  • 11. Data: 2013-05-15 10:30:17
    Temat: Re: Joby Gorillapod
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" napisał w wiadomości grup

    > To stara i z konieczności sprawdzona metoda jeszcze w czasach
    > zacofanego prlu (wymawiać jak splunięcie), jednak nie polecam (mimo że
    > sam nie korzystałem).

    Używam i większości tych wad nie potwierdzam:

    > 1. Problem z utrzymaniem stabilności:

    Nie zauważyłem problemów, albo są mniejsze niż na statywie.

    > 2. Problem z kadrowaniem: bardzo ograniczone możliwości kadrowania,
    > zwłaszcza z długim/ciężkim szkłem, kadrowania w pionie...

    Prawda.

    > 3. Problem z LTE: w trakcie długiego naświetlania zawsze może dojść
    > do choćby minimalnego "osiadania gruntu" i cały wysiłek na nic.

    Nie zauważyłem problemów, albo są mniejsze niż przy statywie.

    > 4. Żywność się z czasem smrodzi (zwłaszcza po przebywaniu w wilgoci).

    Nie mam żywności w woreczku. (patrz wyjaśnienie na końcu)

    > 5. Tak ograniczone możliwości, a trochę jednak waży i trzeba
    > pamiętać o zabraniu.

    Mój jest lekki, (patrz wyjaśnienie na końcu) ale to prawda trzeba pamiętać.

    A teraz czas na wyjaśnienie.

    Mój woreczek nie jest wypełniony żywnością ale jakimiś plastikowymi
    granulkami więc nic się nie ugniata podczas długich czasów ekspozycji, nie
    chłonie wilgoci i jest lekki. Pomysł na ten woreczek znalazłem na sąsiedniej
    grupie w tym wątku:
    https://groups.google.com/d/topic/pl.rec.foto/03sVDA
    gmJ2Y/discussion
    Ho, ho, nie wiedziałem że to już tak dawno temu było.

    Nie wiem, jaki mam granulat. Kolega coś z pracy przyniósł więc nie wiem czy
    to dokładnie to samo, ale są to plastikowe bryłki o średnicy ok 2-5 mm.

    > Lepiej więc chyba tylko wiedzieć o istnieniu takiego rozwiązania
    > jako awaryjne - na bezstatywiu można coś takiego zrobić na miejscu,
    > np. z piasku.

    Niektórzy w tym celu noszą ze sobą tylko sam woreczek a wypełniają go tylko
    w razie potrzeby.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2013-05-15 10:55:38
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

    [...]
    > Mój woreczek nie jest wypełniony żywnością ale jakimiś plastikowymi
    > granulkami więc nic się nie ugniata podczas długich czasów ekspozycji,
    > nie chłonie wilgoci i jest lekki.

    Bo to, widać, jakaś dzisiejsza wersja hi-tech... :)

    BTW: Zapomniałem, iż współczesna żywność pewnie też jest już
    dostatecznie plastikowa, żeby pełnić tę rolę - klientka McDonaldsa
    zamieściła fotorelację z przechowywania swojego HappyMeal (?) przez rok
    w szafce w pracy - praktycznie żadnych zmian, żadnych much, zapaszków,
    robactwa - tylko zajadać! ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 13. Data: 2013-05-15 11:03:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" napisał w wiadomości grup

    > Bo to, widać, jakaś dzisiejsza wersja hi-tech... :)

    Ano jak wszystko. Postęp Panie, postęp!

> [...]
    > zamieściła fotorelację z przechowywania swojego HappyMeal (?) przez rok w
    > szafce w pracy - praktycznie żadnych zmian, żadnych much, zapaszków,

    Masz rację widziałem ten artykuł.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2013-05-16 09:53:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "CichyBartko" napisał
    >Czy ktoś ma i używa statyw z tematu, czyli Joby Gorillapod?

    A propos - w Lidlu mozna wlasnie znalezc cos podobnego, za 25zl.

    >Czy faktycznie jest to takie użyteczne dla kogoś w drodze, a raczej
    >dla pary w drodze/podróży?
    >Zaczyna się okres urlopowy i wypadało by coś zmienić. Chciałbym
    >przywieź więcej zdjęć na których jestem z moją partnerką ;).

    A co bedziesz psul kadr swoja osoba :-)

    >Np. taki strzał ;>
    >http://4.bp.blogspot.com/-Zce19DwiYkM/T8UjMJ0HnvI/A
    AAAAAAAIs8/iLQCMqKkkDM/s1600/Mazzy_Star.jpg

    Z tym ze to mozna na wiele roznych sposobow, np kladac aparat na
    stole.

    J.

  • 15. Data: 2013-05-18 10:10:23
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    On 2013-05-16 09:53, J.F wrote:

    > Użytkownik "CichyBartko" napisał
    >
    > A propos - w Lidlu mozna wlasnie znalezc cos podobnego, za 25zl.

    Podobnego w sensie statywopodobnego :) IMO ma mało wspólnego z oryginałem.

    Piotr

  • 16. Data: 2013-05-19 03:11:43
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <kn7d11$3b9$1@news.task.gda.pl>,
    Uncle Pete <p...@a...waw.pl> wrote:

    > Podobnego w sensie statywopodobnego :) IMO ma mało wspólnego z oryginałem.

    E, przesadzasz.
    Mam oryginal, kolega ma klona.
    Wygladaja niemal identycznie. W dzialaniu lepiej spisuje sie oryginal,
    klon lapie luzy... no, ale za 25zl?
    --
    TA

  • 17. Data: 2013-05-19 23:07:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 May 2013 10:10:23 +0200, Uncle Pete napisał(a):

    > Podobnego w sensie statywopodobnego :) IMO ma mało wspólnego z oryginałem.

    Wielkosc i dowolnnie wyginalne nozki.
    Czyli powinien spelnic funkcje oryginalu.

    J.

  • 18. Data: 2013-05-21 11:38:26
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > E, przesadzasz. Mam oryginal, kolega ma klona.
    > Wygladaja niemal identycznie. W dzialaniu lepiej spisuje sie oryginal,
    > klon lapie luzy... no, ale za 25zl?

    Widziałem dokładne klony, ale ten z Lidla ma zupełnie inną konstrukcję.

  • 19. Data: 2013-05-21 14:12:14
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <knff9q$2tn$1@news.task.gda.pl>,
    Uncle Pete <p...@a...waw.pl> wrote:

    > Widziałem dokładne klony, ale ten z Lidla ma zupełnie inną konstrukcję.

    A, ok, to nieporozumienie.
    Nie widzialem tych lidlowych.
    Za to wczoraj macalem tego klona kolegi.
    I luzy, a w zasadzie luznosc konstrukcji uniemozliwia uzywanie z czyms
    wiekszym od kompakta.
    --
    TA

  • 20. Data: 2013-05-21 16:48:02
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    <T...@s...in.the.world> wrote:

    [...]
> [...]
    > Za to wczoraj macalem tego klona kolegi.
    > I luzy, a w zasadzie luznosc konstrukcji uniemozliwia uzywanie z czyms

    Lidlowy po roku bez zmian utrzymuje prawie 1 kg w większości
    pozycji, ale ani to wygodne, ani nie sprawia wrażenia niezawodnego
    trzymania.

    W sumie wyraźnie wzrosłaby wartość użytkowa, gdyby dodali jeszcze
    z 10 cm nóżek - w trudnym miejscu ten dodatkowy oplot jest kluczowy.
    (a jak już dodawać koncert życzeń, to jeszcze metalową głowicę. :))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]