  • 21. Data: 2017-07-13 16:43:43
    Temat: Re: Kamera z lidla
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-07-2017 o 21:24, j...@i...pl pisze:

    > Mnie się udało skutecznie reklamować suszarkę do włosów.

    Bo reklamacje działają, krytyczny jest momentu opływu rękojmi/gwarancji.
    Potem już nie zrobisz nic, choćby z powodu tych kosztów wysyłki,
    wyższych od wartości urządzenia.

  • 22. Data: 2017-07-13 16:45:19
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 13-07-2017 o 12:09, J.F. pisze:

    > Jak prawie wszedzie. Serwis zanika.

    Do Zelmera choćby teoretycznie jest szansa że część kupisz.

    > Ale urzadzenie za 200 zl mozna zaryzykowac.

    No chyba że inne, naprawialne kosztuje 210 - wtedy nie warto.
    Jak dają 50% taniej to może by to miało sens, ale aż tak dużych różnic
    nie ma.
    Max 10%, 20% w promocji.
    A wtedy już nie warto.

  • 23. Data: 2017-07-13 16:57:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 13-07-2017 o 12:09, J.F. pisze:

    >Do Zelmera choćby teoretycznie jest szansa że część kupisz.

    Podejrzewam, ze teoretycznie. Uwzgledniajac cene.

    A pamietasz swoje wydatki na ... megane ?

    >No chyba że inne, naprawialne kosztuje 210 - wtedy nie warto.

    Zepsuje sie po 3 latach i sie dowiesz, ze naprawa kosztuje 150 :-P

    Ale kto oferuje naprawialne kamerki ?
    Albo choc takie, gdzie bateryjke mozna wymienic ?

    J.

  • 24. Data: 2017-07-13 16:59:59
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Ale kto oferuje naprawialne kamerki ?
    > Albo choc takie, gdzie bateryjke mozna wymienic ?

    Po rękojmi/po gwarancji ten mały procent urządzen które nie będą działać
    wyrzucasz po prostu na śmietnik i kupujesz nowe.

    W USA mamy jeszcze niektore karty kredytowe, które oferują darmowe
    przedłużenie gwarancji na produkty kupione taką kartą - można wiec w taki
    sposób niejako wykupić sobie ubezpieczenie.

  • 25. Data: 2017-07-13 19:27:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    [...]

    >Po rękojmi/po gwarancji ten mały procent urządzen które nie będą
    >działać
    >wyrzucasz po prostu na śmietnik i kupujesz nowe.

    Napisal ten, ktory naprawia 13 letniego passata, zamiast zezlomowac
    :-P

    Wszytko kwestia ceny - kamerka za 200zl pewnie jest nie warta
    naprawiania (choc jako elektronik na pewno bym zajrzal ... i pewnie
    byl w stanie tylko jakies zlamane zlacze wymienic), a samochod za
    1000$ jest.
    Tylko czy on aby na pewno warty ciagle 1000$ :-P

    Trzyletni aparat za 2000 zl pewnie by trafil do serwisu ... a tam by
    powiedzieli, ze tego sie nie oplaca naprawiac :-P

    >W USA mamy jeszcze niektore karty kredytowe, które oferują darmowe
    >przedłużenie gwarancji na produkty kupione taką kartą - można wiec w
    >taki
    >sposób niejako wykupić sobie ubezpieczenie.

    Ale wpadniecia do blendera nie obejmuje :-P

    J.

  • 26. Data: 2017-07-13 19:41:14
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > [...]
    >
    > Napisal ten, ktory naprawia 13 letniego passata, zamiast zezlomowac
    > :-P

    No niestety - ubolewam nad tym tak jak Ty - ale to nie ja tylko producent
    kamery nieoferujący części zamiennych na rynku jest temu marnotrawstwu
    winien.

    > Wszytko kwestia ceny

    No właśnie niekoniecznie.

    Raczej chodzi tu o dostępność części zamiennych.

> [...]
    >
    > Trzyletni aparat za 2000 zl pewnie by trafil do serwisu ... a tam by
    > powiedzieli, ze tego sie nie oplaca naprawiac :-P

    Samemu próbowałbym.

    > Ale wpadniecia do blendera nie obejmuje :-P

    Nie :-)

  • 27. Data: 2017-07-13 20:07:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >producent
    >kamery nieoferujący części zamiennych na rynku jest temu

    I co ten producent ma za czesci oferowac ?
    Plytke elektroniki, stanowiaca 70% ceny, uklad scalony matrycy
    stanowiacy 60% ceny, obiektyw kosztujacy 20% ?

    Choc glowy nie dam - moze w takim maluchu obiektyw to 5% ceny :-)

    Ale owszem, pierwszy zlamie sie uchwyt, kosztuje moze 10 centow, ale
    oczywiscie czesci nie ma :-)

    >No właśnie niekoniecznie.

    Koniecznie. Nie wyrzucisz drogiego samochodu, bo sie zepsul tanszy
    element.
    Oplaca sie naprawic.
    A przy tanim urzadzeniu sie nie oplaca.

    >Raczej chodzi tu o dostępność części zamiennych.

    >Samemu próbowałbym.

    Przeciez wiesz, czego sie w srodku spodziewac.
    Jakis gesto upchanych scalakow bez dokumentacji :-)

    Teoretycznie da sie naprawic, ale bedzie trudno, a dla
    nieelektronika - serwisant na tym spedzi tyle, ze rachunek ktory
    wystawi przekroczy wartosc :-)

    Owszem, moze np jakis plastykowy element napedowy peknac, do wymiany w
    2h, ale nie sprzedaja.
    Tylko ze 2h pracy fachowca to ze 200$, a aparat kosztuje 500.
    My bysmy moze i sobie naprawili, inni poszukuja fachowca, potem pojda
    do sklepu, wiec po co czesci sprzedawac :-)

    J.

  • 28. Data: 2017-07-13 20:27:14
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 12 Jul 2017 19:38:16 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:

    >Przemyśl to sobie - tu nie ma nic dziwnego.

    Przemyśl sobie to sam. Bo ja widzę inny, o wiele tańszy i szybszy
    sposób załatwienia takiej reklamacji.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 29. Data: 2017-07-13 20:28:58
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 13 Jul 2017 16:45:19 +0200, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:

    >Do Zelmera choćby teoretycznie jest szansa że część kupisz.

    Do pralki Amica też. Co z tego, że zbiornik pralki kosztuje tyle, że
    cała operacja staje się nieopłacalna? Po dołożeniu niecałych 300 zł.
    kupiłem nową pralkę.

  • 30. Data: 2017-07-13 20:41:53
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 13 Jul 2017 03:36:20 -0700 (PDT),
    p...@g...com wrote:

    >taka?
    >https://www.lidl.de/de/cockpit-recorder-full-hd-5-m
    egapixel-cr-5-a2/p222940?fromRecommendation=true&sce
    nario=top_selling

    Jak dla mnie, to to są cłakiem inne kamery:

    http://i.imgur.com/6GdHja4.jpg