  • 1. Data: 2011-06-02 07:13:50
    Temat: Jeśli nie HS10 to co ?
    Od: Mirosław Habarta <M...@p...pl>

    Witam,
    nie jestem laikiem, ale daleko mi do profesjonalisty.
    Używam obecnie Olympusa C-765 UZm, chciałbym coś lepszego.
    Zastanawiam się nad Fujifilm HS10 - to co mnie pociąga, to:
    1. Obiektyw - szeroki + 30x zoom.
    2. Możliwość ręcznego ustawiania zooma i focusa
    3. (Ponoć) lepsza matryca.
    4. Możliwości (ogólnie rozumiane), czyli cała masa różnych bajerów,
    niekoniecznie niezbędnych, ale w sumie przydatnych (np odchylany lcd)

    Przeglądałem sporo recenzji i opinii. Zdania są podzielone - od zachwytu
    po totalną krytykę. Jeżeli nie ten aparat, to co w zamian?
    Jaki inny aparat w cenei do 1200 zł daje podobne możliwości, ale np
    lepszą jakość zdjęć. No właśnie, to jest istotna rzecz - jakość zdjęć
    jest często podnoszonym argumentem przeciw- ale często jest on
    porównywany do tanich lustrzanek, więc od razu mówię - nie rozważam
    lustrzanki, choć wiem na czym polega różnica.

    Jestem ciekaw waszych opinii
    Pozdrawiam,
    M.H.

  • 2. Data: 2011-06-02 10:37:07
    Temat: Re: Je?li nie HS10 to co ?
    Od: "KrzysztofB [smuter]" <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 02 Jun 2011 09:13:50 +0200, Miros?aw Habarta
    <M...@p...pl> napisał:

    >Zastanawiam się nad Fujifilm HS10 [..]
    Nie znam tego aparatu ale ostatnio badałem opinie o HS20
    Sporo uwag dotyczyło lepszej pracy AF niż HS10,
    może coś jest na rzeczy?

    Pozdrawiam
    KrzysztofB

  • 3. Data: 2011-06-02 12:33:04
    Temat: Re: Jeśli nie HS10 to co ?
    Od: Les <s...@p...fm>

    > Zastanawiam się nad Fujifilm HS10

    Witam,
    dobrze się zastanów czy zależy ci na jakości czy na łatwości
    fotografowania.
    Fuji daje to drugie (bardzo dłuuuuuugi zoom i szeroki kąt, wygląd
    lustrzanki - ergonomia i zasada obsługi podobna - np. zoom w
    obiektywie, a nie przyciskami), bo pierwsze ma słabe. Mam S9600 (czyli
    poprzednika) i tam ISO 100 jest akceptowalne (pozostałe to tylko jako
    dokumentacja) - w nowym aparacie zmieniło się to trochę na plus, ale
    nie za dużo.

    Pozdrawiam
    Les

  • 4. Data: 2011-06-02 16:09:39
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Thu, 02 Jun 2011 05:33:04 -0700, Les napisał(a):

> [...]
    > i tam ISO 100 jest akceptowalne (pozostałe to tylko jako dokumentacja) -
    > w nowym aparacie zmieniło się to trochę na plus, ale nie za dużo.

    z całym szacunkiem kolego, ale S9600 jest o trzy generacje starszy od
    HS-10. Po S9600 wyszedł S100FS, S200EXR i dopiero HS-10. Posiadam S200EXR
    i stwierdzam, że ma w pełni używalne iso 400, przy ISO 800 upierdliwcy
    mogą zacząć się czepiać, a szumy klasyfikujące zdjęcie tylko do użytku
    dokumentalnego zaczynają się od 1600 - 3200.... Kupując mój aparat
    rozważałem też HS-10, teraz bez zastanowienia wziąłbym HS-20EXR. Chyba że
    względy finansowe skłoniłyby mnie do zakupu schodzącego modelu jakim jest
    obecnie HS-10.

    meping

  • 5. Data: 2011-06-05 06:52:36
    Od: Les <s...@p...fm>

> [...]
    > mogą zacząć się czepiać, a szumy klasyfikujące zdjęcie tylko do użytku
    > dokumentalnego zaczynają się od 1600 - 3200....

    Każdy ma inną definicję "używalne ISO" - dla mnie była to tylko
    "100".

    Pozdrawiam
    Les

  • 6. Data: 2011-06-05 17:54:50
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Sat, 04 Jun 2011 23:52:36 -0700, Les napisał(a):

    > Każdy ma inną definicję "używalne ISO" - dla mnie była to tylko "100".

    wcześniej miałem S7000 i ZTCP było podobnie jak w Twoim przypadku.
    Wskazuję jednak ponownie na różnicę w generacjach tych aparatów i HS-10.

    --
    pzdr
    meping