  • 1. Data: 2010-07-06 07:31:58
    Temat: KM D%D- co w zamian
    Od: Łukasz Goran <g...@o...pl>

    Witam
    W KM D5D padła mi stabilizacja. W związku z tym rozglądam się za czymś
    innym. Kiedy kupowałem aparat do wyboru przekonała mnie ergonomia korpusu-
    duży z dostępem do weilu fonkcji za pomocą przycisków pokręteł. Szczególnie
    to jak leżał w ręce przewyższało inne marki ze strefy niskobudżetowej. Canon
    Nikon PEntax były dla mnie małe... Teraz zastanawiam się co kupić. Skłaniam
    się w stronę KM D7D ale to body używane więc istnieje ryzyko ot choćby że
    stabilizacja padnie po tygodniu:) i stracę 1000zl i będę w punkcie wyjścia.
    Od pięciu lat nie śledziłem zupełnie rynku. W moim aparacie odpowiadało mi
    to że iso 800 było uzytkowe- sporo przycisków pokrętła, dobrze leżał w
    dłoni, zakres ogniskowych w kitcie 18-70... Niskie modele sony wygladały jak
    zabawki przy D5D. Z systemu mam tylko lampę, więc zmiana nie będzie dotkliwa
    choc od dłuższego czasu przymierzam się do zakupu obiektywu 28-135 4-4,5...
    Ale pewnie w innych systemach też można coś o dobrych paramertach znaleźć:)
    Jak pisałem wcześniej teraz najbliżej mi do D7D- Co polecacie?
    Z góry dziękuję
    Łukasz Goran Gądzik
    151731

  • 2. Data: 2010-07-06 07:38:29
    Temat: Re: KM D%D- co w zamian
    Od: "Paweł Łukawski" <p...@n...gazeta.pl>

    Użytkownik "Łukasz Goran" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pewnie w innych systemach też można coś o dobrych paramertach znaleźć:)
    > Jak pisałem wcześniej teraz najbliżej mi do D7D- Co polecacie?

    pomyśl o Sony Alfa - wszak to Sony przejęło KM i wiele sprzętu KM będzie
    pasować do Sony,
    a jakie to już popatrz co które ma i co Ci potrzebne.

    Paweł Łukawski

  • 3. Data: 2010-07-06 09:24:11
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Co polecacie?

    D300, Sigma 8-16, N35/1.8X, Tamron 60/2 macro DX, 16-85VR, SB-600

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 4. Data: 2010-07-06 09:35:17
    Od: Łukasz Goran <g...@o...pl>

    > pomyśl o Sony Alfa

    Przegladam ofertę Sony ale powiem szczerze że się w niej gubię. Dużo modeli
    z różnymi numerami... Właściwie to seguruję się cenami w szeregowaniu a i to
    wprowadza pewne zamieszanie... Które modele są nowsze a które starsze- jaka
    jest/ była numeracja? Czy obecnie wszystkie mają podgląd live? Wolałbym tego
    nie mieć a jeśli mogę mieć za taką samą cenę wyższy model bez liveview.
    Głównie zależy mi na szybkim AF oraz jak najwyższym użytkowym ISO.
    Łukasz Goran Gądzik
    151731

  • 5. Data: 2010-07-06 10:32:27
    Od: "Paweł Łukawski" <p...@n...gazeta.pl>

> [...]
    > podgląd live? Wolałbym tego nie mieć a jeśli mogę mieć za taką samą cenę
    > wyższy model bez liveview. Głównie zależy mi na szybkim AF oraz jak

    akurat w tym Ci nie pomogę za bardzo, ale generalnie im wyższa Alfa 200 -
    900 tym lepsza.
    http://www.sony.pl/hub/dslr/cameras

    masz tu skrócone opisy. Co do LiveView ... czasem sie przydaje. Ja mam
    własny Canon 450D i firmowy Nikon D700 (tak wiem to dwie stajnie - ale nie
    ma zarzutu że kupując obiektyw do firmy za kilka kilo PLN kupuje dla
    siebie).
    I to co ważne to szkło - jasne i czyste, potem wielkość matrycy (ale nie
    liczba Mpix).
    Więc jeśli myślisz nad zmianą stajni to zacznij od szkieł, jakie byś chciał
    (i czy są w zasięgu) potem dobierasz odpowienie body.
    Teoretycznie do D-strony ale jednak jeśli nie ma oporu przed zmianą nawyków
    i logiki menu to tak najlepiej.
    No i pozostaje jeszcze zwiedzić jakieś dwa marketoidy aby pomacać czy dobrze
    w ręku leży. Potem można zamówić w necie - z odbiorem osobistym i cieszyć
    się z nowej zabawki pstrykając wszystko dookoła.
    Mimo iż brak tu wskazania - bież X bo najlepsze a Y to badziewie - to lepiej
    być świadomym tego co się wzieło i co to nam da i ile będa kosztowały
    kolejne szkła (lustranki to takie studnie finansowe - chyba że to ma być
    "lustrzanka" i nic więcej).
    Dla przykładu podam że obecnie takie C 450D (następcy) kosztuja od ok. 1300
    po 2900 za klasę "nie profesionalną" ale do tego należy dołożyć obiektywy
    więc na cały sprzęt na raz to można spokojnie wydać od 3-4 tys. wzwyż.
    Tylko czy to o to chodzi?? Mówisz że masz jakieś szkło do KM. jakąś lampę.
    Dlatego piszę pomyśl o Sony.
    Ale nie oczekuj że ktoś powie Ci kup to ... konkretnie to. To nie moja kasa
    więc ... ;)
    Niestety zakup aparatu innego niż kompakt to powinna być dobrze przemyślana
    sprawa.

