  • 1. Data: 2011-11-16 12:51:00
    Temat: Jakie pamięci DDR3 1333
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Witam.
    Planuję kupić pamięci DDR3 komplet 2x4GB 1333MHz i mam pytanie co byście
    polecili? Chodzi mi o dobrą firmę i nie tyle wydajność, krótkie timingi, co
    bardziej stabilność, niezawodność, jakość. Na oku mam takie firmy jak Geil,
    OCZ, Corsair, Patriot. Czy w obecnych czasach różnice są znikome i
    wszystkie pamięci są porządne jakościowo, stabilne czy coś polecacie a coś
    odradzacie? Wszystko pracuje u mnie na AMD, płyta główna AM3, procek AMD
    Phenom II X2 (jako X4), grafika ATI AMD 5850. Znalazłem coś takiego, niby
    dedykowane i testowane pod AMD:
    http://allegro.pl/patriot-gamer2-amd-black-edt-8gb-2
    x4gb-1333mhz-wwa-i1928393986.html
    Ale czy patrzeć na takie rzeczy czy to chwyt marketingowy? Nie chce mi się
    wierzyć że lepiej te pamięci pracują pod AMD a np. gorzej pod Intelem. Ale
    nie wiem, może się mylę. Kiedyś Geil przodował w dobrych pamięciach, teraz
    się tych firm tyle porobiło, nawet jakieś G.Skill.
    Z góry dzięki za rady.

    --
    Krasnal

  • 2. Data: 2011-11-16 17:58:22
    Temat: Re: Jakie pamięci DDR3 1333
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Krasnal pisze:
> [...]
    > OCZ, Corsair, Patriot. Czy w obecnych czasach różnice są znikome i
    > wszystkie pamięci są porządne jakościowo, stabilne czy coś polecacie a coś

    Do tej pory starałem się zawsze kupować GoodRamy i nigdy nie miałem
    problemów. Natomiast często czytałem opinie że produkt X (np. Patriot )
    to dobra pamięć tylko trzeba ją dobrze skonfigurować bo inaczej wiesza
    system :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2011-11-16 18:07:39
    Od: Rafal <r...@l...pl>

    On 2011-11-16 18:58, Piotr Rezmer wrote:

> [...]
    > problemów. Natomiast często czytałem opinie że produkt X (np. Patriot )
    > to dobra pamięć tylko trzeba ją dobrze skonfigurować bo inaczej wiesza

    Obawiam się, że poruszacie tu kwerstie marki, nie producentów układów
    pamięci. Oczywiście marka jest istotna, producent, który swoją nazwą
    firmuje całe płytki, odpowiada też za jakośc produkji oraz testy
    jakości.... to się jednak zmienia w czasie, a co do GoodRamu, producent
    jest na śląsku, więc gdyby trzeba było przyjechać z kijem i walić po
    mordzie, to daleko nie ma ;)

  • 4. Data: 2011-11-16 19:28:44
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 16-11-2011 o 18:58 Piotr Rezmer napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > problemów. Natomiast często czytałem opinie że produkt X (np. Patriot )
    > to dobra pamięć tylko trzeba ją dobrze skonfigurować bo inaczej wiesza

    Eee tam. Ja kupowałem GoodRamy, Patrioty, Geile, Nanie, Kingstony, OCZe.
    Większych problemów nie było. Za czasów DDR były duże problemy z
    kompatybilnością, DDR2 już dużo mniej, przy DDR3 nie odnotowałem i nie
    słyszałem o takich problemach. Jedynie co może być irytujące to złe
    ustawianie timingów i częstotliwości "defaultowo". Czasem trzeba
    samemu ustawić...

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 5. Data: 2011-11-17 10:40:20
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > słyszałem o takich problemach. Jedynie co może być irytujące to złe
    > ustawianie timingów i częstotliwości "defaultowo".

    ...i czasami zle "domyslne" ustawianie napiecia.
    (nie wiem czy to wina biosu gigabyte'a byla czy pamieci kingstona)

  • 6. Data: 2011-11-17 14:10:07
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 16 Nov 2011 20:28:44 +0100, WiesłaW napisał(a):

> [...]
    > słyszałem o takich problemach. Jedynie co może być irytujące to złe
    > ustawianie timingów i częstotliwości "defaultowo". Czasem trzeba

    Czasami jednak problemy są. Mam taki zestaw:
    - DFI LanParty DK P35-T2RS
    - dwie pary modułów Kingstone'a KHX8500D2K2/4G (DDR2-1066)
    - do tego Core 2 Duo E8400

    Nie udało mi się za jasnego gołąbka puścić pamięci na ich nominalnej
    częstotliwości taktowania. :-/

    [ Nie pokonasz kobiety w kłótni, to niemożliwe. Nie wygracie, bo jeśli ]
    [ chodzi o kłótnię, to my mamy pod górkę. Bo my musimy mówić z sensem. ]
    [ (Chris Rock) ]

  • 7. Data: 2011-11-18 08:02:51
    Od: "Mrzafka" <m...@d...com.pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > - do tego Core 2 Duo E8400
    >
    > Nie udało mi się za jasnego gołąbka puścić pamięci na ich nominalnej

    Może wina płyty?
    Mam takie same pamięci i procesor, ale na płycie Gigabyte GA-EP45-UD3LR.
    Całość chodzi już dwa lata bez najmniejszych problemów.
    --
    Mrzafka
    m...@d...com.pl

  • 8. Data: 2011-11-18 08:30:04
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 18 Nov 2011 09:02:51 +0100, Mrzafka napisał(a):

    > Może wina płyty?
    > Mam takie same pamięci i procesor, ale na płycie Gigabyte GA-EP45-UD3LR.
    > Całość chodzi już dwa lata bez najmniejszych problemów.

    Podejrzewam, że ta kombinacja płyta + pamięci specjalnie się ze sobą nie
    lubi. Bo już na P45-T2RS działanie powyżej 800 MHz dało się wymusić.

    [ Jeśli uważasz, że wszyscy są przeciwko tobie, to jest to zdrowy ]
    [ rozsądek. Paranoja jest wtedy, gdy uważasz, że oni są w zmowie. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 9. Data: 2011-11-18 09:18:08
    Od: Rafal <r...@l...pl>

    On 2011-11-17 15:10, Przemysław Ryk wrote:

> [...]
    > - do tego Core 2 Duo E8400
    >
    > Nie udało mi się za jasnego gołąbka puścić pamięci na ich nominalnej

    Co masz w manualu? W tej chwili DFI wydaje sie, ze nie daje supportu do
    tej plyty, ale na innych stronach jest info:

    Number of Memory Slots
    4×240pin

    Memory Standard
    DDR2 800

    Maximum Memory Supported
    8GB

    Channel Supported
    Dual Channel

    Wiec jak plyta ma tylko DDR2 800, to... mlotkiem i siłą woli jej nie
    przekonstruujesz ;)

  • 10. Data: 2011-11-18 10:20:03
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 18 Nov 2011 10:18:08 +0100, Rafal napisał(a):

    (ciach...)

> [...]
    >
    > Channel Supported
    > Dual Channel
    >
    > Wiec jak plyta ma tylko DDR2 800, to... mlotkiem i siłą woli jej nie

    Wiesz - w manualu do P45-T2RS też stoi ,,Supports DDR2 667/800 MHz". Jak by
    nie patrzeć DFI LanParty to raczej dla overclockerów miały niby być, c'nie?
    :D

    [ Co to jest zła kobieta? Jest to taki rodzaj kobiety, która nigdy się nie ]
    [ sprzykrzy... (Oscar Wilde) ]