  • 51. Data: 2016-12-14 20:11:45
    Temat: Re: Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-14 o 04:27, RadoslawF pisze:

    > Jak czytam co napisałeś w tym wątku to mam wątpliwość czy to prawda.

    Nie bardzo załapałem co masz na myśli. Czy chodzi o kwestię kosztów
    wydruków laserowych w kolorze? Czy może masz wątpliwości co do przewagi
    foto-drukarek atramentowych wielokolorowych (Epsona) nad tymi z np.
    6cioma kolorami?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 52. Data: 2016-12-15 11:50:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-12-14 o 20:11, Marek pisze:

> [...]
    > wydruków laserowych w kolorze? Czy może masz wątpliwości co do przewagi
    > foto-drukarek atramentowych wielokolorowych (Epsona) nad tymi z np.

    Chodzi o przeznaczenie małych i tanich kolorowych laserów.
    Ale co do kwestii kosztów też przesadziłeś, aby jak to napisałeś
    laser był droższy 100 razy od plujki trzeba naprawdę nieźle
    dobrać parametry testów lub rodzaj testowanych sprzętów.

    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2016-12-16 01:27:48
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-15 o 11:50, RadoslawF pisze:

    > Chodzi o przeznaczenie małych i tanich kolorowych laserów.

    A co konkretnie podważasz? Zwróć uwagę, że pytam się a nie twierdzę.

    > Ale co do kwestii kosztów też przesadziłeś, aby jak to napisałeś
    > laser był droższy 100 razy od plujki trzeba naprawdę nieźle
    > dobrać parametry testów lub rodzaj testowanych sprzętów.

    A co tu dywagować? Zestaw tonerów XL do MC363 kosztuje jakieś 1800zł i
    starcza powiedzmy na 3000 stron co daje 60gr / stronę. W przypadku
    tonerów nie XL koszt jest 3*330zł + 270zł = 1 260zł co starcza na 1500
    stron co daje 0,84zł / stronę.

    Do tego koszt bębna - ponoć na 60 000 stron - 550zł. Jednakże w praktyce
    po wydrukowaniu 90 stron mam 2% zużycie bębna. Czyli de facto starczy na
    4500 stron.

    Tak więc kosz wydruku 1 strony typu faktura to ok 1zł. Kosztów papieru
    nie liczę bo jest on niezależny od drukarki. Tymczasem na współczesnych
    plujkach (np. Epsony serii L), gdzie atrament starcza na 2 lata, a
    dolewka to kilkanaście zł za kolor - koszt wydruku strony typu faktura
    to ok 1 gr.

    Gdzie więc popełniam błąd w kalkulacjach?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 54. Data: 2016-12-16 04:01:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-12-16 o 01:27, Marek pisze:

> [...]
    > to ok 1 gr.
    >
    > Gdzie więc popełniam błąd w kalkulacjach?

    Niewłaściwie dobrałeś drukarki i całkiem błędnie policzyłeś koszty
    barwników. Twoją metodą udowodnię że podróż ciężarówką będzie
    tańsza bo ropę dostanę za darmo od szwagra operatora spychacza.
    A benzynę do malucha muszę już kupić za gotówkę.
    Zamienniki w twoim laserze kosztują 130 zł za kolor.
    Inna sprawa że i oryginały znalazłem tańsze niż piszesz.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 55. Data: 2016-12-16 14:42:27
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-16 o 04:01, RadoslawF pisze:

    > Niewłaściwie dobrałeś drukarki i całkiem błędnie policzyłeś koszty
    > barwników.

    Nie drukarki lecz drukarkę. Z pozostałych (innych niż ta laserowa)
    jestem bardzo zadowolony co do jakości i kosztów wydruków.

    Po drugie nie musisz podkreślać tego, że laserówkę "niewłaściwie
    dobrałem" bo sam w wątku otwierającym o tym powiedziałem.

    Jeśli twierdzisz, że źle liczę koszty eksploatacji laserówki, to zgodnie
    z prośbą z wątku otwierającego proszę o precyzyjne informacje a nie
    rzucanie ogólnych haseł. Konkretne liczby są potrzebne. Inaczej z
    dyskusji kompletnie nic nie wynika.

    A tak na marginesie: komu zatem adresowana jest drukarka MC363? O kim
    można powiedzieć, że kupując to urządzenie dokonał najlepszego wyboru?

    > Twoją metodą udowodnię że podróż ciężarówką będzie
    > tańsza bo ropę dostanę za darmo od szwagra operatora spychacza.

    Porównanie nieadekwatne. Ja mówię o oryginalnych barwnikach.

    No to podaj link.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 56. Data: 2016-12-16 18:08:35
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ile kosztowała (brutto)?
    Może być podobne zjawisko, jak przy atramentówkach, których sprzedaż wydaje się być
    dofinansowywana z przyszłych zysków sprzedaży tuszy.
    Były np. jakieś minolty czy samsungi po 350-400 zł (kolorowe), taniej chyba wyrzucić
    i kupić nową, niż zamawiać oryginalne tonery.

    BTW parę razy na ruski miesiąc potrzebuję wydruk kolorowy (oczywiście, gdyby wydruki
    kolorowe były w cenie cz.b., to potrzebowałbym codziennie).
    Po punktach usługowych nie mam czasu ani ochoty biegać (do najbliższego jest kawałek
    i nie pracuje całą dobę).
    Po negatywnych doświadczeniach z drukarkami tuszowymi (wszystko wcześniej czy później
    ciekło czy zasychało) także szukałem laserówki.
    Włączasz po dniu / miesiącu / roku i drukuje jak wczoraj.
    I chyba nie znalazłem drukarki (laser kolor), o której nie byłoby negatywnych opinii
    w internecie, zawsze wybór między dżumą, a cholerą.
    Najbardziej polecane (np. tu) jako rzekomo i tanie i niezawodne mają wielkość małego
    fiata, wiek gimnazjalnego dziecka i obejrzeć sobie możesz parę fotek na olx, a
    postawić możesz zamiast pralki lub lodówki (lub dobudować osobne pomieszczenie).
    Z Oki 562 (wybrana z uwagi na potrzebne mi funkcje faksu i dostępne na amazon.de
    zamienniki tonerów) nie trafiłem jeśli chodzi o jakość druku zdjęć, szczęśliwie nie w
    tym celu kupowałem, pracuje głównie jako faks lub kolorowe ksero.
    Poczekaj może, aż na amazonie lub eBay'u pojawią się zamienniki tonerów do Twojej
    363, choć jeżeli drukarka nie ma opcji tonerów jumbo (5-10 tys. kopii), to tak czy
    inaczej tanio nie będzie.

    -----

  • 57. Data: 2016-12-16 20:19:28
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-16 o 18:08, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ile kosztowała (brutto)?

    Nie pamiętam dokładnie. Powiedzmy 1400zł.

> [...]
    > przyszłych zysków sprzedaży tuszy. Były np. jakieś minolty czy
    > samsungi po 350-400 zł (kolorowe), taniej chyba wyrzucić i kupić

    Tak, ja to rozumiem. Niemniej jednak nie potrafię odgadnąć jaki segment
    klienta jest adresatem dla tego urządzenia. Wywalić 1400zł po to aby za
    większą kasę kupić do niej toner po miesiącu eksploatacji? Szejk arabski
    kupi drukarkę oprawioną w złoto więc to nie dla niego. Przeciętny
    Kowalski stuknie się w głowę widząc koszty wydruku. Pozostają tylko
    frajerzy tacy jak ja, którym się spieszyło i wzięli za dobrą monetę
    doradztwo sprzedawcy (lokalna sieć sklepów komputerowych) bez weryfikacji.

    Po drugie liczę na to, że za jakiś czas pojawią się zamienniki.
    RadoslawF ponoć już je gdzieś widział - czekam na link od niego bo sam
    nie znalazłem. W paru większych dedykowanych sklepach internetowych też
    ich jeszcze nie uraczyłem. Komplet tonerów zamiennych do drukarek
    wcześniejszych ale bardzo podobnych potrafi kosztować 149zł zamiast
    1800zł za oryginały. Czy OKI nie zdaje sobie sprawy ze swojego
    przegięcia cenowego?

    > BTW parę razy na ruski miesiąc potrzebuję wydruk kolorowy
    > (oczywiście, gdyby wydruki kolorowe były w cenie cz.b., to
    > potrzebowałbym codziennie).

    Na to nie licz :-)

> [...]
    > (wszystko wcześniej czy później ciekło czy zasychało) także szukałem
    > laserówki. Włączasz po dniu / miesiącu / roku i drukuje jak wczoraj.

    No to już wiesz czemu uległem namowom sprzedawcy :-) Fuckami rzucam
    tylko z tego względu, że nie zweryfikowałem tego.

> [...]
    > eBay'u pojawią się zamienniki tonerów do Twojej 363, choć jeżeli
    > drukarka nie ma opcji tonerów jumbo (5-10 tys. kopii), to tak czy

    Tak zrobię. Początkowe wkur... na to, że stałem się frajerem minęło.
    Zaczekam aż pojawią się zamienniki. Do tej drukarki tonery XL pozwalają
    na druk 3000 kolorowych stron. Nie jest

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 58. Data: 2016-12-17 01:42:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-12-16 o 14:42, Marek pisze:

> [...]
    > z prośbą z wątku otwierającego proszę o precyzyjne informacje a nie
    > rzucanie ogólnych haseł. Konkretne liczby są potrzebne. Inaczej z

    Porównujesz drogi oryginalny toner z nieoryginalną czyli tania dolewką
    tuszu.

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2016-12-17 15:40:57
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-17 o 01:42, RadoslawF pisze:

    > Porównujesz drogi oryginalny toner z nieoryginalną czyli tania dolewką
    > tuszu.

    Nie, chodziło mi o oryginalny tusz Epsona. Zgoda, z pały strzeliłem
    kwotą kilkunastu złotych bo przeliczać mi się nie chciało co do złotówki
    gdyż i tak wiem, że wyjdzie kolosalna różnica między oryginalnym tuszem
    a oryginalnym tonerem. Chcesz wyliczeń co do złotówki? Proszę:

    Butelka kosztuje najtaniej 25 zł za 70 ml. Do wydrukowania 1500 stron
    ile tego tuszu potrzebujesz? Policzmy nawet 30ml bez oszczędzania tuszu.
    Czyli 30/70 * 4 kolory załóżmy * 25zł = 42 zł.
    Przy zamiennikach 100ml za 45 zł są 4 butelki po 100ml. Koszt wydruku
    1500 stron to 13.5zł czyli 0.9 gr / strona.

    Koszt tuszu na 1 kartkę = 42zł / 1500 = 2.8 gr vs 1zł na laserówce MC363.

    No więc pokaż proszę gdzie jest błąd moich kalkulacji, który mi
    zarzucasz. Podaj swoje wyliczenia.

    Jeszcze raz poproszę o link, gdzie widziałeś zamienniki toneru do MC363
    za 130zł / kolor. Podaj też link gdzie oryginały widziałeś taniej niż
    napisałem bo ja widziałem małe za 330zł a duże za 550zł za kolor. No bo
    nie przypuszczam, że sobie ot tak palnąłeś aby mi "na złość" (lub coś w
    tym stylu) zrobić?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 60. Data: 2016-12-17 16:21:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-12-17 o 15:40, Marek pisze:

> [...]
    > 1500 stron to 13.5zł czyli 0.9 gr / strona.
    >
    > Koszt tuszu na 1 kartkę = 42zł / 1500 = 2.8 gr vs 1zł na laserówce MC363.

    Czyli już nie stu krotna różnica.

    > No więc pokaż proszę gdzie jest błąd moich kalkulacji, który mi
    > zarzucasz. Podaj swoje wyliczenia.

    Jeden błąd właśnie sam wykazałeś.
    Drugim jest porównywanie drukarek z różnymi opcjami uzupełniania barwnika.
    Dolewka nawet oryginalnego tuszu będzie tańsza niż wymiana tonera,
    w dodatku na oryginalny.
    A jakby sam toner dosypać to jaka będzie różnica w kosztach ?

> [...]
    > napisałem bo ja widziałem małe za 330zł a duże za 550zł za kolor. No bo
    > nie przypuszczam, że sobie ot tak palnąłeś aby mi "na złość" (lub coś w

    Wpisałem w gogle zamienniki tonerów do okicośtam i znalazło.