  • 61. Data: 2016-12-17 16:36:54
    Temat: Re: Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Tu masz trochę taniej oryginały:
    www.tonerfrosch.de/cgi-bin/shop/iboshop.cgi?showd700
    ,308790128123307,OKIMC363
    ale na wypuszczenie zamienników pewnie musisz poczekać.
    Już przy wczesniejszych drukarkach laserowych (Canon, Lexmark, Samsung, Ricoh) się
    nauczyłem, że aby mieć tańszy jednostkowo druk trzeba kupiś wyższy (szybszy, większy,
    mający więcej funkcji) model, i pewne dlatego zamiast 363 wziąłem 562.

  • 62. Data: 2016-12-17 18:03:31
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-17 o 16:21, RadoslawF pisze:

    > Czyli już nie stu krotna różnica.

    Rany... Czy naprawdę mamy tak dyskutować?

    Moje zapytanie z wątku otwierającego jest nadal aktualne.

    > Jeden błąd właśnie sam wykazałeś.

    Super. Czy mam dokładnie co do grosza policzyć teraz koszty eksploatacji
    MC363? Być może wyjdzie, że nie 1zł ale 1.1zł i jak w polskim sejmie mam
    zacząć okupację mównicy?

    No to możemy konkretnie jechać. Nie chce mi się szukać ofert tonerów po
    całym świecie by o dolara tańszy znaleźć. Bazuję na tym co na Allegro
    dostępne oraz na normach wydajności.

    Wychodzi na to, że na plujce Epsona serii L 1500 stron to 42 zł, na
    MC363 334*3 + 226 = 1228. Czyli 1228 / 42 = 29,238095238. Teraz
    zadowolony jesteś? Mogę też poszukać drukarkę Brother'a gdzie wyjdzie
    ponad 100. I co? Będziemy średnie wyciągać?

    > Drugim jest porównywanie drukarek z różnymi opcjami uzupełniania barwnika.
    > Dolewka nawet oryginalnego tuszu będzie tańsza niż wymiana tonera,
    > w dodatku na oryginalny.
    > A jakby sam toner dosypać to jaka będzie różnica w kosztach ?

    No właśnie żadna. "Dosypka" oryginalnego toneru = wymiana na nowy. Po
    wydrukowaniu 1500 stron w/g jakiejś tam normy zasobnik jest pusty i nie
    da się dosypać oryginalnego. To generuje koszty eksploatacji.

    > Wpisałem w gogle zamienniki tonerów do okicośtam i znalazło.

    Ja nie mam OKI cośtam lecz OKI MC363. Do OKI cośtam zamienniki są nawet
    po 149zł za komplet 4 szt. Do OKI MC363 nie ma żadnych zamienników.
    Dlatego jeśli znalazłeś jakiegoś tajnego producenta zamienników do
    MC363, to podaj link. Chyba to nie kłopot wkleić go tu? Mnie się bardzo
    on przyda.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 63. Data: 2016-12-17 18:41:40
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-17 o 16:36, ąćęłńóśźż pisze:

    > Tu masz trochę taniej oryginały:
    > www.tonerfrosch.de/cgi-bin/shop/iboshop.cgi?showd700
    ,308790128123307,OKIMC363

    Dzięki.

    Hmmm... Trochę grosza faktycznie oszczędzić można.

    > ale na wypuszczenie zamienników pewnie musisz poczekać.

    Dlatego bardzo się zdziwiłem gdy RadoslawF stwierdził iż widział za
    130zł zamienniki. Ja póki co nie słyszałem niczego o ich istnieniu.

> [...]
    > trzeba kupiś wyższy (szybszy, większy, mający więcej funkcji) model,
    > i pewne dlatego zamiast 363 wziąłem 562.

    Ja tego nie wiedziałem. To moja pierwsza laserówka i to kupiona "na
    gwałt" :-(

    Z ciekawości spytam, jeśli wiesz bez szukania w sieci (bo sam mogę sobie
    poszukać ale wczytywanie się w detale to kupa czasu): jaka jest różnica
    w funkcjonalności 562 a 363? Zapewne masz świeżą wiedzę na ten temat bo
    analizowałeś obie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 64. Data: 2016-12-17 19:13:32
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nie pamiętam, ale pewnie głównie szybkość druku no i kartridże, modeli 562 też było
    kilka.

