  • 31. Data: 2021-10-31 11:23:57
    Temat: Re: Jakie kable rozruchowe?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 31.10.2021 o 07:19, m4rkiz pisze:
    > to byłoby prawie 900 gramów miedzi po 30 złotych w skupie,
    Obawiam się, że Chińczyk tak nie liczy.

    > te kable muszą być z miedziowanego aluminium albo ktoś dopłaca do interesu
    Albo ze stali. Miałem kiedyś okazję lutować taki przewód i cyna tego nie
    chciała pokrywać, więc obstawiam brak miedzi.

    > tam jest pewnie podawany maksymalny chwilowy prąd przewodu albo po
    > prostu numer wzięty z sufitu
    Z sufitu. Na bazarze niedawno widziałem radyjka zasilane z baterii o
    "mocy" 400W PMPO.
    Jacek

  • 32. Data: 2021-11-01 20:38:30
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2021-10-27 o 18:34, ąćęłńóśźż pisze:
    > Budżet do 100 zł.
    tego typu kable kosztowały wcześniej <100pln....
    wiem że mało to pomaga...

    Avast.

  • 33. Data: 2021-11-01 20:40:59
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2021-10-27 o 18:37, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pytanie, gdzie trzymać "gorący" powerbank:
    > W aucie na -20°C mrozie?
    > Bo jeśli w domu, a na parking np. 300 metrów (a bywa i gorzej poźnym
    > wieczorem)?
    >

    > -----

    jak znam życie jak będzie potrzebny to na bank pusty/niedoładowany:D

    Avast.

  • 34. Data: 2021-11-01 20:43:05
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > To masz jakies ch* krokodyle.
    > Nie ma zadnego problemu z odpaleniem auta bezposrednio.

    > Przygodnego dawce trudno prosic o 10 minut cierpliwosci, ale moze akurat
    > mu sie nie spieszy.
    > A moze ma dobre kable w bagazniku i Ci pokaze jak sie odpala :-)

    testowałem ujowe marketówki za 49pln (kiedyś) i kable jakie dekadę temu
    kupiłem w lokalnym motoryzacyjnym. Ciężkie choć widziałem cięższe. Na
    chinolu nie dało się ani podładować sensownie ani zapalić. Na polskich
    po 1-2 minutach bez problemu...

    Avast.

  • 35. Data: 2021-11-02 10:19:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Oct 2021 12:40:27 +0200, J.F. wrote:

    > To masz jakies ch* krokodyle.
    > Nie ma zadnego problemu z odpaleniem auta bezposrednio.

    P.S.

    https://youtu.be/0mxj95GbX88?t=331

    Miernik, podpiety krokodylami, pokazuje 600 Amper.
    Co prawda tak naprawde to nie wiemy jaki prad on puszcza.

    Ale za chwile masz opornice, ktora naprawde 600A przepuszcza.

    J.

  • 36. Data: 2021-11-02 13:38:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Różnica jest w dwie strony.
    Chodzi o to, żeby starego aku rozładowanego niemal do zera nie ładować nieskończonym
    prądem podczas rozruchu (i już podczas samego
    podłączania dawcy).
    Stąd blok (idealnie byłaby masa rozrusznika).

    -----
    > jak dla mnie pomijalnie mała różnica.
    > O rząd wielkości większy opór będzie na połączeniu krokodyli do bloku lub klemy niż
    bloku z aku.

  • 37. Data: 2021-11-02 18:53:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.11.2021 o 13:38, ąćęłńóśźż pisze:
    > Różnica jest w dwie strony.

    No cieżko, żeby było inaczej - to nie kable audiofilskie, żeby były
    kierunkowe;)

    > Chodzi o to, żeby starego aku rozładowanego niemal do zera nie ładować
    > nieskończonym prądem podczas rozruchu (i już podczas samego podłączania
    > dawcy).

    A co za różnica gdzie podłączysz do minusa czy bloku - to jeden
    potencjał z minimalnym oporem pomiędzy tymi punktami?

    > Stąd blok (idealnie byłaby masa rozrusznika).

    To ma sens tylko wtedy gdy odłączysz aku biorcy. Inaczej nie wpływa na
    prąd brany od dawcy a jeśli wpływa to wynika to tylko z losowego faktu
    że podłaczysz lepiej albo gorzej niż do klemy.

    --
    Shrek

  • 38. Data: 2021-11-02 20:06:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Samochody nie zachowują się logicznie.

    -----

  • 39. Data: 2021-11-02 20:14:02
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2021-10-27 o 16:06, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Polecicie coś konkretnie? Do diesla 1,8.
    > Walcarki do końcówek nie mam, żeby samemu zarobić klamry.
    > Na wszelki wypadek, bo aku już 3-letnie i na wiosnę przy jakimś
    > przymrozku zakaszlało (wyjątkowo stał poza garażem, ale gdzieś w
    > gościach po długim postoju też byłoby nieprzyjemnie się rozkraczyć).
    > Mam nówkę sztukę jakiejś ładowarki przez gniazda zapalniczek (całkiem
    > wygodne gdy baby za kierownicą choć duży zonk - w służbowym Passerati
    > brak gniazda zapalniczki :-o), ale przygodny obcy to raczej nie poczeka
    > tak długo, żeby aku się doładowało małym prądem.

    Nie chce mi się czytać całego wątku, jeśli już było to sorry...
    1. Kupujesz byle jakie chińskie kable w markecie. Z reguły one mają
    porządne końcówki.
    2. Demontujesz końcówki.
    3. Chińskie kable wyrzucasz do kosza. Chyba, ze masz jakiś inny pomysł
    na nie.
    4. Kupujesz porządny kabel spawalniczy o długości jakiej sobie życzysz.
    5. Zaklepujesz na kablu spawalniczym uzyskane w pkcie 2. chińskie
    końcówki. Jeśli Ci się chce to nawet możesz skręcić to jakimś śrubunkiem
    i kluczem nr 13.
    6. Cieszysz się z porządnego kabla, za pomocą którego możesz odpalić
    swojego kaszlaka, a także czołg, łódź podwodną i rakietę
    międzykontynentalną.

  • 40. Data: 2021-11-02 21:14:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.11.2021 o 20:06, ąćęłńóśźż pisze:
    > Samochody nie zachowują się logicznie.

    Twoja hipoteza jest nielogiczna i nie ma żadnego uzasadnienia na gruncie
    elektrotechniki. Jakbyś odpiął aku biorcy to miała by sens (kiedyś tak
    zrobiłem jak było rozładowane do zera - po prostu nie ktęcił dobrze, bo
    za dużo prądu szło na ładowanie aku biorcy.

    --
    Shrek