    Paweł Łukawski

  • 6. Data: 2010-07-06 11:04:26
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

> [...]
    > pewnie w innych systemach też można coś o dobrych paramertach znaleźć:)
    > Jak pisałem wcześniej teraz najbliżej mi do D7D- Co polecacie?

    Polecam Sona Alpha A500, A550. Mają świetną matryce. Co do ergonomi i
    funkcjonalności może być gorzej niż w KM.
    Pzdr, Sławek

  • 7. Data: 2010-07-06 12:00:43
    Od: Łukasz Goran <g...@o...pl>

    Witam
    Przeglądam cały czas dane Sona Alpha A500, A550, A450 i różnic wielkich
    nie wiedzę- w cenie jednak różnica jest. Czy ktoś krótko i treściwie potrafi
    wskazać cechy dla których warto brać wyższy model? Oczywiście cały czas
    zastanawiam się jeszcze nad używanym KM D7D
    Łukasz Goran Gądzik
    151731

  • 8. Data: 2010-07-06 15:14:37
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-07-06 11:35, Łukasz Goran pisze:

    > Przegladam ofertę Sony ale powiem szczerze że się w niej gubię.

    Jak przez 5 lat fotografowałeś D5D i nawet się nie przyglądałeś temu, co
    jest na rynku, to znaczy, że z ciebie prawdziwy fotograf, a nie
    onanista sprzętowy jak większość tu obecnych ;)
    Przyjrzyj się Alfie A700 (APS-C) i A850(matryca tzw.pełnoklatkowa, czyli
    rozmiarów filmu 135).
    A jak ci nie odpowiada, to porozglądaj się i popytaj.

    P.S.
    Który Nikon czy Canon jest dla ciebie za mały? Bo że Pentaks może być za
    mały, to wierzę.

  • 9. Data: 2010-07-06 15:16:13
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-07-06 14:00, Łukasz Goran pisze:
> [...]
    > nie wiedzę- w cenie jednak różnica jest. Czy ktoś krótko i treściwie
    > potrafi wskazać cechy dla których warto brać wyższy model?

    Bajery jak HDR prosto z aparatu, filmiki i ruchome ekrany LCD - w tych
    cechach aparatów szukaj różnic. Może jeszcze w szybkości zdjęć seryjnych.

  • 10. Data: 2010-07-06 15:32:12
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Łukasz Goran" <g...@o...pl> wrote:

> [...]
    > treściwie potrafi wskazać cechy dla których warto brać wyższy model?
    > Oczywiście cały czas zastanawiam się jeszcze nad używanym KM D7D

    Ale to D5D miał lepszą matrycę i ogólnie był bardziej udany
    (siódemka to była taka "przenoszona ciąża", która poniekąd dobiła KM na
    rynku - lata czekania, a tu takie byle co).

    Co do alf - Sony bardzo mąci, więc musisz sobie sam rozgryźć ten
    temat. Zwróć uwagę, że w średnim i dolnym segmencie Sony wypuściło
    modele regresywne (pogorszone) w stosunku do starszych (zwłaszcza grip)
    i to tak bardzo, że teraz wypuszcza lekko poprawione (+10 w numerze
    modelu). Czy to wystarczy - nie sprawdzałem.

    Tu jakość matryc:
    http://www.dxomark.com/index.php/eng/DxOMark-Sensor/
    Camera-rankings

    A tu jakość zdjęć (najlepiej porównywać na wysokich czułościach):
    http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM

    Zwróć uwagę, że w wysokich czułościach Sony od dawna jest najgorsze
    w całej stawce - specyficzny budyń, który produkują (bez możliwości
    ominięcia w rawach) jest od dawna ich znakiem firmowym. Trochę udało się
    to przełamać dopiero w NEX-ach (ale to już inny bagnet).

    W sumie zachęcam do naprawy tej stabilizacji - to był dość częsty
    temat i w swoim czasie byli ludzie, którzy to robili, a D5 to był bardzo
    sympatyczny aparat (chyba najbardziej udany model ze stajni KM).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]