    ----

  • 65. Data: 2016-12-17 22:44:12
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-17 o 19:13, ąćęłńóśźż pisze:

    > Nie pamiętam, ale pewnie głównie szybkość druku no i kartridże, modeli 562 też było
    kilka.

    Ok, dzięki. Nie będę Cię męczył o to :-) Sądziłem, że na świeżo pamiętasz.

    Poczytałem sobie. Osobiście nie widzę istotnych różnic poza znacznie
    tańszymi tonerami. Emaile, FTPy i inne te same.. 363 ma 4x większą
    pamięć a reszta to jest to samo chyba... Tylko czemu 562 jest o 500zł
    droższe? Ciekawe...

    Cieszy mnie to, że tonery do 562 są dużo tańsze bo to daje nadzieję, że
    w 363 też tak będzie. O zamiennikach nie wspomnę.

    Aha i tu mam pytanie. Jaką masz opinię na temat zamienników? W sklepie
    mnie straszyli, że OKI są bardzo wrażliwe na nieoryginalny toner.
    Delikatny bęben potrafi się zmatowić od trefnego toneru a elektronika
    odnotowuje fakt włożenia zamienników, co serwis gwarancyjny sprawdza w
    pierwszej kolejności i ... po gwarancji 3-letniej. Czy tak faktycznie jest?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 66. Data: 2016-12-17 22:59:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-12-17 o 18:03, Marek pisze:

    > Rany... Czy naprawdę mamy tak dyskutować?

    Skoro tak wystartowałeś to dlaczego nie chcesz kontynuować ?

> [...]
    >
    > Super. Czy mam dokładnie co do grosza policzyć teraz koszty eksploatacji
    > MC363? Być może wyjdzie, że nie 1zł ale 1.1zł i jak w polskim sejmie mam

    Już to robisz.

    > No to możemy konkretnie jechać. Nie chce mi się szukać ofert tonerów po
    > całym świecie by o dolara tańszy znaleźć. Bazuję na tym co na Allegro
    > dostępne oraz na normach wydajności.

    Ja bazuje na tym co gogle mi pokazało.

> [...]
    > zadowolony jesteś? Mogę też poszukać drukarkę Brother'a gdzie wyjdzie
    > ponad 100. I co? Będziemy średnie wyciągać?

    Chyba nie zrozumiałeś.

    > No właśnie żadna. "Dosypka" oryginalnego toneru = wymiana na nowy. Po
    > wydrukowaniu 1500 stron w/g jakiejś tam normy zasobnik jest pusty i nie
    > da się dosypać oryginalnego. To generuje koszty eksploatacji.

    I stąd stwierdzenie że porównujesz niewłaściwe drukarki.

> [...]
    > Dlatego jeśli znalazłeś jakiegoś tajnego producenta zamienników do
    > MC363, to podaj link. Chyba to nie kłopot wkleić go tu? Mnie się bardzo

    Do napisania krótkiego zdania uznałem że nie muszę się bawić w
    przewijanie maili aby bez błędu podać typ drukarki.
    Ale widać się myliłem. Nie widzisz u siebie błędnych wyliczeń
    a widzisz u rozmówcy uproszczenie w nazwie.
    Powinienem to przewidzieć wdając się w dyskusję z człowiekiem
    który nie widzi nic niewłaściwego porównując drukarkę z dolewanym
    barwnikiem do takiej gdzie dosypanie toneru jest nie możliwe.

    Pozdrawiam

  • 67. Data: 2016-12-17 23:57:37
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-17 o 22:59, RadoslawF pisze:

    > Skoro tak wystartowałeś to dlaczego nie chcesz kontynuować ?

    Bo będziemy zaraz rozmawiać jak PIS z PO.

    > Już to robisz.

    No dobrze. Preferujesz polską gadkę na zasadzie dogryzania, czepiania
    się tego co zupełnie nieistotne, trollowania. Mogę się dostosować do
    Twoich potrzeb.

    > Ja bazuje na tym co gogle mi pokazało.

