  • Data: 2013-04-05 11:21:44
    Temat: Jakiej mocy lamp używacie?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Kupiłem rozpoznawczo 2 lampy studyjne DPS III (ze sterowaniem
    bezprzewodowym). Użyłem ich w ramach pierwszych przygód kilkukrotnie i
    mam pierwsze obserwacje. Przed zakupem rozmawiałem z paroma osobami.
    Miałem dylematy: z jednej strony doradzano mi 300Ws gdyż większe mogą
    być za silne (szczególnie przy snootach) z drugiej zaś strony w studiach
    w jakich byłem widziałem lampy 500Ws...800Ws. Postanowiłem więc
    wypośrodkować i kupiłem 400Ws. Okazało się, że przy stosowaniu softboxów
    z podwójnym dyfuzorem i gridem, maksymalna moc jednej lampy pozwala
    uzyskać przy odległości ok. 2m i ISO 100 zaledwie f/9. Moim zdaniem jest
    to na granicy użyteczności. Idealnie byłoby móc uzyskać f/11 bez
    podnoszenia ISO - tak mi się wydaje. Szczególnie grid zabiera światło
    jak zauważyłem.

    Moje pytanie brzmi: jak sobie radzicie? Czy przy rozbudowie domowego
    studia powinienem kupić silniejsze lampy (600Ws) aby mieć większą
    swobodę? A może w złym kierunku kombinuję?

    Marek