  • 11. Data: 2023-10-12 20:42:14
    Temat: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 12.10.2023 o 19:47, PeJot pisze:

    > Zgadza się. Ale spróbowałbym najpierw mediacji z ZE.

    Towarzysz Stalin mawiał: "życzę sukcesów".

    > Inna sprawa, że jakoś nie mogę sobie wyobrazić że jakieś ustrojstwo nie
    > chce pracować przy Un-10%.

    Ja też nie.

    Paweł

  • 12. Data: 2023-10-13 07:59:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.10.2023 19:47, PeJot wrote:
    > Zgadza się. Ale spróbowałbym najpierw mediacji z ZE.

    Już zgłosiłem wczoraj. Dzisiaj wpadłem na pomysł z podmianą faz, ale
    gdyby oni to mogli zrobić to było by super. W skrzynce i tak najpierw
    muszę rozłączyć bezpieczniki przed licznikiem, a na tych jest plomba -
    kiedyś sam wymieniłem upalony jeden, ale potem doliczyli 80zł na
    fakturze za "założenie nowej plomby".

    > Inna sprawa, że jakoś nie mogę sobie wyobrazić że jakieś ustrojstwo nie
    > chce pracować przy Un-10%.

    Te wartości to były w skrzynce rozdzielczej (domu) bez obciążenia.
    Włączenie czajnika raptem 1,8kW sprawiło że te 207V spadło do 200V.
    Czajnikowi to pewnie obojętne, ale mam też np. falownik na tej fazie.

    Dzisiaj także pomierzyłem i są sytuacje kiedy napięcia są całkiem
    wyrównane, dzisiaj wieczorem w trakcie trzech pomiarów w ciągu godziny
    były na poziomie całkiem równym 220V +-2V.

    Stąd domyślam się/obstawiam, że jedna z faz jest zdecydowanie mocniej
    chwilowo obciążana.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2023-10-13 15:50:00
    Od: PeJot <s...@n...pl>

> [...]
    >
    > Te wartości to były w skrzynce rozdzielczej (domu) bez obciążenia.
    > Włączenie czajnika raptem 1,8kW sprawiło że te 207V spadło do 200V.

    Coś podobnego widziałem u pewnego klienta. Winny był "ruski led" na
    zaciskach transformatora.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 14. Data: 2023-10-14 13:55:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.10.2023 15:50, PeJot wrote:

    > Coś podobnego widziałem u pewnego klienta. Winny był "ruski led" na
    > zaciskach transformatora.

    Jak coś takiego im powiem, to zanotują żeby "od tego pana przyjmować
    zgłoszenia, ale nie przekazywać dalej" :-P

    A tak z ciekawości, bardziej technicznie to co to "ruski led"?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2023-10-14 14:47:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    > A później to chciałbym "poznać napięcie" na każdej z faz w różnych
    > momentach dnia i tygodnia. Gdy się budowałem 6 lat temu, to miałem po
    > 240-242V na każdej fazie w nocy. Teraz jak pokazuje 228V to jest dobrze.
    > A w porach takich jak 7-8, 13-14, 18-19 to bywa różnie np. taki zestaw
    > 207V, 215V, 228V (to wyniki kiedy mój cały dom pobierał ~400W).

    A w czym Ci przeszkadza takie napięcie? Krajzegę 20kW chcesz odpalać?
    Ja mam w nocy 245V a w weekendy 250V i się z tym męczę, niskie napięcie
    to luksus w dzisiejszych czasach. Ja bym z tym nic nie robił.

    L.

  • 16. Data: 2023-10-14 19:04:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.10.2023 14:53, heby wrote:
    > Potrzebujesz jakiegoś analziatora sieci.
    >
    > Może taki (używałem):
    >
    > https://ardetem-sfere.com/pl/produit/analizator-siec
    i-elektrycznej-peca-17/

    Dzięki, spojrzałem ale wszystko co wyszukuje na frazę "analizator
    sieci", "rejestrator sieci" to cena od 1000zł w górę (Sonel, Lumel,
    Fluke,...). Nawet ten Supla MEW-01 znalazłem informacje, że wykres
    napięcia zobaczę dopiero po postawieniu lokalnego serwera i
    skonfigurowaniu...

    Kupiłem wskaźnik cyfrowy napięcia 3F, założę i rzutem oka będę widział
    jak sytuacja wygląda w danym momencie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2023-10-14 19:48:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Nawet ten Supla MEW-01 znalazłem informacje, że wykres
    > napięcia zobaczę dopiero po postawieniu lokalnego serwera i
    > skonfigurowaniu...

    Niekoniecznie. Wystarczy go skonfigurować z darmową cloud i masz wykres
    w telefonie+ alarmy i przeglądarce na kompie. Konfiguracja jest banalnie
    prosta.

    Tak, wiem, ludzie boją się cloud. Podobno wirusy i bakterie a nawet
    podsłuchują jak ktoś pierdzi w nocy :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 18. Data: 2023-10-14 20:02:16
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    [...]
> [...]
    > skonfigurowaniu...
    >
    > Kupiłem wskaźnik cyfrowy napięcia 3F, założę i rzutem oka będę widział

    Tylko o dokładności <=1V zapomnij. Do zgrubnej informacji o napięciu
    jest OK. I tylko do tego.

    P.P.

  • 19. Data: 2023-10-14 20:59:24
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.10.2023 o 20:02, Paweł Pawłowicz pisze:
    '...]

    > Tylko o dokładności <=1V zapomnij. Do zgrubnej informacji o napięciu
    > jest OK. I tylko do tego.

    Jeśli kupił taki to może mieć.
    https://www.energotytan.com.pl/pl/woltomierz-cyfrowy
    -penelowy-wskaznik-napiecia-3f.html

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 20. Data: 2023-10-14 21:04:01
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > A tak z ciekawości, bardziej technicznie to co to "ruski led"?

    Google wie :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza