eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKapelusze
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 11. Data: 2021-07-14 11:30:06
    Temat: Re: Kapelusze
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Jul 2021 10:54:19 +0200, RadoslawF wrote:
    > W dniu 2021-07-14 o 09:51, J.F pisze:
    [...]
    >>>>> W Anglii bogaci w melonikach, udający bogatych w kapeluszach
    >>>>> a biedota w czapkach.
    >>>>
    >>>> Nie tylko w Anglii.
    >>>>
    >>>> https://warszawa.fotopolska.eu/1688987,foto.html
    >>>> https://wielkahistoria.pl/warszawa-lata-20-najbardzi
    ej-zaskakujace-i-nietypowe-fotografie/
    >>>>
    >>>> Robociarze w czapkach, szoferzy w czapkach, studenci w czapkach,
    >>>> dzieci w czapkach, ale kapelusze tez sa.
    >>>
    >>> W Warszawie tego czasu była moda że fizyczni w czapkach a umysłowi
    >>> oraz niepracujący w kapeluszach.
    >>
    >> a w USA chyba do tej pory sa "white collar".
    >
    > Z kapeluszy i cylindrów zrezygnowali już chyba wszędzie.

    Ale umyslowy przychodzi do pracy w garniturze i bialej koszuli.

    Tylko informatycy sie wylamuja :-)

    >>>>>>>> Wezmy taki Ford T.
    >>>>>>>> https://www.smartage.pl/ford-model-t-samochod-ktory-
    zmotoryzowal-swiat/
    >>>>>>>
    >>>>>>> Karoseria projektowana na podstawie dorożki i karety.
    >>>>>>> Porównaj wygląd. :-)
    >>>>>>>
    >>>>>>>> I jakos to potem zmalalo ...
    >>>>>>> Blacha kosztuje, trzeba ciąć koszty.
    >>>>>>
    >>>>>> Nie mowie nie, ale ... troche lat to trwalo.
    >>>>>>
    >>>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/1932_Ford
    >>>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_48
    >>>>>>
    >>>>>> Kapelusz sie tu zmiesci? Jakby z trudem, a moda przeciez jeszcze nie
    >>>>>> minela.
    >>>>>>
    >>>>>> A tu ?
    >>>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/1949_Ford
    >>>>>> albo jakis kurdupel prowadzi, albo miejsca na kapelusz jest sporo ..
    >>>>>
    >>>>> Na początku lat 30 większość świata przeszła na karoserie
    >>>>> robione i projektowane przez fabryki samochodów a nie zakłady
    >>>>> karosarzu i produkcji karoc.
    >>>>
    >>>> no ale te dwa fordy sa z lat 30-tych.
    >>>
    >>> Mają już "nowoczesne" i metalowe karoserie w odróżnieniu od fordaT
    >>> który wygląda jak tania kareta z silnikiem zamiast koni.
    >>
    >> Owszem, metalowe, ale ciagle "jak kareta".
    >
    > W czym ciągle jak kareta?
    > Jest już metalowa karoseria, jest normalne opuszczanie szyby.

    ale takie jednak pudełkowate.

    > Kierowca ma równie luksusowe miejsce jak pasażerowie z tyłu.

    Albo wlasciciel zaczal sam prowadzic, albo te zwiazki zawodowe
    kierowcow wywalczyly :-)

    Zauwaz, ze model 1932 w wielu wersjach mial tylko 2 drzwi.
    Czyli samochod dla ludu pracujacego :-)

    > I są niskie bez miejsca na cylindry.

    A to mi trudno ocenic, choc przednia szyba jakby niska - cylinder sie
    nie zmiesci, kapelusz ... kto wie.

    Bylo tez sporo modeli bez dachu.

    >>>> i trzeba bylo lat 40-tych, aby gusta projektantow sie lekko zmienily
    >>>> https://en.wikipedia.org/wiki/1941_Ford
    >>>> Choc gdzies tam jeszcze czai sie VW - ten pierwszy,
    >>> Też już miał normalną metalową karoserię.
    >> Chodzilo mi ok ksztalt. Juz nie kareta.
    > Ale to normalne, projektowali go pod koniec lat trzydziestych.

    Gusta sie widac zmienialy.

    A wiec - od lat 40-tych: miejsca na cylinder w samochodach popularnych
    nie ma, na nizszy kapelusz .. trudno powiedziec,
    a kapelusze ... ciagle modne.

    J.


