-
1. Data: 2021-07-11 15:03:01
Temat: Nie bedzie stref w miastach.
Od: Janusz <j...@o...pl>
Chyba kogoś oświeciło w ministerstwie i nie będzie stref zakazu wjazdu
dla starszych aut.
"Niezadowolenie samorządowców i kierowców przeważyło. Ministerstwo
Klimatu i Środowiska nie narzuci włodarzom miast obowiązku stworzenia
stref czystego transportu. "
Co ciekawe najbardziej trują NOx nowe diesle :( bardziej niż stare
benzyniaki :)
"Jak pokazały badania przeprowadzone w 2019 r. w Krakowie, największym
problemem są diesle - i to już te spełniające normę emisji Euro 5, a
więc zarejestrowane przed wrześniem 2015 r."
"Choć katalogowo emitowały one nie więcej niż 80 mg tlenków azotu na km,
to w rzeczywistości mogło być to nawet 700 mg NoX/km. Podobny poziom
emisji osiągały starsze diesle, spełniające normę Euro 4 czy Euro 3. Dla
porównania benzynowe auta, które spełniały normę Euro 5, emitowały ok.
120 mg NoX/km, a spełniające normę Euro 4 ok. 200 mg NoX/km. Dopiero
benzynowe auta spełniające normę Euro 3, która obowiązywała od stycznia
2001 do stycznia 2006 r., uzyskały gorszy wynik niż diesle spełniające
normę Euro 6 (obowiązującą od września 2015 r.). Podobne zależności
występują w dziedzinie rzeczywistej emisji cząstek stałych."
No to się przejechali na 'nowoczesnych', 'eko' dieslach :)
Co zresztą docenili kupujący bo
"Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wśród samochodów
kupionych jako nowe od stycznia do końca czerwca 2021 r. silniki
benzynowe miało 54,7 proc. aut wyjeżdżający z salonów, a wysokoprężne
14,1 proc. (nie wliczając w to mikrohybryd). W imporcie rozkład akcentów
jest inny. W ciągu pierwszej połowy 2021 r. 54,8 proc. sprowadzonych do
Polski aut było napędzanych silnikiem benzynowym, ale jednocześnie 42,1
proc. stanowiły diesle."
https://e.autokult.pl/41783,rzad-wycofuje-sie-ze-str
ef-czystego-transportu-nowe-przepisy-nie-pomoga-tez-
z-ladowarkami
--
Janusz