    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jakie kable rozruchowe?
    Date: Fri, 29 Oct 2021 08:56:11 +0200

    > To masz jakies ch* krokodyle.
    > Nie ma zadnego problemu z odpaleniem auta bezposrednio.

    Te klemy których używałem pochodziły z innych, jeszcze socjalistycznych
    kabli. Te socjalistyczne działały sprawnie, bo przekrój kalba był...
    taki sobie. Teraz wiem, że był tak dobrany, aby ciepło rozpraszało się
    równomiernie na całej długości kabli i klemach. po wymianie przewodów na
    znacznie grubsze, na takie na ktorych ciepło się nie wydziela przy
    prądzie rozruchowym, pojawił się problem styku.
    powierzchnia styku połączenia akumulator -wiązka kabli samochodowych
    jest rzędu kilku cm2. powierzchnia styku krokodylków jest rzędu 4mm2
    więc nie ma szans, aby w nie sprzyjających warunkach, odpalić diesla
    zimą, na zaciskach krokodylkowych.
    Jest szansa, że po zapięciu takich kabli krokodylkami, płynie przez nie
    100amper, a do zakręcenia rozrusznikiem minie nawet 10 sekund, co
    wystarczy do odpalenia.
    Stąd moja rada dla pytającego jest taka: zrób sobie zwykłe wygodne
    solidne kable, bo średnicą przewodu nie przeskoczysz kontaktu
    krokodylkiem. to jest argument, którego mam nadzieje posłucha. Twój
    argument?

    ToMasz