  • 21. Data: 2017-07-28 08:40:34
    Temat: Re: Kamera za $20
    Od: p...@g...com

    Trzeba porównać materiał i sprawdzić czy nie skalowany :-) w tej cenie oczekuję co
    najwyżej FHD na 4k trzeba wyłożyć min 50 USD a z dystrybucji europejskiej jeszcze
    więcej:
    https://www.amazon.de/gp/aw/d/B01JS00NFE/ref=mp_s_a_
    1_2?ie=UTF8&qid=1501223840&sr=8-2&pi=AC_SX236_SY340_
    FMwebp_QL65&keywords=apeman+a70&dpPl=1&dpID=51Fv1pmW
    qrL&ref=plSrch

  • 22. Data: 2017-07-28 23:47:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ps.com...
> [...]
    1_2?ie=UTF8&qid=1501223840&sr=8-2&pi=AC_SX236_SY340_
    FMwebp_QL65&keywords=apeman+a70&dpPl=1&dpID=51Fv1pmW

    Masz taką? Jak oceniasz?

  • 23. Data: 2017-07-30 11:30:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/28/2017 12:45 AM, Marek wrote:
    > A czy faktycznie rozdzielczość szczegółów tej konkretnej kamery jest 4k?

    Ta kamera za $20 posiada przetwornik imx179 8Mpx. To lepiej niż fullhd
    ale gorzej niż 4K. Warto wiedzieć że ten przetwornik jest również w
    markowych kamerach za znacznie większe pieniądze i nie jest to chińska
    podróbka tego przetwornika tylko autentyczny sony.

    Problemami z tymi tanimi kamerami są:

    a) kiepsa optyka która uniemozliwia uzyskanie ostrego obrazu
    b) kiepskie oprogramowanie które nawet jeśli ma ostry obraz to niszczy
    go dziawdowską kompresją lub zwykłymi bugami.

    Dlatego istnieje nadzieja że kamere za $20 można "naprawić" innym,
    lepszym softem i faktycznie sa takie rezultaty zbierane na forum gopawn.
    Niestety nie posiadamy ani specyfikacji do CPU (szczególnie części DSP)
    ani do pozostałym elemenetów hardwareowych. Co oznacza że można tylko
    kombinować z tym co jest zamiast napisać własny.

    > Widziałem chinskie kamery "full hd" które
    > robiły upscaling do 1920x1080 z natywnej ich chipsetu 480p...

    To nie sa takie, wbrew pozorom wszelakie "action cam" które się wysypały
    w ostatnim czasie, jako podróbki SJ4000 która to znowu jest podróbką
    GoPro, mają bardzo rozsadny hardware. Tylko ten software robiony na
    odwal jest kłopotem.

    Czekamy aż wycieknie kod źródlowy i wtedy będzie więcej fun.

  • 24. Data: 2017-07-31 01:02:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 30 Jul 2017 11:30:59 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    tylko
    > kombinować z tym co jest zamiast napisać własny.

    Ale co można kombinować, skoro nie ma specyfikacji?? Z poprzednich
    postów zrozumiałem,
    że _jest_ już alternatywny soft i są nawet widoki na jego
    stabilizację.
    Bo jeśli niea userzy czekają na "ujawnienie źródeł" to sorry ale
    czarno widzę. To tylko
    kamerka za $20, prędzej Chińczyk wypuści na rynek kolejny
    niedorobiony produkt niż doczekacie się
    lepszego softu na stary model (typowy tzw. efekt andromni).

    --
    Marek

  • 25. Data: 2017-07-31 10:39:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/31/2017 1:02 AM, Marek wrote:
    > gopawn.
    > DSP)
    > tylko
    > Ale co można kombinować, skoro nie ma specyfikacji??

    Sporo rzeczy.

    a) już ktoś zdekompilował moduły jądra odpowiedzialne za bitrate i
    filtrację obrazu, możesz sobie tym strerować bo wiadomo gdzie są ustawiane
    b) można wymieniac moduły między paczkami firmware
    c) mozna budować firmware na podstawie konkretnego hardware jakie masz w
    kamerze

    > Z poprzednich
    > postów zrozumiałem,
    > że _jest_ już alternatywny soft i są nawet widoki na jego stabilizację.

