  • 1. Data: 2021-10-27 09:19:12
    Temat: Moc i moment
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Chuda trzydziestka czyli Ursus 330 miał 30KM i 100Nm.

    Yaris 1.33 ma 99KM i 125Nm.

    Ale Yaris nie da rady przecież orać pola. No ok skrzynia, przełożenia.
    Ale gdyby tak przełożyć silnik z Yarisa do Ursusa to w porównaniu z
    oryginalnym silnikiem (w Ursusie) co by się zmieniło? :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2021-10-27 09:56:02
    Temat: Re: Moc i moment
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Wednesday, October 27, 2021, 9:19:12 AM, you wrote:

> [...]
    > Ale gdyby tak przełożyć silnik z Yarisa do Ursusa to w porównaniu z
    > oryginalnym silnikiem (w Ursusie) co by się zmieniło? :-P

    Zwiększyłaby się prędkość maksymalna. Pola by nie zaorał, bo ma moment
    obrotowy maksymalny na wyższych obrotach niż Ursus. Ale, gdyby zmienić
    przełożenia...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2021-10-27 11:58:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >przełożenia. Ale gdyby tak przełożyć silnik z Yarisa do Ursusa to w
    >porównaniu z oryginalnym silnikiem (w Ursusie) co by się zmieniło?

    Z dopasowaniem przelozen, czy bez?

    silnik z Ursusa ciezki, to pewnie yaris by sie rozkraczyl.

    Jesli nie, to 30KM pozwoli na ok 110-120km/h predkosci maksymalniej i
    nie wiecej.
    A przyspieszenie przy wyprzedzaniu to jak w maluchu.

    Z drugiej strony - po dobraniu przelozen i balastu, ten silnik z
    yarisa moglby orac, i to nawet lepiej niz ten oryginalny.

    Tylko ... 300kkm to okolo 3000h jazdy samochodem z predkoscia 100km/h.
    3kh pracy silnika ... czyli rok codziennej pracy w polu i silnik do
    wymiany.

    Efektywnosc beznyniaka tez chyba nie zacheca do orki na beznynie ...

    J.

  • 4. Data: 2021-10-27 12:00:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

    >Zwiększyłaby się prędkość maksymalna. Pola by nie zaorał, bo ma
    >moment
    >obrotowy maksymalny na wyższych obrotach niż Ursus.

    Zauwaz, ze moment wiekszy.

    Wiec powinien pole zaorac ... tylko za szybko :-)

    J.

  • 5. Data: 2021-10-27 13:31:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dwucylindrowy oryginalny Ursus, czy jakiś późniejszy Perkins?

    -----

  • 6. Data: 2021-10-27 14:49:56
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-10-27 11:58, J.F. wrote:
    [...]
> [...]
    > wymiany.
    >
    > Efektywnosc beznyniaka tez chyba nie zacheca do orki na beznynie ...
    Prof Chris odrestaurowuje teraz sobie jakiś klasyczny ciągnik marki
    volvo z lat 60-tych. Zasilany jest 1,5 litrową wolnossącą benzynką, moc
    coś około 60 KM z tego co pamiętam. Sprzęt wielkości 330 właśnie.

  • 7. Data: 2021-10-27 16:13:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.10.2021 13:31, ąćęłńóśźż wrote:
    > Dwucylindrowy oryginalny Ursus, czy jakiś późniejszy Perkins?

    O! Nie potrafię Ci teraz odpowiedzieć na to pytanie, ale zapytam rolnika
    który mi pomysł na ten wątek podsunął.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2021-10-27 16:20:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.10.2021 14:49, JDX wrote:
    > Prof Chris odrestaurowuje teraz sobie jakiś klasyczny ciągnik marki
    > volvo z lat 60-tych. Zasilany jest 1,5 litrową wolnossącą benzynką, moc
    > coś około 60 KM z tego co pamiętam. Sprzęt wielkości 330 właśnie.

    Właśnie oglądam. 25KM i 1,6L.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2021-10-27 16:23:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.10.2021 11:58, J.F. wrote:
> [...]
    > wymiany.
    >
    > Efektywnosc beznyniaka tez chyba nie zacheca do orki na beznynie ...

    Żywotność tam swoją drogą. Zastanawiałem się czy po prostu się da czy
    też może konstrukcja samego silnika (niezależnie od przełożeń) sprawi że
    silnik z Yarisa by się wysypał zaraz po starcie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2021-10-27 16:29:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.10.2021 12:00, J.F. wrote:
    > Zauwaz, ze moment wiekszy.
    >
    > Wiec powinien pole zaorac ... tylko za szybko :-)

    A gdybyśmy spięli dwa identyczne traktory hakami, tylko że jeden miałby
    90KM i 120Nm, a drugi 110KM i 100Nm to który by przeciągnął drugiego w
    swoją stronę? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz