  • 11. Data: 2011-04-30 10:57:40
    Temat: Re: Jakie tanie auto do firmy ?
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Tak jest - rzeklbym ze normalne to jest niesprawdzanie oleju.
    > Bo .. nie ma potrzeby. Zawsze jest.
    >
    > Nowsze auta maja zreszta stosowne czujniki i znow sprawdzac nie
    > trzeba.
    >
    > Podobnie jak nie sprawdza sie juz poziomu elektrolitu w akumulatorze,
    > nie uzupelnia woda destylowana itp.

    Ooo dokładnie, a np. leganzie czujnik w silniku nie działał,
    a w skrzyni chyba w ogóle żadnego czujnika oleju nie ma.

    w lancii na przykład kolega jeździł na "low oil" (świeci się z 10 sek
    po dopaleniu auta tuż po wyświetleniu loga) przez ~1mieś, prawie się
    popsuł bo zaczęło naprawdę głośno stukać, ale jest ok.

    U mnie mam silnik volvo to troszkę oleju je - kilka razy już dolewałem
    jak mi wskazówka ciśnienia oleju nie wchodziła na dobre pole - faktycznie
    już było poniżej wszelkiego min, ale jeszcze nie 0. (kontrolki się
    nie świecą jeszcze, ale świeci się podświetlanie skali pod wskazówką
    które zawsze gasło po 5sek).

    pozdrawiam.

  • 12. Data: 2011-04-30 12:10:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Apr 2011 08:57:40 +0000 (UTC), Michał wrote:

    >Ooo dokładnie, a np. leganzie czujnik w silniku nie działał,

    W nubirze dzialal i to bardzo dobrze.
    Raz chyba uratowal ten silnik :-)

    >a w skrzyni chyba w ogóle żadnego czujnika oleju nie ma.

    Automat ?
    W recznych skrzyniach z reguly czujnika nie ma. Bo tez i olej tam z
    reguly jest, nie zuzywa sie itp. Chyba ze przez poloski wycieknie.

    >w lancii na przykład kolega jeździł na "low oil" (świeci się z 10 sek
    >po dopaleniu auta tuż po wyświetleniu loga) przez ~1mieś, prawie się
    >popsuł bo zaczęło naprawdę głośno stukać, ale jest ok.

    Ale co - wystarczylo dolac zeby sie silnik naprawil ?

    >U mnie mam silnik volvo to troszkę oleju je - kilka razy już dolewałem
    >jak mi wskazówka ciśnienia oleju nie wchodziła na dobre pole - faktycznie
    >już było poniżej wszelkiego min, ale jeszcze nie 0.

    A to swoja droga ciekawe - bo cisnienie oleju nie powinno zalezec od
    poziomu, poki smok pompy ma co ssac.
    W scierce rozoralem miske, oleju prawie wcale nie bylo, a kontrolka
    nawet nie migala.

    J.

  • 13. Data: 2011-04-30 13:02:44
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > W nubirze dzialal i to bardzo dobrze.
    > Raz chyba uratowal ten silnik :-)

    tu nie działał :( tych check engine się czasami zapalał jak obroty
    spadały na LPG i było 0 gazu naciśnięte, (na benzynie ok) po dotknięciu
    gazu gasło.

    > Automat ?
    > W recznych skrzyniach z reguly czujnika nie ma. Bo tez i olej tam z
    > reguly jest, nie zuzywa sie itp. Chyba ze przez poloski wycieknie.

    Automat, wyciekło przez dziurkę w wężu od chłodnicy. w około 3kkm.
    Skrzynia mocna była koło ~40km wytrzymała ślizgając się a kierowca
    myślał że to świeca nie styka i mocy nie ma.

    Generalny problem był taki że "inne auta" nie takie cuda wytrzymują,
    i nikomu do głowy nie wpada że się od tego może auto popsuć.
    (zwłaszcza jak jedzie tym kierowca co widzi że "innym autem" można bez
    oleju jechać, swojego nie ma i nie chce bo rower lepszy poza tym w każdym
    momencie się pożyczy, a np. siostra do swojego olej leje sama).

    Oczywiście pamiętam Daewoo Nexie gdzie jak coś padło to do mechanika
    trzeba to było zaholować, bo każde szarpanie auta z awarią doprowadziło
    by do zniszczenia.
    Tylko może jak auto nowe kosztuje 105k+ pln to zasugeruje że nie padnie
    jak kompakt za 39k pln.

    Z aut koło 200k pln naprawdę nie widziałem żeby dało się po prostu auto
    tak zarżnąć i żeby naprawdę nie sugerowało że coś nie tak.

    Renówka 2002 "cena salonowa z 2008" 270k pln, z uszkodzoną skrzynią
    sobie jeździ i nic. i 200km/h można po trasie spokojnie jechać,
    "od świateł do świateł depnąć" 220km/h zrobić też można na krótkim
    odcinku. I skrzynia (może jeszcze?) nie eksplodowała ;)

    Starszy model tego samego, też nic i rezerwa konstrukcyjna na wszystkim
    taka że hej!
    -Z wyrwanymi przewodami hamulcowymi można Awaryjnie hamować z drogi
    nie wypadnie, nawet kierownicy trzymać nie trzeba - sam równa.
    -Bez wody w chłodzeniu (rurka LPG pękła i się dziurka zrobiła i wylało)
    można się od biedy toczyć i nic.
    -Pneumatycznie nawet hamowało całkiem ok, pomijając ze dystybucja
    wszystkich sił ABS/EBD/TCcoś wtedy padła i szło na jedno przednie
    koło większość.
    -Progi tym można brać 140km/h i na 100% woda ze szklanki trzymanej
    w ręce by się nie wylała. (z postawionej na fotelu pewnie tak;) ).
    -zaciskami (koniec klocków) można trzeć i poza kontrolką
    kierowca takich rzeczy nie czuje że coś nie tak, siła jest.

    Lancia też trwała, pomijam że materiały wnętrza nie te, wyciszenie
    nie te i zawieszenie słabo tłumi. Ze schodów jedna spadła i jakieś
    mocowanie wahacza wylazło po 3kkm tylko.

    Mazda Xedos 9 też trwała, z uszkodzonym zawieszeniem dalej cisza
    w środku zakręty bierze super - tylko TCS się często włącza ;)

    W140 też pancerny, poza jakimiś guziczkami, ale te w safrane też
    padają (przełącznik świateł).

    a patrz - a Daewoo Leganza nie !
    nawet mam wrażenie że safrane w połową mocy hamowana na tylnym
    kole hamuje lepiej przy 160km/h.
    Już nawet nie mówię o Maździe9 na "sportowych" oponach...

    > Ale co - wystarczylo dolac zeby sie silnik naprawil ?

    Przeczyścić i wymienić olej bo się opiłki zrobiły.
    tylko się ponoć silnikowi nieźle oberwało (jak by zrobić plus set tyś km).
    ale od około 25kkm jeździ i nic się nie dzieje.

    To samo w Daewoo na krótszym dystansie zatarło 2 tłoki w silniku
    wyrywając korbowody (chyba tak to się nazywa) - jeden wyszedł bokiem
    drugiego zmieliło w środku.

    Ale.. z rzeczy dziwnych silnik jeszcze chodził i to na LPG ;)
    ale już świecił "check engine". Straszny huk robił i żeby nie gasło
    trzeba było trzymać gaz. Rozrusznik był go w stanie odpalić.
    Ale bez 2 tłoków udało się go "zaparkować" o własnych siłach (w 90%).

    > A to swoja droga ciekawe - bo cisnienie oleju nie powinno zalezec od
    > poziomu, poki smok pompy ma co ssac.
    > W scierce rozoralem miske, oleju prawie wcale nie bylo, a kontrolka
    > nawet nie migala.

    Tu trochę zależy od obrotów - bardzo niewiele, a jak jest mało to
    wskazówka jest niżej i jak się przygazuje to się dopiero podnosi.
    jak jest trochę ponad maxa (zazwyczaj po prostu dolewam 1litr, raz dolałem 2)
    to wskazówka szybciej wchodzi na pozycję.

    pozdrawiam.

  • 14. Data: 2011-05-01 21:01:23
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Apr 2011 21:14:31 +0200, "Adam Szewczak"
    <horses@usuń.poczta.onet.pl> wrote:

    > Kup Kappe Coupe, bedziesz posiadaczen jednego z okolo 4000 egzemplarzy
    >na swiecie i jednym z nielicznych w Polsce.

    Przy jego zdolnościach zostanie ich niedługo 3999 szt.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 15. Data: 2011-05-01 21:51:03
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tak, jechałem za taką z 6km bo gość od którego była Lancia K (sedan)
    kupowana miał swoją "pokazówkę" Kappe Coupe. (od od groma sedanów).

    Trzymała się drogi i na prostej odchodziła (ile to miałko koni ? 260 ?)
    dobrze że w poprzednim miałem szperę bo gość dla jaj chyba się do
    200+km/h rozpędzał na prostych "w polu" (sprzedawał auto troszkę poza Krk).
    [dla tych co panikują, pusta droga przez "pola" asfalt, widoczność koło
    2 kilometrów, żadnych drzew hurtem, nic co da się popsuć wjeżdżając w to].

    > Przy jego zdolnościach zostanie ich niedługo 3999 szt.

    nieno padnę zaraz....

    Najpierw jeden liczy zarżnięte silniki i co chwila zwiększa
    numerek, teraz auta w całości ?

    Nie nie popsuje !!!!!!!!!!!!!!!!!
    ..a post jest jakie auto kupić...

    .A jak gość post obok pyta się o "terenówkę do miasta" to
    odpowiedzi są GolfIII, Tarpan, "BezSenu" i "PoCo" ...

    pozdrawiam.

  • 16. Data: 2011-05-02 09:18:12
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 29 Apr 2011 17:28:52 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Michał
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > No robię te wszystkie rzeczy - czyli jakie ?

    Mi sie najbardziej chyba podobalo wypalanie srubokretu na kolektorach.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02