  • Data: 2009-03-16 02:39:04
    Temat: Karta Sandisk CF 4 GB - "ciekawa" awaria
    Od: NomaD_FH <N...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Padła mi karta CF SanDisk Extreme III, tzn jeszcze nie do końca jest
    martwa, ale zaczynam się obawiać o jej stan. Ostatnio (około roku) od
    momentu zaginięcia w "boju" czytnika, zdjęcia zgrywałem kablem (tak
    wiem - w przypadku Canona to masochizm), ostatnio postanowiłem takowy
    czytnik zanabyć.
    Karta - z całym 1 dniowym dorobkiem zdjęciowym wrzucona do czytnika,
    komputer zawartość karty widzi... zgrywam pierwsze zdjęcie - w tym
    momencie czytnik znika z urządzeń w komputerze, ponowne podpięcie -
    nie widać w systemie karty.
    Wrzucenie karty do aparatu - informacja o uszkodzeniu karty (i strata
    wszystkich zapisanych na niej zdjęć).
    Próba wrzucenia karty do innego aparatu - ten sam efekt.
    Wrzucenie innej karty CF do czytnika - czyta bez problemu, zrzuca
    zdjęcia - można dowolnie "żonglować plikami" na karcie.
    Karte udało się sformatować w aparacie - zrzucanie nowych zdjęć przez
    kabel z aparatu działa.
    Próba zrzucenia przez dowolny czytnik (przetestowałem już chyba 5-6
    czytników, różnych producentów, różne komputery) - wszędzie ten sam
    efekt, czyli wywalenie czytnika z systemu po próbie zrzucenia 1-2
    pierwszych zdjęć, po czym komunikat o uszkodzeniu karty (pomaga jej
    format w aparacie).

    Karta niedługo idzie do MM w ramach reklamacji (mam nadzieję, że
    przyjmą - kupiona 2 lata temu), jestem ciekaw czy ktoś już się spotkał
    z takimi problemami tego typu kart? :)
    Fakt - karta jest bardzo sporo używana, ale nie spodziewałem się tego
    typu awarii (całe szczęście, że te zdjęcia można było powtórzyć).

    Grzesiek "Nomad_FH"