestaje być użyteczny mimo że ma 2 GB wolnej
    pamięci tylko w innym folderze.

    Ustroju?

  • 14. Data: 2012-06-09 08:12:07
    Od: atm <...@v...pl>

    > Widzisz - właśnie w iPhone jest jedna ciągła pamięć - nie masz takiej
    > parodii że telefon przestaje być użyteczny mimo że ma 2 GB wolnej
    > pamięci tylko w innym folderze.

    Gdyby bylo tak jak piszesz, to obawiam sie ze za chwile zamiescilbys
    nastepny post mowiacy o tym, ze po wymianie karty pamieci na inna
    przestaje dzialac skrzynka lub jej funkcjonalnosc jest ograniczona.
    Bo przeciez karty sa po to, zeby je wymieniac a nie wsadzac na stale jak
    rozszerzenie RAMu w komputerze stacjonarnym :P
    Idac tym tropem i Twoim zamilowaniem do uslug chmurowych mozna
    stwierdzic, ze iOS jest kulawy poniewaz program pocztowy nie
    wykorzystuje do rozszerzenia pamieci przy zapchanych wbudowanych 16GB
    przestrzeni iChmury.

  • 15. Data: 2012-06-09 10:10:25
    Od: ALdroid <a...@n...ma.takiego.adresu.pl>

    Dnia Fri, 8 Jun 2012 22:38:14 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    naskrobał przy słoiku:

    > A czemu musi coś przenosić? Czemu telefon sam nie umie
    > sobie załączników z maila trzymać na karcie zamiast na
    > pamięci wewnętrznej telefonu?

    bo to użytkownik decyduje gdzie mają być trzymane załączniki bądź
    dodatki - w pamięci telefonu lub na karcie.
    Jeśli często zmienia kartę to wybierze pamięć wewnętrzna (i to jest
    bodajże w tym wypadku domyślnym ustawieniem).

    --
    AL

  • 16. Data: 2012-06-09 11:02:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Jun 2012 22:39:56 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Widzisz - właśnie w iPhone jest jedna ciągła pamięć - nie masz takiej
    > parodii że telefon przestaje być użyteczny mimo że ma 2 GB wolnej
    > pamięci tylko w innym folderze.

    Moze najpierw zrobimy test, a potem bedziemy dyskutowac ?
    Moge ci podeslac pare dluzszych plikow, tylko podaj adres :-)

    A na razie
    http://www.youtube.com/watch?v=Su54MoeHUsg
    http://voices.yahoo.com/what-iphone-memory-leak-8588
    907.html

    I bardzo technicznie
    http://akosma.com/2009/01/28/10-iphone-memory-manage
    ment-tips/

    > Ustroju?

    No ustroju - nie po to przez 20 lat izolowalismy klientow od szczegolow
    technicznych, zeby teraz im wszystko wykladac.

    Ja tam na innych wychowany, wiec mnie nie dziwi ze mam pamiec, system
    plikow, partycje, i ze moge gdzies miejsce miec, a gdzie indziej zabraknie.

    J.

  • 17. Data: 2012-06-09 13:27:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Moze najpierw zrobimy test, a potem bedziemy dyskutowac ?
    > Moge ci podeslac pare dluzszych plikow, tylko podaj adres :-)

    No ale ja wiem co się stanie, po co filozofować?

    > A na razie
    > http://www.youtube.com/watch?v=Su54MoeHUsg
    > http://voices.yahoo.com/what-iphone-memory-leak-8588
    907.html

    No ale co Ty mi tu pokazujesz:
    "Because a memory leak is a problem with an app, not the iPhone"
    Pisz na temat.

    > I bardzo technicznie
    > http://akosma.com/2009/01/28/10-iphone-memory-manage
    ment-tips/

    No super, ale ja tu nie piszę o błędach w aplikacjach tylko
    o zarządzaniu miejscem na pamięci systemu plików...

> [...]
    >
    > Ja tam na innych wychowany, wiec mnie nie dziwi ze mam pamiec, system
    > plikow, partycje, i ze moge gdzies miejsce miec, a gdzie indziej

    Ten kolega co to mu w Androidzie miejsca zabrakło, wyobraź sobie
    jest inżynierem elektronikiem i programistą z Anglii... Więc mowa
    o "ustroju" jest niepotrzebna. On karty nie wyciąga, on chce jej
    użyć do rozszerzenia pamięci wewnętrznej telefonu, aby właśnie
    zmieścić więcej filmów i załączników do maila i aby telefon mu
    nie przestał działać jak ktoś mu wyśle kilka fotek antycznego auta :-)
    Ma 50-parę lat i nie traktuje telefonu jak zabawki w której się
    ubranka zmienia jak na lalce czy karty pamięci wymienia :-)))

  • 18. Data: 2012-06-09 14:17:27
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Dla mnie ideałem są takie urządzenia codziennego użytku
    > które można wydajnie używać bez studiowania tomów instrukcji.
    [...]
    > A czemu musi coś przenosić? Czemu telefon sam nie umie
    > sobie załączników z maila trzymać na karcie zamiast na
    > pamięci wewnętrznej telefonu?

    skoro uzytkownik nie zadaje sobie trudu wybrania i skonfigurowania
    urzadzenia to rzeczywiscie ktos powinien myslec za niego...

    karta jest dla osob ktore jej potrzebuja - albo do przenoszenia
    jej miedzy urzadzeniami albo do rozszerzenia dostepnej pamieci

    w obu przypadkach trzeba sie zastanowic co na niej potrzebujemy
    i skonfigurowac program\system tak zeby z niej korzystal

    rozumiem ze iosowcy bywaja przytloczeni mozliwosciami wyboru,
    ale teraz dyskutujemy o kims kto najwyrazniej wybral cos
    co jest mu niepotrzebne, nie zadbal o ustawienie tego pod
    siebie i w chwili obecnej musi poswiecic 10 minut na poprawienie
    tego (po tygodniach\miesiacach uzywania bez zadnej refleksji)

    wydumany problem

  • 19. Data: 2012-06-09 14:27:12
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

> [...]
    > Ma 50-parę lat i nie traktuje telefonu jak zabawki w której się
    > ubranka zmienia jak na lalce czy karty pamięci wymienia :-)))

    najwyrazniej jednak sie mylisz gdyby traktowal go jak narzedzie pracy
    czy kontaktu z ludzmi to zadbalby o konfiguracje, naprawde nie rozumiem
    dlaczego usilujesz twierdzic ze programiscie sprawia trudnosc
    odpowiednie zaptaszkowanie pola "trzymaj zdjecia/emaile/sciagniete
    pliki itd. itp. na pamieci zewnetrznej"

    gdyby kupil samochod, lal tylko paliwo i jezdzil to tez forsowalbys
    teorie ze plyn chlodniczy, olej, plyn do spryskiwaczy, filtry,
    sa dla mieczakow bo samochody elektryczne ich nie uzywaja?

  • 20. Data: 2012-06-09 14:30:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > skoro uzytkownik nie zadaje sobie trudu wybrania i skonfigurowania
    > urzadzenia to rzeczywiscie ktos powinien myslec za niego...

    Czemu mam sobie zadawać trud skoro to samo może być łatwe? :-)
    Generalnie maszyny buduje się po to, aby ograniczyć
    "trud" jaki zadać musi sobie człowiek... :-)
    Telefon na ten przykład wymyślono abyś nie musiał
    kogoś odwiedzać osobiście aby sobie z nim porozmawiać.

    > karta jest dla osob ktore jej potrzebuja - albo do przenoszenia
    > jej miedzy urzadzeniami albo do rozszerzenia dostepnej pamieci

    I tenże kolega z którym pracuję najwyraźniej używa jej do
    rozszerzenia dostępnej dla telefonu pamięci...

> [...]

    > siebie i w chwili obecnej musi poswiecic 10 minut na poprawienie
    > tego (po tygodniach\miesiacach uzywania bez zadnej refleksji)

    Nie jest to wydumany problem - to prawdziwy problem, prawdziwego
    kolegi który naprawdę nie jest "iosowcem" bo nigdy nie miał iPhone.