eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKamera z lidla
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 55

  • 41. Data: 2017-07-15 08:12:20
    Temat: Re: Kamera z lidla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Jul 2017 18:37:32 +0200, Cavallino napisał(a):
    > W dniu 13-07-2017 o 20:07, J.F. pisze:
    >> I co ten producent ma za czesci oferowac ?
    >
    > Baterię, uchwyt, ekran, cokolwiek.
    >
    >> Plytke elektroniki, stanowiaca 70% ceny, uklad scalony matrycy
    >> stanowiacy 60% ceny, obiektyw kosztujacy 20% ?
    >> Choc glowy nie dam - moze w takim maluchu obiektyw to 5% ceny :-)
    >>
    >> Ale owszem, pierwszy zlamie sie uchwyt, kosztuje moze 10 centow, ale
    >> oczywiscie czesci nie ma :-)
    >
    > No właśnie.
    > A do kamerki z Lidla na bank nic nie dopasujesz.
    >
    > Zresztą ja mówiłem i Lidlu i ogólnej zasadzie, a nie bezpośrednio o kamerce.

    Ja tez ogolnie - serwis tanich rzeczy zanika, bo sie po prostu nie
    oplaca.

    J.


  • 42. Data: 2017-07-15 08:23:41
    Temat: Re: Kamera z lidla
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-07-2017 o 08:12, J.F. pisze:
    > Dnia Fri, 14 Jul 2017 18:37:32 +0200, Cavallino napisał(a):
    >> W dniu 13-07-2017 o 20:07, J.F. pisze:
    >>> I co ten producent ma za czesci oferowac ?
    >>
    >> Baterię, uchwyt, ekran, cokolwiek.
    >>
    >>> Plytke elektroniki, stanowiaca 70% ceny, uklad scalony matrycy
    >>> stanowiacy 60% ceny, obiektyw kosztujacy 20% ?
    >>> Choc glowy nie dam - moze w takim maluchu obiektyw to 5% ceny :-)
    >>>
    >>> Ale owszem, pierwszy zlamie sie uchwyt, kosztuje moze 10 centow, ale
    >>> oczywiscie czesci nie ma :-)
    >>
    >> No właśnie.
    >> A do kamerki z Lidla na bank nic nie dopasujesz.
    >>
    >> Zresztą ja mówiłem i Lidlu i ogólnej zasadzie, a nie bezpośrednio o kamerce.
    >
    > Ja tez ogolnie - serwis tanich rzeczy zanika, bo sie po prostu nie
    > oplaca.

    Głównie dlatego, że producenci CELOWO nie sprzedają części po ich
    realnej wartości.

    I to powinno być ukrócone - jak producentowi się nie opłaca, to nie
    wymienia na nowe.
    Ale nie przez pół roku, tylko do końca planowanej (przez klienta)
    żywotności produktu.
    Niech wprowadzi taki zapis na opakowaniu i tego się trzyma.
    Żeby nie wyszło tak, że na wszystko jest planowane pół roku.
    Przynajmniej klient nie będzie miał złudzeń co kupuje, że np. to iż
    poprzednie blendery wytrzymały 10 lat, nie oznacza że następny przeżyje
    pół roku.


  • 43. Data: 2017-07-15 09:00:59
    Temat: Re: Kamera z lidla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Jul 2017 08:23:41 +0200, Cavallino napisał(a):
    > W dniu 15-07-2017 o 08:12, J.F. pisze:
    >> Dnia Fri, 14 Jul 2017 18:37:32 +0200, Cavallino napisał(a):
    >>> No właśnie.
    >>> A do kamerki z Lidla na bank nic nie dopasujesz.
    >>> Zresztą ja mówiłem i Lidlu i ogólnej zasadzie, a nie bezpośrednio o kamerce.
    >>
    >> Ja tez ogolnie - serwis tanich rzeczy zanika, bo sie po prostu nie
    >> oplaca.
    >
    > Głównie dlatego, że producenci CELOWO nie sprzedają części po ich
    > realnej wartości.

    czy tak celowo ... dystrybucja czesci kosztuje. A ze to nie bedzie
    towar masowy, to kosztuje duzo.
    Ja sobie moze taka kamerke naprawie, ale gospodyni z Gdanska nie.
    Musi fachowca najac. Jak fachowiec powie ile wezmie za robote, to
    gospodyni kamerke wyrzuci.
    Ja tez wyrzuce, jak sie dowiem ze czesc kosztuje polowe (bo faktycznie
    tyle moze kosztowac) plus przesylka plus wysylka ...