    Nie. Jest oryginalny, modyfikowany. Aby był alternatywny Allwinner
    musiałby uwolniśc speca do swojego CPU. Wiemy dużo tym jak działa cześć
    ARM bo od lat te procesory są w tabletach i siedzi nad tym sporo ludzi
    ale nic nie wiemy o tym jak działa część DSP która jest tutaj kluczowa.

    Instnieje szansa że będzie alternatywny tak jak napisano soft do
    Canonów, zamiast pisać na nowo, wykorzystano gotowy kod.

> [...]
    > widzę. To tylko kamerka za $20, prędzej Chińczyk wypuści na rynek
    > kolejny niedorobiony produkt niż doczekacie się lepszego softu na stary

    Ujawnienie źródłem oznacza że ktoś kiedyś mający dostęp do kodu
    źródłowego modulu kompresji uwolni go w postaci kodu. Dzialo się tak
    kilka razy w hisotrii informatyki i dzięki temu można było popychać
    interes przez homebrew.

    Inzynieria odwrotne też wchodzi w grę, ale jest zbyt czasochłonna.

  • 26. Data: 2017-07-31 12:09:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 31 Jul 2017 10:39:34 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    tak
    > kilka razy w hisotrii informatyki i dzięki temu można było popychać

    Ale to działanie traci sens, gdy na rynku pojawia się, nowy lepszy
    (tańszy) sprzęt spełniający
    oczekiwania i funkcjonalności (ktory "tamten" nie spełniał"). Nikt
    nie potrzebuje softu
    do nieużywanego sprzętu. To miałem na myśli.

    --
    Marek

  • 27. Data: 2017-07-31 14:18:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/31/2017 12:09 PM, Marek wrote:
> [...]
    > (tańszy) sprzęt spełniający oczekiwania i funkcjonalności (ktory
    > "tamten" nie spełniał"). Nikt nie potrzebuje softu do nieużywanego

    Bzdura.

    Obecnie developuje się na NES, Wii, GameBoya, stawia się unixa na
    komputerach z WinCE 1.0 itd. Cały ten sprzet jest tak samo nieuzyteczny
    jak cokolwiek innego do czego wyszły lepsze zamienniki, a bandy frajerów
    liczone w tysiącach się nim ciągle zajmują.

    Cale szczęscie rynku homebrew nie regulują pustaki w garniturach
    pieprzace coś o ekonomii a jedynie zwykła radość tworzenia rzeczy
    niemożliwych.

  • 28. Data: 2017-07-31 20:47:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 31 Jul 2017 14:18:01 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > jak cokolwiek innego do czego wyszły lepsze zamienniki, a bandy
    frajerów
    > liczone w tysiącach się nim ciągle zajmują.

    Śmierć frajerom. Co to za argument, że jakaś hermetyczna grupa
    onanizuje się sprzętami archeo?
    Mówimy o konsumenckim wspolczesnym sprzęcie spełniającym wspolczesne
    oczekiwania funkcjonalne.
    Nie mam nic na przeciw alternatywnym źródłom oprogramowania, ale ma
    choć docelowo spełniać owe oczekiwania funkcjonalne. Jeśli kamera 4k
    na waniliowym sofcie nagrywa ale w ćwierć hd i ma problemy ze
    stabilnością a
    na alternatywnym sofcie stabilnie nagrywa w 4k ale bez dźwięku i ma
    rozjechany poziom bieli (przykłady) to sorry,
    ale po krótkim czasie to nawet najbardziej wierni pasjonaci owego
    hardware w końcu wybiorą coś innego co działa, nie czekając na dalszy
    (niedo)rozwój alternatywnego softu.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2017-07-31 21:20:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/31/2017 8:47 PM, Marek wrote:
    > nieuzyteczny
    > frajerów
    > Śmierć frajerom. Co to za argument, że jakaś hermetyczna grupa onanizuje
    > się sprzętami archeo?

    Znakomity aby odeprzeć idiotyzmy o tym że nikt nie bawi się starym
    sprzetem jak tylko pojawia się nowy. To najzwyczajniej bzdura w
    zderzeniu z faktami.

    > Mówimy o konsumenckim wspolczesnym sprzęcie spełniającym wspolczesne
    > oczekiwania funkcjonalne.

    Bzdura, mówimy o grupie świrów grzebiących w tanich kamerach i robiących
    z nich coś czego producent nie przewiduje i osiągajacych rezultaty
    lepsze niż zakładano przy produkcji. Przypomnę że banda świrów dodała do
    softu Canona ficzery o których nie ma mowy w przypadku oryginalnego. Ale
    debile, nie mogli iśc do sklepu i kupić nowszego bez tych ficzerów?
    Przynajmniej szpan by był i ktoś by zarobił (że zacytuje spasionego
    biznesmena którego kiedys widziałem w telewizji).

> [...]
    > na alternatywnym sofcie stabilnie nagrywa w 4k ale bez dźwięku i ma
    > rozjechany poziom bieli (przykłady) to sorry,

    A kto Cie tak okrótnie okłamał że jakośc obrazu jest znakomita i masz
    prawo narzekać? Przeciez wszyscy widzimy jaka jest. Niektórzy probują
    coś poprawić. Inni idą i kupują Yi 4K. Sam mam Yi 4K i mam tez kamerę za
    $20 i to nie jedną. I z chęcią w nich podłubie. Głownie dlatego że mogę.
    Nie spodziewam się że pojmiesz dlaczego niektórzy to robią.

    > ale po krótkim czasie to nawet najbardziej wierni pasjonaci owego
    > hardware w końcu wybiorą coś innego co działa, nie czekając na dalszy
    > (niedo)rozwój alternatywnego softu.

    Dalej nie pojmujesz na czym polega zabawa z retro, słabym sprzetem,
    chińskimi zabawkami które można podrasować itd. Na sasiedniej grupie
    jakaś banda debili kupuje tanie kamery i wymienia w nich obiektywy na
    lepsze. Popatrz, wręcz odrażająco głupie, normalny człek to idzie do
    sklepu i kupuje co najdroższe z półki. Niektórzy od 40 lat piszą soft na
    Atari 8-bit, scena C64 wymiata jak nigdy itd itp. "w końcu wybiorą coś
    innego co działa". Nie, oni to już mają a duperelami jak soft do złomy
    za $20 zajmują się w wolnym czasie bo to jest *wyzwanie* inne niż
    wycieczka do sklepu i wyrywanie lasek na iphona.

    Zadziwiające że do takiego NESa powstalo nascie modów pozwalających
    wyciągnąc obraz na HDMI pomimo że w sklepie GF 1050 kosztuje 2x taniej
    niż zadbany NES. Zaprawdę, chyba idioci skoro nie widzą że od 30 lat
    mamy lepsza grafikę, dalej grają w Mario w HDMI onanizując się pixelami
    zamiast grać w gry dla prawdziwych facetów, w dodatku nie ma nowych
    gier. I nie chcą, debile, umierać.

  • 30. Data: 2017-08-01 10:40:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 31 Jul 2017 21:20:56 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    oryginalnego. Ale
    > debile, nie mogli iśc do sklepu i kupić nowszego bez tych ficzerów?

    Po raz kolejny masz jakiś problem z czytaniem ze zrozumieniem.
    Nigdzie nie napisałem,
    że NiKT tym sie nie bawi ale tylko wąska grupa entuzjastów,
    przepraszam, świrów i debili
    jak sam ich ochoczo określasz.

    > A kto Cie tak okrótnie okłamał że jakośc obrazu jest znakomita i
    masz
    > prawo narzekać? Przeciez wszyscy widzimy jaka jest. Niektórzy
    probują

    Wątek się rozpoczął od jakiś problemów z tą kamerą. Sam nawet
    dlubales przy obiektywie.
    Ktoś wspomniał o innych problemach. z funkcjonalnościa Twoją
    odpowiedzią było
    stwierdzenie, że jest alternatywny soft, czym mnie niestety
    sprowokowaleś.

    > Dalej nie pojmujesz na czym polega zabawa z retro, słabym sprzetem,

    Rozumiem że owa kamera to sprzęt retro?
    Uczestniczyłem w 2 projektach portowania alternatywnego softu do
    zamkniętych sprzętów
    więc daruj sobie uczyc ocja dzieci robić. I wszystkie kończyły
    podobnie, nie do końca wszystko
    działało tak jak powinno a to co działało rajcowalo wąską grupę
    entuzjastów. Po czasie prościej było
    kupić tani nowy sprzęt z pełną funkcjonalnością niż męczyć się z tym
    co jest.
    To, ze w jakiś pojedynczych przypadkach TERAz coś się udaje nie
    zmienia to faktu, że najczęściej
    nie wszystko działa jak powinno do końca.

    --
    Marek