  • 12. Data: 2021-07-14 20:05:49
    Temat: Re: Kapelusze
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-07-14 o 11:30, J.F pisze:

    >>>>>> W Anglii bogaci w melonikach, udający bogatych w kapeluszach
    >>>>>> a biedota w czapkach.
    >>>>>
    >>>>> Nie tylko w Anglii.
    >>>>>
    >>>>> https://warszawa.fotopolska.eu/1688987,foto.html
    >>>>> https://wielkahistoria.pl/warszawa-lata-20-najbardzi
    ej-zaskakujace-i-nietypowe-fotografie/
    >>>>>
    >>>>> Robociarze w czapkach, szoferzy w czapkach, studenci w czapkach,
    >>>>> dzieci w czapkach, ale kapelusze tez sa.
    >>>>
    >>>> W Warszawie tego czasu była moda że fizyczni w czapkach a umysłowi
    >>>> oraz niepracujący w kapeluszach.
    >>>
    >>> a w USA chyba do tej pory sa "white collar".
    >>
    >> Z kapeluszy i cylindrów zrezygnowali już chyba wszędzie.
    >
    > Ale umyslowy przychodzi do pracy w garniturze i bialej koszuli.
    >
    > Tylko informatycy sie wylamuja :-)

    :-)

    >>>>>>>>> Wezmy taki Ford T.
    >>>>>>>>> https://www.smartage.pl/ford-model-t-samochod-ktory-
    zmotoryzowal-swiat/
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Karoseria projektowana na podstawie dorożki i karety.
    >>>>>>>> Porównaj wygląd. :-)
    >>>>>>>>
    >>>>>>>>> I jakos to potem zmalalo ...
    >>>>>>>> Blacha kosztuje, trzeba ciąć koszty.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Nie mowie nie, ale ... troche lat to trwalo.
    >>>>>>>
    >>>>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/1932_Ford
    >>>>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_48
    >>>>>>>
    >>>>>>> Kapelusz sie tu zmiesci? Jakby z trudem, a moda przeciez jeszcze nie
    >>>>>>> minela.
    >>>>>>>
    >>>>>>> A tu ?
    >>>>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/1949_Ford
    >>>>>>> albo jakis kurdupel prowadzi, albo miejsca na kapelusz jest sporo ..
    >>>>>>
    >>>>>> Na początku lat 30 większość świata przeszła na karoserie
    >>>>>> robione i projektowane przez fabryki samochodów a nie zakłady
    >>>>>> karosarzu i produkcji karoc.
    >>>>>
    >>>>> no ale te dwa fordy sa z lat 30-tych.
    >>>>
    >>>> Mają już "nowoczesne" i metalowe karoserie w odróżnieniu od fordaT
    >>>> który wygląda jak tania kareta z silnikiem zamiast koni.
    >>>
    >>> Owszem, metalowe, ale ciagle "jak kareta".
    >>
    >> W czym ciągle jak kareta?
    >> Jest już metalowa karoseria, jest normalne opuszczanie szyby.
    >
    > ale takie jednak pudełkowate.

    Dostawczaki, ciężarówki i autobusy dalej są pudelkowate.

    >> Kierowca ma równie luksusowe miejsce jak pasażerowie z tyłu.
    >
    > Albo wlasciciel zaczal sam prowadzic, albo te zwiazki zawodowe
    > kierowcow wywalczyly :-)

    To pierwsze, związków zawodowych kierowców jeszcze raczej nie było.

    > Zauwaz, ze model 1932 w wielu wersjach mial tylko 2 drzwi.
    > Czyli samochod dla ludu pracujacego :-)

    Dokładnie. Brakło przedziału dla jaśniepaństwa z drzwiami tylko
    do niego.

    >> I są niskie bez miejsca na cylindry.
    >
    > A to mi trudno ocenic, choc przednia szyba jakby niska - cylinder sie
    > nie zmiesci, kapelusz ... kto wie.
    >
    > Bylo tez sporo modeli bez dachu.

    Tam nakrycia głów zrywało.
    Kierujący używali tzw pilotek.

    >>>>> i trzeba bylo lat 40-tych, aby gusta projektantow sie lekko zmienily
    >>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/1941_Ford
    >>>>> Choc gdzies tam jeszcze czai sie VW - ten pierwszy,
    >>>> Też już miał normalną metalową karoserię.
    >>> Chodzilo mi ok ksztalt. Juz nie kareta.
    >> Ale to normalne, projektowali go pod koniec lat trzydziestych.
    >
    > Gusta sie widac zmienialy.
    >
    > A wiec - od lat 40-tych: miejsca na cylinder w samochodach popularnych
    > nie ma, na nizszy kapelusz .. trudno powiedziec,
    > a kapelusze ... ciagle modne.

    Spojrzyj na USA i stany południowe (nie wszystkie, te kowbojskie),
    chodzą w kapeluszach i przeważnie zdejmują wsiadając do auta.
    A "wieśniakowozy" czyli pickupy robią niby specjalnie dla nich.


    Pozdrawiam

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: