  • 1. Data: 2011-07-29 18:25:00
    Temat: KX z manualnym obiektywem.
    Od: StaM <k...@y...com>

    Mam szybkie pytanko. Chce poeksperymentowac w moim pentaksie kx,
    manualnym obiektywem 1,4 50mm, z metalowym bagnetem.
    Jestem ciekaw czy musze odizolowac jakims materialem styki w
    obiektywie, aby nic nie wybuchlo?
    Pozdrawiam przemilych grupowiczow.
    StaM

  • 2. Data: 2011-07-29 20:32:20
    Temat: Re: KX z manualnym obiektywem.
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-29 20:25, StaM pisze:

    > Jestem ciekaw czy musze odizolowac jakims materialem styki w
    > obiektywie, aby nic nie wybuchlo?

    Absolutnie nie musisz nic robić i nic nie wybuchnie. Żeby Kx dobrze
    współpracował z manualnym obiektywem, to wszystkie styki muszą być zwarte.
    Jeśli miałbyś na bagnecie emalię, która by izolowała, musiałbyś ją
    zdrapywać, aby poprawnie działał aparat.

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    Nie muszisz głosować na PO/PiS/SLD/PSL, poniżej znajdziesz link, gdzie

  • 3. Data: 2011-07-29 20:43:55
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 11:25:00 -0700 (PDT), StaM napisał(a):

    > Mam szybkie pytanko. Chce poeksperymentowac w moim pentaksie kx,
    > manualnym obiektywem 1,4 50mm, z metalowym bagnetem.
    > Jestem ciekaw czy musze odizolowac jakims materialem styki w
    > obiektywie, aby nic nie wybuchlo?

    Nic nie musisz izolować. Body będzie wiedziało, że ma podpięty stary
    obiektyw bez styków. Pamiętaj, że działa pomiar światła, stabilizacja i
    potwierdzenie ostrości pod warunkiem używania trybu M. Pomiar wykonuje się
    naciskając zielony guzik - body przymknie przysłonę, zrobi pomiar i
    zapamięta. Wszystko powyższe piszę w oparciu o doświadczenia z K110, ale w
    Kx powinno być identycznie.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 4. Data: 2011-07-30 08:07:56
    Od: " " <q...@W...gazeta.pl>

    P.B. <p...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > naciskając zielony guzik - body przymknie przysłonę, zrobi pomiar i
    > zapamięta. Wszystko powyższe piszę w oparciu o doświadczenia z K110, ale w

    Dziekuje z calego serca za obydwie, wyczerpujace odpowiedzi.
    StaM

  • 5. Data: 2011-08-13 10:12:48
    Od: " " <q...@W...gazeta.pl>

    Niestety, zakladam obiektyw, ustawiam na M
    naciskam zielony guzik i widze ciemnosc.:((
    Ratunku!
    StaM

  • 6. Data: 2011-08-13 10:56:05
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 13 Aug 2011 10:12:48 +0000 (UTC), q...@W...gazeta.pl
    napisał(a):

    > Niestety, zakladam obiektyw, ustawiam na M
    > naciskam zielony guzik i widze ciemnosc.:((
    > Ratunku!

    To pokręć pierścieniem przysłony na obiektywie :-)
    A tak serio: pomiar światła robiony jest przy przysłonie roboczej - na czas
    pomiaru body domyka przysłonę i ustawia czas migawki do ilości zmierzonego
    światła. Jak puścisz zielony guzik, to przysłona się otworzy i wróci jasny
    obraz w wizjerze. Teraz można kadrować i robić zdjęcia - tylko pamiętaj, że
    jeżeli warunki oświetleniowe ulegną zmianie, to pomiar należy powtórzyć.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 7. Data: 2011-08-13 10:56:14
    Od: StaM <k...@y...com>

    StaM
    > P.B. <p...@w...pl> napisa (a):

    > Dziekuje z calego serca za obydwie, wyczerpujace odpowiedzi.
    > StaM

    Niestety nie dziala:(( od nowa mordowac bede instrukcje.
    StaM

  • 8. Data: 2011-08-13 11:15:32
    Od: " StaM" <q...@W...gazeta.pl>

    P.B. <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    Teraz można kadrować i robić zdjęcia - tylko pamiętaj, że
    > jeżeli warunki oświetleniowe ulegną zmianie, to pomiar należy powtórzyć.

    Dziekuje, jakis niezaradny sie stalem na starosc.
    Milej niedzieli zycze.
    StaM

  • 9. Data: 2011-08-15 13:04:02
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    StaM pisze:

    > Niestety nie dziala:(( od nowa mordowac bede instrukcje.

    Czy na pewno ten obiektyw zwiera te styki? Ja musiałem dołożyć kawałek
    folii aluminiowej, żeby manualny pentacon dobrze współpracował z
    pentaksem km.
    Bez zwierania niedoświetlał.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek/

  • 10. Data: 2011-08-15 15:17:54
    Od: "StaM" <q...@W...gazeta.pl>

    Jan Rudziński <j...@g...pl> napisał(a):

    > Cześć wszystkim

    > Czy na pewno ten obiektyw zwiera te styki?
    > Bez zwierania niedoświetlał.

    Tu jest "pies pogrzebany" Teraz dopiero
    zwrocilem uwage na kilka dziurek zalanych plastikiem.
    Moga trafiac na bolce stykow.
    Dzeiekuje za pomoc staremu skloretykowi.
    StaM