  • 11. Data: 2012-09-16 22:29:12
    Temat: Re: Jest taki stabilizator? (TO3, 5V, 5A)
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    news:k354hd$toj$1@mx1.internetia.pl...

    > Ciężko coś takiego znaleźć bo przy takim prądzie to już jest piecyk. Ale

    No tak, pogodziłem się, że trochę pójdzie w ciepło...

    > skoro musisz na liniowym, to może weź coś słabszego i dodaj tranzystor.
    > http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/MC7800-D.P
    DF Fig.11

    No właśnie, tego bym wolał uniknąć (choć miejsce jest), o ile się da. Tak
    zrobiłem w pierwszym podejściu, ale nieco pogorszyło mi to stabilność
    (chociaż w ogóle to chodzi).
    Mam 2n3055, więc nie problem... ale jednak, im mniej elementów, tym
    lepiej...

  • 12. Data: 2012-09-16 22:38:26
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > niby jest coś takiego - LM338
    > http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm338.pdf

    Prąd galanto, z zapasem, jaki mi trzeba (więc wezmę układ pod uwagę)... ale
    to układ regulowany. Regulacji bardziej chcę uniknąć, niż konieczności
    zastosowania stabilizatora w obudowie TO220, jednak chyba wezmę LM1084, ma
    niski zrzut i wymagany prąd... I nie ma regulacji, której się trochę
    obawiam, ze względu na ewentualność występowania silnych pól w.cz., wiem, że
    niektóre zasilacze cipieją, gdy w pobliżu załączy się nadajnik.
    Dzięki za sugestię, biorę jej ewentualność pod uwagę.

  • 13. Data: 2012-09-17 09:28:34
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Uzytkownik "Anerys" <s...@s...pl> napisal w wiadomosci

    > itp., opyli?) kontrolera. Chyba mnie czeka jednak zalozenie LM1084 (to
    > bym i galaz 12V wymienil tez na LM1084), moze spróbuje jakis pecetowy
    > zasilacz adaptowac, co nie robi jajec z powodu niedociazenia (byl juz
    > zastosowany, ale z niedociazenia w koncu padl..., trzeba by cos
    > odporniejszego dobrac)... Byle nie bylo problemów z wzajemnym sianiem,
    > bo to ma z radiostacja wspólpracowac.

    Daj L200 + co tam chcesz na TO3.
    Patrz rysunek 30.
    http://www.st.com/internet/com/TECHNICAL_RESOURCES/T
    ECHNICAL_LITERATURE/APPLICATION_NOTE/CD00003773.pdf

    Jest liniowy wiec nie sieje, pradu jaki tam trannzystor znajdziesz i jeszcze
    max prad mozesz ustawic aby zwarciem nie uwalic, a jak dasz na wspólnym
    radiatorze L200 to i zabezpieczenie termiczne masz.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2012-09-17 15:26:55
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Uzytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > jeszcze max prad mozesz ustawic aby zwarciem nie uwalic, a jak dasz na
    > wspólnym radiatorze L200 to i zabezpieczenie termiczne masz.

    Jak sie nie da inaczej, to pewnie tak zrobie. Co do radiostacji, chodzilo
    tez o uklad w druga strone, aby jej silne pole nie rozkojarzylo
    stabilizatora. I nawet nie uszkodzenia urzadzenia
    (http://www.starekompy.pl/c128dm.html) sie obawiam, wytrzymalo np.
    tygodniowe próbkowanie zastosowanego starego zasilacza pecetowego, tylko
    tego, ze ten mi sie po prostu bedzie restartowac.
    Zabezpieczenie zwarciowe raczej chyba nie bedzie potrzebne (zreszta sam
    uklad powinien to chyba miec), a jesli, to ewentualnie bezpiecznik i prosty
    uklad odlaczajacy calosc, gdy zaniknie jedno z napiec (jest jeszcze
    przemienne 9V, ale to biore ze zwyklego trafo i z nim sobie w pelni
    poradze).

    --
    Pod zadnym pozorem nie zezwalam na wysylanie mi jakichkolwiek reklam,
    ogloszen, mailingów, itd., ani nawet zapytan o mozliwosc ich wysylki.