    Wiec po co ponosic koszty dystrybucji czesci, skoro ich "nikt" nie
    kupuje?

    > I to powinno być ukrócone - jak producentowi się nie opłaca, to nie
    > wymienia na nowe.

    Nowego nie ma, teraz produkujemy inny model.

    > Ale nie przez pół roku, tylko do końca planowanej (przez klienta)
    > żywotności produktu.
    > Niech wprowadzi taki zapis na opakowaniu i tego się trzyma.

    A kupisz taka kamerke z 5 latami gwarancji za 200 zl,
    Czy taka 2 za 120zl ? :-)

    Bo to tez wina klientow.
    W USA VW dawal 7 lat gwarancji na "drive train". W Europie rok.
    Mercedes tez rok.
    Czemu klient kupowal w/g marki, a nie w/g gwarancji ?
    (a potem Daewoo zbankrutowalo i zegnak gwarancjo :-)

    Ale jakis taki mechanizm powiniem byc - producent deklaruje ile lat,
    jak sie zepsuje wczesniej, to zwraca odpowiedni procent ceny.

    J.


  • 44. Data: 2017-07-15 09:33:39
    Temat: Re: Kamera z lidla
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-07-2017 o 09:00, J.F. pisze:

    >> I to powinno być ukrócone - jak producentowi się nie opłaca, to nie
    >> wymienia na nowe.
    >
    > Nowego nie ma, teraz produkujemy inny model.

    A to już jego problem, niech da nowy.

    >
    >> Ale nie przez pół roku, tylko do końca planowanej (przez klienta)
    >> żywotności produktu.
    >> Niech wprowadzi taki zapis na opakowaniu i tego się trzyma.
    >
    > A kupisz taka kamerke z 5 latami gwarancji za 200 zl,
    > Czy taka 2 za 120zl ? :-)

    Będę miał wybór przynajmniej.
    Powtarzam - nie chodzi o kamerkę.


    >
    > Bo to tez wina klientow.
    > W USA VW dawal 7 lat gwarancji na "drive train". W Europie rok.
    > Mercedes tez rok.
    > Czemu klient kupowal w/g marki, a nie w/g gwarancji ?

    Bo głupi.
    Ja kupuję tylko auta z długą gwarancją.

    > (a potem Daewoo zbankrutowalo i zegnak gwarancjo :-)
    >
    > Ale jakis taki mechanizm powiniem byc - producent deklaruje ile lat,
    > jak sie zepsuje wczesniej, to zwraca odpowiedni procent ceny.

    Dokładnie o to idzie.
    Od razu przestałoby się opłacać produkowanie butów na 1 miesiąc, czy
    samochodów rozpadających się po 2 latach (czytaj Renault).


  • 45. Data: 2017-07-15 09:48:33
    Temat: Re: Kamera z lidla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Jul 2017 09:33:39 +0200, Cavallino napisał(a):
    > W dniu 15-07-2017 o 09:00, J.F. pisze:
    >>> I to powinno być ukrócone - jak producentowi się nie opłaca, to nie
    >>> wymienia na nowe.
    >> Nowego nie ma, teraz produkujemy inny model.
    >
    > A to już jego problem, niech da nowy.

    >>> Ale nie przez pół roku, tylko do końca planowanej (przez klienta)
    >>> żywotności produktu.
    >>> Niech wprowadzi taki zapis na opakowaniu i tego się trzyma.
    >>
    >> A kupisz taka kamerke z 5 latami gwarancji za 200 zl,
    >> Czy taka 2 za 120zl ? :-)
    >
    > Będę miał wybór przynajmniej.
    > Powtarzam - nie chodzi o kamerkę.

    To wpisz odkurzacz, telewizor, telefon.
    Mozesz tez wpisac samochod, ale dopisz trzy zera :-)

    >> Bo to tez wina klientow.
    >> W USA VW dawal 7 lat gwarancji na "drive train". W Europie rok.
    >> Mercedes tez rok.
    >> Czemu klient kupowal w/g marki, a nie w/g gwarancji ?
    > Bo głupi.

    Trzeba przyznac, ze nie bardzo mial wybor.
    A dzis .. dacia z 3 letnia gwarancja, czy VW z 2 letnia, co tu wybrac?


    > Ja kupuję tylko auta z długą gwarancją.