    Ale ujawnić nie chcesz? Ani jednego linku do zamienników nie
    zaprezentujesz? Czy tak?

> [...]
    > Ale widać się myliłem. Nie widzisz u siebie błędnych wyliczeń
    > a widzisz u rozmówcy uproszczenie w nazwie.

    Gdy ja dokonałem uproszczenia i nie przeliczałem dokładnie relacji
    kosztowych, to piętnowałeś mnie przez 3 wątki.

    Po drugie, już w drugim zdaniu wątku otwierającego napisałem bardzo
    wyraźnie, że chodzi mi o model MC363 WYŁĄCZNIE.

    Po trzecie, uważam, że wypada przeczytać treść wątku i ciąg dyskusji z
    danej gałęzi przed wypowiedzeniem się. Nie znając kontekstu rozmowy
    można wszystko przeinaczyć, co - jak się domyślam - przytrafiło się
    Tobie i szukałeś zamienników do jakiejkolwiek drukarki laserowej. Prawda?
    To co pisałeś ja odnosiłem do konkretnego modelu więc powstała z tego
    kakofonia. Ja mówiłem o jednym a ty o czymś zupełnie innym. Nie uważasz,
    że takie olewnictwo w postaci nie czytania wątku spowodowało, że obaj
    tylko czas traciliśmy bo nic mądrego z tego powstać nie mogło?

    > Powinienem to przewidzieć wdając się w dyskusję z człowiekiem
    > który nie widzi nic niewłaściwego porównując drukarkę z dolewanym
    > barwnikiem do takiej gdzie dosypanie toneru jest nie możliwe.

    Oczywiście, że to dla mnie nie jest istotne. Koszt eksploatacji zależny
    jest od rozwiązań technicznych zastosowanych w każdym urządzeniu. W
    jednym dolewasz, w drugim dosypujesz, w trzecim wymieniasz. To nie ma
    znaczenia - liczy się koszt operacji. Nic nie poradzę na to, że akurat
    Epson obstawia w plujkach technologię dolewania. Mnie interesuje koszt
    spowodowania aby urządzenie dalej drukowało bez wnikania jak tego się
    dokonuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 68. Data: 2016-12-18 00:25:57
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-12-17 o 23:57, Marek pisze:
> [...]
    > dolewania. Mnie interesuje koszt spowodowania aby urządzenie dalej
    > drukowało bez wnikania jak tego się dokonuje.
    Nie umiesz zażądać od google tego co chcesz? Tylko ludzi tu męczysz?
    Może chociaż ten jeden link Ci coś rozjaśni
    http://klubkm.pl/forum/showthread.php?t=28789

    --
    animka

  • 69. Data: 2016-12-18 10:26:35
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nie wiem, do OKI jeszcze nie używałem zamienników kolor, a cz.b. mam oryginalne. W
    innych drukarkach (cz.b. - Panasonic, Lexmark) zamienniki mi się nie sprawdziły
    (częściowo to sprawa oszustwa dostawców z aledrogo, za granicą chińskich nie
    kupowałem). Podobnie z dosypywaniem (bez czyszczenia - proszek to nie wszystko).

    -----

  • 70. Data: 2016-12-18 20:46:18
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-18 o 00:25, Animka pisze:

    > Nie umiesz zażądać od google tego co chcesz? Tylko ludzi tu męczysz?
    > Może chociaż ten jeden link Ci coś rozjaśni
    > http://klubkm.pl/forum/showthread.php?t=28789

    Animko,
    Ty już ciężko zapracowałaś na grupie na miano tej, która zamęcza
    pisaniem nie na temat lub w taki sposób, aby informacja była nie do
    wykorzystania. Oczywiście nie zawiodłaś i tym razem :-) Przysyłasz jakiś
    link do artykułu, gdzie ludzie piszą jak toner dosypać? Po co mi ta
    informacja? Trzeba mieć dwie lewe ręce by tego nie umieć zrobić,
    szczególnie w MC363.

    Jeśli chcesz dostarczyć informacji wartościowej to daj link, gdzie można
    chipy kupić do tonerów w/w drukarki - wtedy odpowiedź Twoja zyska
    jakąkolwiek wartość.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek