  • 111. Data: 2013-01-05 12:52:40
    Temat: Re: Jestem pelen podziwu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 05 Jan 2013 12:21:27 +0100, Cezary Grądys napisał(a):

    > Pomyliłeś z oprogramowaniem, tam kupujesz licencję na używanie, a
    > program faktycznie nie jest twój. Sprzęt kupujesz i możesz robić z nim
    > co chcesz, nawet używać jako podstawkę do kwiatka.

    Niekoniecznie, bo uzywanie niezgodnie z przeznaczeniem ... rodzi ryzyko, a
    nadmierne ryzyko jest karalne.

    Z naprawami podobnie ... a bo to wiadomo czy czesc zastepcza jest
    odpowiednia ? Potem prad kogos porazi i kto bedzie winny.

    Albo takie EMC ... skad wiadomo ze po naprawie nadal spelnia ? :-)

    J.

  • 112. Data: 2013-01-05 15:41:48
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 05.01.2013 12:52, J.F. pisze:

    > Z naprawami podobnie ... a bo to wiadomo czy czesc zastepcza jest
    > odpowiednia ? Potem prad kogos porazi i kto bedzie winny.
    >
    > Albo takie EMC ... skad wiadomo ze po naprawie nadal spelnia ? :-)

    Ale to już bedzie sprawa PIRu, a nie producenta sprzętu. Producent może
    nie uznać gwaranci co najwyżej.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 113. Data: 2013-01-05 19:24:18
    Od: "news.neostrada.pl" <zewmałpapoczta.onet.pl>

> [...]
    > Ooo jap*: krzywki, koleczka, styki, sprezynki, zapadki, silniczek.
    > Czy ktos moze mnie oswiecic, czemu takich rzeczy nie robi sie na procku
    > jak Pan Bog przykazal? Toz to nawet procka nie trzeba, jakiegos EPROMa
    > pogonic wolnym taktem.
    > Wiem, ma sie zepsuc. No dobra, ale koszt produkcji takiego
    > elektromechanicznego programatora to pewnie 2 rzedy wielkosci wiecej niz
    > PCB z prockiem. Pralka z 1998r, wtedy nie tylko byla juz elektrycznosc;-),
    > ale i EPROMy byly i procki (choc nie pamietam od kiedy z flashem na

    Ostatnio w sklepie jakaś kobietka kupowała pralkę automatyczną. Sprzedawcy
    powiedziała, że ma być z programatorem mechanicznym. Stojąc obok zapytałem
    ją dlaczego? - przecież to się ciągle będzie psuło (moje doswiadczenia), a
    ona, że jej mąż tak kazał, bo jak się zepsuje to bedzie umiał naprawić, a na
    prockach się nie zna. Można i tak ale ja bym we życiu już nie kupił tych
    cholernych bębenków.
    Zbino

  • 114. Data: 2013-01-05 19:58:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Jan 2013 19:24:18 +0100, news.neostrada.pl napisał(a):
> [...]
    > prockach się nie zna. Można i tak ale ja bym we życiu już nie kupił tych

    Zmienisz zdanie jak ci sie programator procesorowy popsuje :-)

    J.

  • 115. Data: 2013-01-05 23:21:03
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-01-02 22:35, Mario pisze:

    > Chyba cię skroił. No chyba że to jakiś specjalny termostat, bo takie
    > proste to są od 30 zł.
    > http://czesciagd.pl/czesci-zamienne-lodowek-rozni-pr
    oducenci-termostaty-lodowek-c-3263_3293.html

    To samo chciałem napisać. Termostat firmy Danfoss, model pasujący do
    wszystkiego od Mińska po Whirlpool, kosztował mnie właśnie coś koło 30 zł.

  • 116. Data: 2013-01-06 02:27:16
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    > Co za bzdura !!!

    Bardzo wąsko mnie rozumiesz.
    Nic nie stoi na przeszkodzie by polityka cenowa firmy prowadziła do tego, że
    produkt jest tani ale jego eksploatacja jest kosztowna a części zapasowe
    i materiały eksploatacyjne chronione patentem.
    W biedronce widziałem drukarkę lexmarka za cenę wkładu drukującego.
    Wkład drukujący w drukarce jest wkładem rozruchowym i wystarcza
    na ok. 100-200 stron.

    To nie jest problem taki wkład dopełnić,
    (dosypać tonera, założyć programator typu tania podróba lub regenerowany,
    etc,),
    To problem prawny bo producent chce czerpać zyski z serwisu i eksploatacji.

    Skoro płacąc za telefon 1 zł. nie kwestionujesz jego ceny to dlaczego tak
    bulwersuje Ciebie to co wyżej napisałem?
    W przypadku telefonów można a w przypadku innego sprzętu to już nie?
    w/k

  • 117. Data: 2013-01-06 11:15:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-06 02:27, Grzegorz pisze:
    > Skoro płacąc za telefon 1 zł.

    Nikt nie sprzedaje telefonów za złotówkę :) Chyba, że pijaczki na
    bazarach jakiś szrot znaleziony w śmiechach, po obaleniu jabcoka, bo
    wcześniej chcą więcej.

    --
    pozdrawia Adam
    /SRAA to odpowiedź NVIDIA na MLAA od AMD [pis.oryg.]/

  • 118. Data: 2013-01-06 11:57:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Jan 2013 02:27:16 +0100, Grzegorz napisał(a):

    > [...]
    > Skoro płacąc za telefon 1 zł. nie kwestionujesz jego ceny to dlaczego tak
    > bulwersuje Ciebie to co wyżej napisałem?

    No bo aby bylo zabronione, to powinienes wskazac ustawowy zakaz.

    > W przypadku telefonów można a w przypadku innego sprzętu to już nie?

    Inne sprzety tez mozesz kupic na raty.

    A do telefonow dokupic nieoryginalna baterie i przedluzyc zywot.
    Apple probowal to zmienic, ale mu nie wyszlo.

    J.

  • 119. Data: 2013-01-06 12:13:36
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Nikt nie sprzedaje telefonów za złotówkę :) Chyba, że pijaczki na
    > bazarach jakiś szrot znaleziony w śmiechach, po obaleniu jabcoka, bo
    > wcześniej chcą więcej.
    > pozdrawia Adam

    ???
    Ja mam nawet na to fakturę od operatora.
    (+ to co napisane drobnym druczkiem w umowie a czego Ty nie zauważasz).
    w/k

  • 120. Data: 2013-01-06 12:35:19
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > No bo aby bylo zabronione, to powinienes wskazac ustawowy zakaz.
    Zakaz jest na razie zawoalowany (utrata praw gwarancyjnych),
    Albo:
    Albo np. chałupa idzie Ci z dymem.
    Agent ubezpieczeniowy ustala (nie ważne jak bo to tylko przykład), że pożar
    powstał w wyniku awarii takiej właśnie naprawianej pralki.
    A producent nie przyznaje się do wytwarzania hjakichkolwiek części
    zamiennych
    bo to produkt jednorazowy.
    Co robi ubezpieczyciel jak ma taką okazję się wykręcić?

    Kolega wsiadając do auta (duża terenówka samoskładak) złamał sobie nogę.
    Agent ubezpieczeniowy przypierdolił się do podnóżka/schodka który został
    dospawany a którego wcześniej nie było. I nie ważne było czy on (kolega) z
    niego w ów feralny dzień korzystał. Dla agenta najważniejsze było, że
    oryginalna konstrukcja nadwozia takiego elementu nie miała.

    > Inne sprzety tez mozesz kupic na raty.
    To nie chodzi o raty, to chodzi o zmyślnie skonstruowaną umowę
    kupna/sprzedaży
    która ogranicza Twoje prawa i drenuje kieszeń. Może wniej być konsekwencja w
    postaci
    utraty gwarancji może też być i kara.

    > A do telefonow dokupic nieoryginalna baterie i przedluzyc zywot.
    > Apple probowal to zmienic, ale mu nie wyszlo.
    > J.
    Jeśli Apple jest właścicielem praw to może sobie robić co chce.