eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmJaki telefon - migracja ze stacjonarnych do GSM
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2011-04-28 22:47:48
    Temat: Jaki telefon - migracja ze stacjonarnych do GSM
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Witam grupe.

    Dostalem za zadanie zmigrowanie calej telefonii stacjonarnej w naszej firmie
    do operatora GSM (w sumie ok. 150 telefonow).

    Operator oferuje miks GSM+voip zarzadzane poprzez panel VPBXa, ale w glownej
    mierze bedziemy sie opierac na telefonach GSM ze wzgledu na mobilnosc tych
    urzadzen.

    No i problem w tym, ze nie bardzo umiem sobie poradzic z doborem aparatow.
    Zestawilem sobie pare cech, ktore powinny spelniac te aparaty, bede
    wdzieczny, jesli ktos ma doswiadczenie i wskaze konkretne modele (powinienem
    zebrac ze 4-5 modeli do porownania).

    Parametry:
    - telefon niedrogi (w granicach do 500zl netto)
    - mozliwosc podlaczenia zestawu naglownego (mowie o sluchawce na jedno ucho
    z mikrofonem, takie sa najczesciej ze zlaczem micro jack 2,5mm, wtyczka 3
    segmentowa). Alternatywnie bluetooth, ale dla mnie to kiepska alternatywa,
    bo sensowne akcesoria na BT klasy callcenter sa bardzo drogie (a poza tym to
    kolejne urzadzenie z bateria, ktore trzeba ladowac).
    - tryb glosnomowiacy
    - czesc telefonow powinna byc odporna na trudne warunki pracy (upadki,
    roznice temperatur, brud)
    - bardzo glosne dzwonienie
    - mozliwosc noszenia przy pasku - preferowany klips albo etui, z ktorego nie
    trzeba wyjmowac podczas dzwonienia. Ze wzgledu na przepisy BHP odpadaja
    smycze (nic nie moze dyndac, zeby czlowieka nie wciagnelo w maszyne).
    - stacja dokujaca/ladujaca zamiast klasycznej wtyczki do ladowania.
    - opcjonalnie - wybieranie glosowe, ale nie na podstawie nagranych sampli,
    tylko z pelnym rozpoznawaniem mowy. Ale nie wiem, czy takie rzeczy istnieja
    w tanich telefonach, ja tego uzywam w blackberry i bardzo sobie chwale.

    wiem, ze moje wymagania co do komorek sa dalekie od klasycznych, ale to maja
    byc aparaty, zastepujace telefony stacjonarne oraz telefony bezprzewodowe
    (cordless), a takich elementow w telefonach bezprzewodowych uzywamy obecnie.

    na chwile obecna mam na oku 2 modele, ale zaden z nich nie spelnia 100%
    wymagan (chociaz chyba zaden nie bedzie):
    Huawei ETS 8121 (podstawowy)
    Samsung B2710 (na trudne warunki)

    Jesli ktos ma inne pomysly, bede wdzieczny za podpowiedzi.

    Dziekuje i pozdrawiam
    Michal


  • 2. Data: 2011-04-30 06:17:59
    Temat: Re: Jaki telefon - migracja ze stacjonarnych do GSM
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 29 Apr 2011 00:47:48 +0200, "Michal AKA Miki"
    <j...@...onetu.pl> wrote:

    >Witam grupe.
    >
    >Dostalem za zadanie zmigrowanie calej telefonii stacjonarnej w naszej firmie
    >do operatora GSM (w sumie ok. 150 telefonow).

    a napisz jakiej natury jest to firma, jak pracuja ludzie....gdzie
    dzwonia itp.

    >Operator oferuje miks GSM+voip zarzadzane poprzez panel VPBXa, ale w glownej
    >mierze bedziemy sie opierac na telefonach GSM ze wzgledu na mobilnosc tych
    >urzadzen.

    GSM+VoIP+ISDN wg mnie lepiej.

    Jak dla mnie komorka do pracy przy biurku to troche nie tedy droga.
    Jezeli potrzeba mobilnosci na terenie firmy, to system wielobazowy
    DECT + centrala telefoniczna (tradycyjna ew. IP) + lacza w swiat (gsm,
    voip, isdn)

    Policz ile beda ciebie kosztowaly same komorki?

    150 x 500 zl = .......

    No chyba, ze mnie przekonasz i uzasadnisz swoje rozwiazanie!

