  • 1. Data: 2010-11-24 19:49:41
    Temat: Jakość zdjęć - pytanie z czystej ciekawosci.
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.
    W ostatni weekend robiłem zdjęcia na imprezie, której byłem uczestnikiem
    (nie jestem zawodowym fotografem do wynajęcia, tylko zwyklym amatorem).
    Fotki robiłem Canonem EOS-em 1000D z lampą Nissin. Kilka różnych
    pomieszczeń, częściowo na dworze przy świetle słonecznym, częściowo w nocy
    itd...
    Czyli różne warunki. Wszystkie zdjęcia na szczęście robiłem w RAW. Po
    powrocie do domu okazało się, że spora część z nich jest do poprawki
    (powiedzmy około 30-40%). Najczęściej balans bieli, lub naswietlenie.
    Poprawialem w Canon Digital Photo Professional. Oczywiscie po poprawieniu
    wszystkie sa dobre.
    Ale chcialem sie Was spytac (tak z czystej ciekawosci).
    Czy tylko ja tak mam, ze musze poprawiac fotki, czy tez to jest normalne?
    Jak to jest u Was... Jaka czesc fotek z takiej (lub innej) sesji musicie
    pozniej poprawiac?
    Czy tez zawsze wychodza Wam idealnie naswietlone, i z prawidlowym balansem
    bieli?

    Pozdrawiam.
    A.

  • 2. Data: 2010-11-24 22:52:42
    Temat: Re: Jakość zdjęć - pytanie z czystej ciekawosci.
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Tak to juz jest ze balans bieli bardzo czesto sie poprawia, a RAWy to
    podstawa przy sztucznym swietle.

    --

    j...@p...pl gg : 207344
    http://picasaweb.google.pl/Jacek23333

  • 3. Data: 2010-11-25 01:11:43
    Temat: Re: Jako?ć zdjęć - pytanie z czystej ciekawosci.
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Jak zacząłem stosować stosowne filtry konwersyjne na lampie, to jakość
    jpg-ów wzrosła wyraźnie.
    Problem pojawia się, jeżeli oświetlenie jest zmienne (np. świetlówki w
    jednym pomieszczeniu, żarówki w drugim), gdy ściany mają intensywne kolory,
    lub mamy mieszankę świateł o podobnych natężeniach i różnych widmach.

  • 4. Data: 2010-11-29 15:43:51
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-24 20:49, Ajgor pisze:

> [...]
    > (powiedzmy około 30-40%). Najczęściej balans bieli, lub naswietlenie.
    > Poprawialem w Canon Digital Photo Professional. Oczywiscie po poprawieniu

    Tylko pozazdrościć :)

  • 5. Data: 2010-11-30 09:54:23
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości

    > Tylko pozazdrościć :)

    No wiesz.. Pamiątkowe zdjęcia z imprezy to nie jest wymagająca sprawa.
    Na żaden konkurs nie idą. Takie rzeczy, jak ujęcia są tu sprawą drugorzędną.
    Ważne, żeby uczestnicy byli zadowoleni. Impreza w dodatku nie była z gatunku
    tych, gdzie trzeba zadowolić wszystkich :)
    100 par, a w tym grupka moich przyjaciół (w sumie 8 osób). Nie było trodno.
    Pisząc, że wszystkie dobre miałem na myśli, że odpowiednio naświetlone (co z
    lampą zewnętrzną nie jest trudne),
    itp...

  • 6. Data: 2010-12-13 12:19:37
    Od: Łukasz Wróblewski <l...@w...pl>

    Dnia Tue, 30 Nov 2010 10:54:23 +0100, Ajgor napisał(a):

> [...]
    > Pisząc, że wszystkie dobre miałem na myśli, że odpowiednio naświetlone (co z

    Chyba tylko Ken Rockwell ma 100% jpgów udanych. Generalnie raw to podstawa
    bo pozwala na znacznie większe korekcje fotografii ze znacznie niższą
    stratą jakości. Ogólnie rzecz biorąc, aparat to tylko maszyna i ma prawo
    się mylić. A że myli się często użwajmy rawów.

    --
    Łukasz

    "Spec tajne, przed użyciem spalić."

  • 7. Data: 2010-12-13 13:03:15
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 13 Dec 2010 13:19:37 +0100, Łukasz Wróblewski napisał(a):

    > Generalnie raw to podstawa
    > bo pozwala na znacznie większe korekcje fotografii ze znacznie niższą
    > stratą jakości.

    Znacznie większe?

    Pozdrawiam,
    Henry