  • 21. Data: 2021-10-28 13:36:51
    Temat: Re: Jakie kable rozruchowe?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.10.2021 o 16:06, ąćęłńóśźż pisze:
    > Polecicie coś konkretnie? Do diesla 1,8.
    Jakieś, gdzie jest dużo miedzi a mało reklamy.
    Na przykład kupić przewód LgY 1x10, co wychodzi po ok. 7 zł za metr.
    10 mm kw to absolutne minimum, lepszy będzie 1x16 ale to już ok. 12 zł
    za metr.
    Do tego 4 "krokodyle" za jakieś 20 zł, które trzeba by przylutować albo
    zacisnąć. W sumie daje to za dwa 3-metrowe kable 62 zł.
    W cenie 60 zł reklamują już całkiem dużo gotowych kabli nawet 2000A i
    długościach nawet do 6 metrów.
    Ja bym w te chińskie ampery zbytnio nie wierzył ale będą bardziej
    estetycznie wyglądać, od samoróbki.
    Jacek

  • 22. Data: 2021-10-29 08:56:11
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > To masz jakies ch* krokodyle.
    > Nie ma zadnego problemu z odpaleniem auta bezposrednio.

    Te klemy których używałem pochodziły z innych, jeszcze socjalistycznych
    kabli. Te socjalistyczne działały sprawnie, bo przekrój kalba był...
    taki sobie. Teraz wiem, że był tak dobrany, aby ciepło rozpraszało się
    równomiernie na całej długości kabli i klemach. po wymianie przewodów na
    znacznie grubsze, na takie na ktorych ciepło się nie wydziela przy
    prądzie rozruchowym, pojawił się problem styku.
    powierzchnia styku połączenia akumulator -wiązka kabli samochodowych
    jest rzędu kilku cm2. powierzchnia styku krokodylków jest rzędu 4mm2
    więc nie ma szans, aby w nie sprzyjających warunkach, odpalić diesla
    zimą, na zaciskach krokodylkowych.
    Jest szansa, że po zapięciu takich kabli krokodylkami, płynie przez nie
    100amper, a do zakręcenia rozrusznikiem minie nawet 10 sekund, co
    wystarczy do odpalenia.
    Stąd moja rada dla pytającego jest taka: zrób sobie zwykłe wygodne
    solidne kable, bo średnicą przewodu nie przeskoczysz kontaktu
    krokodylkiem. to jest argument, którego mam nadzieje posłucha. Twój
    argument?

    ToMasz

  • 23. Data: 2021-10-29 09:45:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Oct 2021 08:56:11 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > solidne kable, bo średnicą przewodu nie przeskoczysz kontaktu
    > krokodylkiem. to jest argument, którego mam nadzieje posłucha. Twój

    Można przecież założyć zaciski masowe od spawarki. Takie krokodyle
    przenoszą dziesiątki amper w cyklu ciągłym.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 24. Data: 2021-10-29 09:57:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Byłem na etapie podłączania drugiej pary przewodów do drugich szczęk klem (bo
    standardowo kable podłączone są do jednej szczęki -
    poza lepsiejszymi kablami, w których krótki kabelek łączy obie szczęki krokodylka ze
    sobą), gdy akurat mi buchnęli całość (dwie pary
    w plecy).
    Więc mam uraz do babrania się samemu ;-)
    Myślałem, że polecicie coś w rodzaju "kup te zielone z Biedry, ale nie żółte z Auchan
    w których jest 15% miedzi" czy jakoś podobnie.
    Budżet do 99 zł.

    -----

  • 25. Data: 2021-10-29 11:49:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Oct 2021 09:57:03 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Myślałem, że polecicie coś w rodzaju "kup te zielone z Biedry, ale nie żółte z
    Auchan w których jest 15% miedzi" czy jakoś podobnie.

    Biedra ma kable akcjami. Dzis ma, jutro nie, i np przez caly rok nie.

    Auchan bardziej stabilny, ale tez akcje.

    J.

  • 26. Data: 2021-10-29 11:51:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Oct 2021 08:56:11 +0200, ToMasz wrote:

> [...]
    > jest rzędu kilku cm2. powierzchnia styku krokodylków jest rzędu 4mm2
    > więc nie ma szans, aby w nie sprzyjających warunkach, odpalić diesla

    Jak jestes z wrocka, to mozemy zrobic kiedys zima test :-)

    J.

  • 27. Data: 2021-10-29 12:14:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale to powierzchnia styku, a nie przewód 4 mm2.
    Jest jakaś maksymalna gęstość prądu powierzchni styku?

    -----

  • 28. Data: 2021-10-31 07:11:53
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 29.10.2021 o 09:57, ąćęłńóśźż pisze:
    > Myślałem, że polecicie coś w rodzaju "kup te zielone z Biedry, ale nie żółte z
    Auchan w których jest 15% miedzi" czy jakoś podobnie.
    > Budżet do 99 zł.

    W marketowych kablach z tym budżetem będziesz miał miedziowane aluminium, do
    sporadycznego
    użytkowania wystarczy, ale są po prostu delikatne.

  • 29. Data: 2021-10-31 07:19:15
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 28.10.2021 o 13:36, Jacek pisze:

    > W cenie 60 zł reklamują już całkiem dużo gotowych kabli nawet 2000A i
    > długościach nawet do 6 metrów.

    to byłoby prawie 900 gramów miedzi po 30 złotych w skupie, plus izolacja, plus
    krokodylki,
    plus połączenie tego razem, zapakowanie, ulotka, zarobek producenta, dystrybutora i
    sklepu

    te kable muszą być z miedziowanego aluminium albo ktoś dopłaca do interesu

    > Ja bym w te chińskie ampery zbytnio nie wierzył ale będą bardziej
    > estetycznie wyglądać, od samoróbki.

    tam jest pewnie podawany maksymalny chwilowy prąd przewodu albo po prostu numer
    wzięty z
    sufitu

  • 30. Data: 2021-10-31 07:56:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.10.2021 o 13:20, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ja tam wolę jakiegoś drogiego elektronicznego francuza nie uszkodzić
    > podpinając mu kablami pusty aku 90 Ah.
    > Przez blok silnika ewidentnie mniejszy skok obciążenia dawcy (nawet "na
    > chodzie").
    Wyjaśnisz? Bo jak dla mnie pomijalnie mała różnica. O rząd wielkości
    większy opór będzie na połączeniu krokodyli do bloku lub klemy niż bloku
    z aku.

    Shrek