    --
    ThinkXtra


  • 3. Data: 2011-05-06 14:25:54
    Temat: Re: Jaki telefon - migracja ze stacjonarnych do GSM
    Od: Michal AKA Miki <m...@g...com>

    On 30 Kwi, 08:17, a...@p...pl wrote:
    > On Fri, 29 Apr 2011 00:47:48 +0200, "Michal AKA Miki"
    >
    > <j...@...onetu.pl> wrote:
    > >Witam grupe.
    >
    > >Dostalem za zadanie zmigrowanie calej telefonii stacjonarnej w naszej firmie
    > >do operatora GSM (w sumie ok. 150 telefonow).
    >
    > a napisz jakiej natury jest to firma, jak pracuja ludzie....gdzie
    > dzwonia itp.
    Klasyczna firma kilkaset pracownikow, bedaca fragmentem wiekszej
    korporacji, produkcja, magazyny, sprzedaz, logistyka, przedstawiciele
    handlowi, kadry, ksiegowosc itp... Telefony i faksy rozlozone na wiele
    sposobow.

    >
    > >Operator oferuje miks GSM+voip zarzadzane poprzez panel VPBXa, ale w glownej
    > >mierze bedziemy sie opierac na telefonach GSM ze wzgledu na mobilnosc tych
    > >urzadzen.
    >
    > GSM+VoIP+ISDN wg mnie lepiej.

    Ale wtedy musimy zainwestowac w infrastrukture, a nasz cel jest
    dokladnie odwrotny - opieramy jak najwiecej uslug na GSM, to, czego
    sie nie da opieramy na VoIPach, rezygnujemy z wlasnej, przestrzalej
    infrastruktury, ktora powoli przestaje spelniac nasze wymagania.

    >
    > Jak dla mnie komorka do pracy przy biurku to troche nie tedy droga.
    > Jezeli potrzeba mobilnosci na terenie firmy, to system wielobazowy
    > DECT + centrala telefoniczna (tradycyjna ew. IP) + lacza w swiat (gsm,
    > voip, isdn)

    to juz mamy, ale doszlismy do limitu centrali i zaczyna to
    przeszkadzac... Dlatego czas na decyzje, ktora strona idziemy - czy w
    kierunku vpbx'a (rozwiazanie jednak tansze) czy wymiany centrali
    (drozsze, niby wiecej mozliwosci, ale okrojone z uwagi na limity
    korporacyjne).

    >
    > Policz ile beda ciebie kosztowaly same komorki?
    >
    > 150 x 500 zl = .......
    >
    > No chyba, ze mnie przekonasz i uzasadnisz swoje rozwiazanie!

    No chyba zartujesz :)
    kwestia kosztow jest jeszcze do ustalenia, ale jedyne rozwiazanie
    jakie wchodzi w rachube to umowa okresowa (jak w normalnym GSMie) i
    aparat w tej umowie za 1 PLN.
    Miesieczny abonament na telefon to 14zl netto, do tego dochodzi kilka
    innych miesiecznych oplat.
    Z drugiej strony mam liste miesiecznych oplat za biezaca centrale
    telefoniczna oraz usredniona miesieczna kwote z ostatnich 3 lat za
    wymiane aparatow, umowy serwisowe, awarie czy rozbudowy... No i te
    kwoty sa porowywalne (vpbx jest nieco wyzsza, ale jeszcze do
    negocjacji)

    Generalnie jest wiecej plusow przy przejsciu na vpbx'a, ale sa tez i
    minusy (do najwiekszych minusow mozna zaliczyc brak centralnej ksiazki
    telefonicznej przy GSMach, problemy z dobraniem aparatu
    telefonicznego, czyli meritum tego watku oraz wybieranie numerow
    wewnetrznych w aparatach GSM). Reszta to juz duze plusy w porownaniu
    do naszej biezacej centrali (oczywiscie nie mowie o porownaniu do
    nowej centrali i nowych mozliwosci, bo tutaj i jestesmy ograniczeni
    korporacja i nie mamy specjalnie wiekszych potrzeb).
    Podstawowe plusy to stale, porownywalne koszty, integracja z
    istniejacymi telefonami GSM (nie ma sytuacji w BOKu, ze ktos nie
    odbiera telefonu stacjonarnego bo rozmawia przez komorke), zrzucenie
    problemu utrzymania infrastruktury na OPa (mamy problem przepelnionych
    baz cordless w godzinach szczytu a nie mozemy zalozyc wiecej baz bez
    wiekszych inwestycji w 15letnia centrale), proste przesuniecia
    telefonow razem z pracownikami, jesli ten przechodzi do innego biura,
    budynku czy miasta (a teraz sporo takich przesuniec nas czeka),
    uproszczenie i urealnienie billingow i pare innych drobiazgow...

    Generalnie decyzja bedzie mocno biznesowa, ja jestem od rozpoznania
    tematow technicznych i dostarczenia realnych rozwiazan (typu modul
    zapowiedzi, faksy, polaczenia alarmowe z windami, wybor aparatow,
    spelnianie wymogow BHP wobec nowych aparatow itp) a dyrektor podejmie
    decyzje biznesowa i wynegocjuje stawki :)

    Glowny temat watku w dalszym ciagu aktualny - prosze o informacje,
    nawet takie szczatkowe moga sie przydac :)

    Z gory dziekuje i pozdrawiam
    Michal

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: