  • 81. Data: 2010-09-16 12:20:04
    Temat: Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Na pewno nie ma trafa.
    > Kopanie (lekkie) wystąpi tylko jak jednocześnie!! :
    > - włączysz w gniazdo bez uziemienia
    > - dotkniesz metalowej obudowy tam gdzie nie ma farby
    > - drugą ręką dotkniesz czegoś uziemionego (kaloryfer nie
    > koniecznie - ja np. mam rury z tworzyw sztucznych)

    Ale mój nie kopie. Mimo spełnienia powyższych warunków (rury mam ze stali).
    Woltomierz też nie pokazuje 110V.

    > Już zapomniałeś, że postulowałeś instalację filtrów w gniazdach.
    > Za filtrem zakłóceń już nie będzie, instalacji ekranować nie trzeba.

    I co, mój wniosek został przyjęty do realizacji? Naprawdę? Jest już
    dyrektywa? Którędy do kasy? Komu mam podać numer konta bankowego?

    Jarek

    PS
    Jak jedną ręką trzymam kaloryfer, a drugą peceta, to nie mam już trzeciej
    ręki by jednocześnie (!!) wkładać wtyczkę do gniazda bez uziemienia.
    Więc zdobiłem to wcześniej. Czy to w tej niejednoczesności przyczyna
    niekopania?

    --
    Leci ptaszek, leci
    Skrzydła ma z ołowiu

  • 82. Data: 2010-09-16 12:40:18
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 16.09.2010 14:07, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > - dotkniesz metalowej obudowy tam gdzie nie ma farby
    > - drugą ręką dotkniesz czegoś uziemionego (kaloryfer nie koniecznie - ja
    Zobacz temat "laptop kopie przez masę słuchawek"

    Michoo

  • 83. Data: 2010-09-16 13:04:38
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Ale mój nie kopie. Mimo spełnienia powyższych warunków (rury mam ze
    > stali).
    > Woltomierz też nie pokazuje 110V.

    Może zaoszczędzili na filtrze.

    > I co, mój wniosek został przyjęty do realizacji? Naprawdę? Jest już
    > dyrektywa? Którędy do kasy? Komu mam podać numer konta bankowego?

    Nie, ale moja wypowiedź była pod tym postulatem, a potem napisałeś że to
    jest bez sensu.
    P.G.

  • 84. Data: 2010-09-16 14:10:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Może zaoszczędzili na filtrze.

    Taki całkiem tani, to on chyba nie był. Ale jeśli ktoś potrafił
    zaoszczędzić na elementach i jednocześnie zrobić produkt lepszy
    od konkurencji, to ja go lubię. Kimkolwiek by on nie był.

    > Nie, ale moja wypowiedź była pod tym postulatem, a potem napisałeś
    > że to jest bez sensu.

    No propozycje rozwiązań powinny być kompletne i powinny przynosić
    konkretne korzyści (lub przynajmniej "korzyści"). Filtr w gniazdku
    rozwiązuje poroblem zakłóceń przenoszonych przez sieć. W obie strony.
    W w ten horror związany z dziesięciocentymetrowymi nieekranowanymi
    kablami, to ja po prostu nie wierzę. Empiria temu przeczy -- widziałem
    setki dwukwadracikowych zasilaczy, które nie kopią. Sprzedawanych
    legalnie, często z marką renomowanych firm.

    Właściwie to z mrowieniem na obudowie spotkałem się tylko w podłej
    jakości komputerach. Sprawdziłe, że PowerMac co go czasem używam, też
    jest podłączony do gniazda bez bolca. A on cały z aluminium, nawet nie
    jest polakierowany. I nie kopie. (Nie żebym uważał, że to coś lepszego
    od zwykłego niebadziewnego peceta, po prostu przykład pierwszy z brzegu.)

    --
    Jarek

  • 85. Data: 2010-09-16 14:20:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Thursday, September 16, 2010, 10:08:02 AM, you wrote:

    [...]

    > Mógłby ani nie siać, ani nie kopać gdyby w zasilaczach stosować najpierw
    > transformator.

    Bez sensu - niby jak wtedy zapewnić zgodność z 61000-3-2?

    > Niektóre zasilacze PC podobno 400W mają.

    Nie mają. To dławik pasywnego PFC.

    > W zasilaczu który kiedyś dawno sobie robiłem mam trafo 100W - coś
    > 12x12x12 cm i może ze 2kg. 400W to pewnie z 8kg by było.
    > Czy na prawdę sądzisz, że z pacy wylali by tych konstruktorów, którzy
    > projektowali by takie zasilacze jak są w PC czy tego, który by to zrobił z
    > takim transformatorem.

    Oczywiście, że takiego z żelaznym transformatorem. I nie napiszę,
    gdzie by mu ten transformator wsadzili.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 86. Data: 2010-09-16 14:37:38
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > rozwiązuje poroblem zakłóceń przenoszonych przez sieć. W obie strony.
    > W w ten horror związany z dziesięciocentymetrowymi nieekranowanymi

    Może źle zrozumiałem, że postulowałeś, aby ZAMIAST filtrów w urządzeniach
    dać je w gniazdkach.

    > Empiria temu przeczy -- widziałem
    > setki dwukwadracikowych zasilaczy, które nie kopią. Sprzedawanych
    > legalnie, często z marką renomowanych firm.

    Nie widzę związku z poprzednim fragmentem. Dwukwadracikowe nie mają filtru,
    w którym kondensatory łączone są do bolca uziemienia. Wyczynem będzie
    znalezienie takiego co kopie, a nie takiego co nie kopie.
    P.G.

  • 87. Data: 2010-09-16 14:43:15
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Bez sensu - niby jak wtedy zapewnić zgodność z 61000-3-2?

    PFC przed trafem? ;-)
    Do trafa jeszcze większy dławik? ;-)
    Jeśli dobrze kojarzę co to może być 61000-3-2.

    > Nie mają. To dławik pasywnego PFC.

    Niedawno mi się obiło na grupie dlatego napisałem "podobno", choć sam nie
    widziałem więcej jak 250W.
    P.G.

  • 88. Data: 2010-09-16 14:50:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Może źle zrozumiałem, że postulowałeś, aby ZAMIAST filtrów
    > w urządzeniach dać je w gniazdkach.

    Nie tyle postulowałem, co stwierdziłem, że jak ktoś ma hopla na
    punkcie zakłóceń, to powinien wybrać to rozwiązanie jako lepsze.

    > Dwukwadracikowe nie mają filtru, w którym kondensatory łączone
    > są do bolca uziemienia.

    A co stoi na przeszkodzie, by tak samo było w komputerowych, czy
    innych z bolcem?

    > Wyczynem będzie znalezienie takiego co kopie, a nie takiego co
    > nie kopie.

    To chyba dla masochistów, co to lubią być kopani, taki wyczyn.
    Ale niekopiący komputerowy znalazłem. Pod swoim biurkiem i nie
    tylko. Rzecz w tym, żeby wszystkie takie były, bo po co ludzie
    mają się męczyć. Jak kto koneser, to się może kopać z koniem,
    nie musi z pecetem. Mogą nawet jaką dyrektywę wprowadził, nie
    będę protestował.

    --
    Jarek

  • 89. Data: 2010-09-16 15:06:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Thursday, September 16, 2010, 4:43:15 PM, you wrote:

    > PFC przed trafem? ;-)

    W jaki sposób?

    > Do trafa jeszcze większy dławik? ;-)

    Ano właśnie...

    > Jeśli dobrze kojarzę co to może być 61000-3-2.

    Dobrze.

    > Niedawno mi się obiło na grupie dlatego napisałem "podobno", choć sam nie
    > widziałem więcej jak 250W.

    Można kupić nawet większe transformatory. Tylko co z tego, skoro to
    nie zapewni izolacji od zakłóceń powodowanych przez odbiorniki...

    Problemem w zasilaczu komputerowym nie są tylko zakłócenia generowane
    przez sam zasilacz - one są dość przewidywalne i łatwe do opanowania.
    Problememm są zakłócenia generowane przez płytę główną, dyski itd. To
    też trzeba filtrować.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 90. Data: 2010-09-16 15:07:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Thursday, September 16, 2010, 4:50:51 PM, you wrote:

> [...]
    > punkcie zakłóceń, to powinien wybrać to rozwiązanie jako lepsze.
    > A co stoi na przeszkodzie, by tak samo było w komputerowych, czy

    Poziom zakłóceń. Urządzenia małej mocy generują mniej zakłóceń niż
    urządzenia wiekszej mocy.

    [...]

    --
    Best regards,