    I sprzedajesz po 3 latach :-P

    Za to wybor z poprzedniego akapitu masz prosty :-)


    >> Ale jakis taki mechanizm powiniem byc - producent deklaruje ile lat,
    >> jak sie zepsuje wczesniej, to zwraca odpowiedni procent ceny.
    >
    > Dokładnie o to idzie.
    > Od razu przestałoby się opłacać produkowanie butów na 1 miesiąc, czy
    > samochodów rozpadających się po 2 latach (czytaj Renault).

    Ale to "drive train" nie obejmuje centralnego zamka :-)

    J.





  • 46. Data: 2017-07-15 09:54:18
    Temat: Re: Kamera z lidla
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-07-2017 o 09:48, J.F. pisze:

    >>> A kupisz taka kamerke z 5 latami gwarancji za 200 zl,
    >>> Czy taka 2 za 120zl ? :-)
    >>
    >> Będę miał wybór przynajmniej.
    >> Powtarzam - nie chodzi o kamerkę.
    >
    > To wpisz odkurzacz, telewizor, telefon.
    > Mozesz tez wpisac samochod, ale dopisz trzy zera :-)

    Nie ma takich różnic.
    Producenci którzy dają dłuższe gwarancje oferują zazwyczaj produkty
    TAŃSZE, niż badziewiarze, którzy dają krótką gwarancję, przy wysokiej cenie.

    Patrz Kia.

    >
    >>> Bo to tez wina klientow.
    >>> W USA VW dawal 7 lat gwarancji na "drive train". W Europie rok.
    >>> Mercedes tez rok.
    >>> Czemu klient kupowal w/g marki, a nie w/g gwarancji ?
    >> Bo głupi.
    >
    > Trzeba przyznac, ze nie bardzo mial wybor.
    > A dzis .. dacia z 3 letnia gwarancja, czy VW z 2 letnia, co tu wybrac?

    j.w.

    >
    >
    >> Ja kupuję tylko auta z długą gwarancją.
    >
    > I sprzedajesz po 3 latach :-P

    Ceeda sprzedałem po 6 latach.

    >>> Ale jakis taki mechanizm powiniem byc - producent deklaruje ile lat,
    >>> jak sie zepsuje wczesniej, to zwraca odpowiedni procent ceny.
    >>
    >> Dokładnie o to idzie.
    >> Od razu przestałoby się opłacać produkowanie butów na 1 miesiąc, czy
    >> samochodów rozpadających się po 2 latach (czytaj Renault).
    >
    > Ale to "drive train" nie obejmuje centralnego zamka :-)

    Nie bardzo wiem o co chodzi....


  • 47. Data: 2017-07-15 10:31:41
    Temat: Re: Kamera z lidla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Jul 2017 09:54:18 +0200, Cavallino napisał(a):
    > W dniu 15-07-2017 o 09:48, J.F. pisze:
    >>>> A kupisz taka kamerke z 5 latami gwarancji za 200 zl,
    >>>> Czy taka 2 za 120zl ? :-)
    >>>
    >>> Będę miał wybór przynajmniej.
    >>> Powtarzam - nie chodzi o kamerkę.
    >>
    >> To wpisz odkurzacz, telewizor, telefon.
    >> Mozesz tez wpisac samochod, ale dopisz trzy zera :-)
    >
    > Nie ma takich różnic.
    > Producenci którzy dają dłuższe gwarancje oferują zazwyczaj produkty
    > TAŃSZE, niż badziewiarze, którzy dają krótką gwarancję, przy wysokiej cenie.
    > Patrz Kia.

    Bo u nas klient nie/swiadomy, w jedne marki wierzy, inne musza sie
    przebic.

    Ale minie pare lat ... Kia z 5 latami gwarancji za 70 tys, czy Dacia z
    2 latami za 40 tys ? Co wybierasz ?

    >>>> Ale jakis taki mechanizm powiniem byc - producent deklaruje ile lat,
    >>>> jak sie zepsuje wczesniej, to zwraca odpowiedni procent ceny.
    >>>
    >>> Dokładnie o to idzie.
    >>> Od razu przestałoby się opłacać produkowanie butów na 1 miesiąc, czy
    >>> samochodów rozpadających się po 2 latach (czytaj Renault).
    >>
    >> Ale to "drive train" nie obejmuje centralnego zamka :-)
    >
    > Nie bardzo wiem o co chodzi....

    Ze ta amerykanska gwarancja na "drive train" obejmuje zespoly
    niezbedne do jazdy, a drobnica, jak np podnoszone szyby czy centralny
    zamek moga sie popsuc, i klient ma wybor - jezdzi z zepsutymi, lub
    naprawia na wlasny koszt.
    A w Renault o ile pamietam to wlasnie taki drobiazg Ci sie "rozpadl".
    (no i w Europie klient musi cewki regularnie wymieniac na wlasny koszt
    :-))


    J.


  • 48. Data: 2017-07-15 10:47:45
    Temat: Re: Kamera z lidla
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-07-2017 o 10:31, J.F. pisze:
    > Dnia Sat, 15 Jul 2017 09:54:18 +0200, Cavallino napisał(a):
    >> W dniu 15-07-2017 o 09:48, J.F. pisze:
    >>>>> A kupisz taka kamerke z 5 latami gwarancji za 200 zl,
    >>>>> Czy taka 2 za 120zl ? :-)
    >>>>
    >>>> Będę miał wybór przynajmniej.
    >>>> Powtarzam - nie chodzi o kamerkę.
    >>>
    >>> To wpisz odkurzacz, telewizor, telefon.
    >>> Mozesz tez wpisac samochod, ale dopisz trzy zera :-)
    >>
    >> Nie ma takich różnic.
    >> Producenci którzy dają dłuższe gwarancje oferują zazwyczaj produkty
    >> TAŃSZE, niż badziewiarze, którzy dają krótką gwarancję, przy wysokiej cenie.
    >> Patrz Kia.
    >
    > Bo u nas klient nie/swiadomy, w jedne marki wierzy, inne musza sie
    > przebic.
    >
    > Ale minie pare lat ... Kia z 5 latami gwarancji za 70 tys, czy Dacia z
    > 2 latami za 40 tys ? Co wybierasz ?


    Takiego wyboru dokonałem 2 miesiące temu, akurat wśród używanych, ale
    różnica była mniejsza.
    Wśród nowych jest jeszcze mniejsza - żeby Duster miał jakikolwiek sens
    wyposażeniowy, zwłaszcz w porównaniu do Sportage musi kosztować 60-70 tys.
    Upustów praktycznie brak, za gwarancję do 5 lat trzeba dopłacić.
    Podobnie wyposażony Sportage kosztuje jakieś 10 tys więcej, ale możesz
    dostać upust no i darmową gwarancję do 7 lat.
    Różnica jakości i wielkości ogromna.

    Jeśli nie potrzebujesz 4x4 wybór jest prosty - Sportage.

    Przy innych modelach różnica bywa jeszcze mniejsza.

    >
    >>>>> Ale jakis taki mechanizm powiniem byc - producent deklaruje ile lat,
    >>>>> jak sie zepsuje wczesniej, to zwraca odpowiedni procent ceny.
    >>>>
    >>>> Dokładnie o to idzie.
    >>>> Od razu przestałoby się opłacać produkowanie butów na 1 miesiąc, czy
    >>>> samochodów rozpadających się po 2 latach (czytaj Renault).
    >>>
    >>> Ale to "drive train" nie obejmuje centralnego zamka :-)
    >>
    >> Nie bardzo wiem o co chodzi....
    >
    > Ze ta amerykanska gwarancja na "drive train"

    Nie znam, nie wiem o czym mowa.

    > A w Renault o ile pamietam to wlasnie taki drobiazg Ci sie "rozpadl".
    > (no i w Europie klient musi cewki regularnie wymieniac na wlasny koszt
    > :-))

    Akurat ten się nie rozpadł, za to rozpadło się wszystko inne.

    Centralny przestał działać po zalaniu modułu UCH (Plakiem do
    klimatyzacji) i serwis nie wiedział co ma z nim zrobić.
    Ale sam wysechł po kilku dniach i działał do końca.


  • 49. Data: 2017-07-18 19:21:59
    Temat: Re: Kamera z lidla
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "J.F."

    >
    > Zresztą ja mówiłem i Lidlu i ogólnej zasadzie, a nie bezpośrednio o
    > kamerce.

    Ja tez ogolnie - serwis tanich rzeczy zanika, bo sie po prostu nie
    oplaca.
    ---
    Komu mógłby się opłacać ?


  • 50. Data: 2017-07-18 20:03:18
    Temat: Re: Kamera z lidla
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Cavallino"

    > Ja tez ogolnie - serwis tanich rzeczy zanika, bo sie po prostu nie
    > oplaca.

    Głównie dlatego, że producenci CELOWO nie sprzedają części po ich
    realnej wartości.
    ---
    Wartości ? Produkt jest tyle wart ile klient jest skłonny za niego zapłacić.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: