  • Data: 2011-02-17 01:12:46
    Temat: Kamerzysta/fotograf i prawo do zdjęć/filmu
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Pelna cycata z pochodzi z grupy dyskusyjnej pl.soc.prawo.

    Wiem, ze tego typu tematy sa tutaj uwielbiane.
    Sam pytajacy nie zdaje sobie sprawy z tego, ze sie staje smieszny.
    ----------------
    Witam,

    Przymierzam się powoli do własnego wesela i chciałbym znaleźć
    kamerzystę i
    fotografa, który nie będzie robił cyrków z wydaniem wszystkich
    materiałów,
    jakie wykona (łącznie z projektem nadruku na CD, okładki, itp) wraz z
    przekazaniem praw autorskich.

    Czy ktoś ma wzór takiej umowy lub samego oświadczenia o przekazaniu
    praw
    autorskich? Przy okazji mnie naszła taka wątpliwość - czy
    kamerzysta/fotograf może w ogóle wydać tylko jedną kopię filmu na DVD
    (pomijając ustalenia zawarte w umowie) i zastrzec sobie prawo
    autorskie jak
    również zabronić kopiowania lub rozpowszechniania takiej płyty? Pytam
    kontekście tego, że po znajomych wiem, że często kamerzysta daje tylko
    1
    kopię filmu, za inne każe płacić jak za zboże i jeszcze debilny wg
    mnie
    nadruk na płycie i okładce, że wszelkie prawa autorskie zastrzeżone a
    np.
    jak klienci potencjalni przyjdą to na lewo i prawo pokazuje
    poprzednie
    materiały - nawet jeśli prawa autorskie są jego, to czy może
    pokazywać
    komukolwiek film albo bardziej wizerunki osób na nim zarejestrowanych?

    Pozdrawiam
    tp