eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmJaki telefon - migracja ze stacjonarnych do GSMRe: Jaki telefon - migracja ze stacjonarnych do GSM
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
    ostnews.google.com!f2g2000yqf.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Michal AKA Miki <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Jaki telefon - migracja ze stacjonarnych do GSM
    Date: Fri, 6 May 2011 07:25:54 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 88
    Message-ID: <5...@f...googlegroups.com>
    References: <ipcqqh$k8v$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: 83.238.172.20
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
    X-Trace: posting.google.com 1304691955 2998 127.0.0.1 (6 May 2011 14:25:55 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Fri, 6 May 2011 14:25:55 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: f2g2000yqf.googlegroups.com; posting-host=83.238.172.20;
    posting-account=dAa7VAoAAAABwG0UY1DEhtjLKtvI7M9_
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13)
    Gecko/20101203 Firefox/3.6.13 (.NET CLR 3.5.30729),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:1011065
    [ ukryj nagłówki ]

    On 30 Kwi, 08:17, a...@p...pl wrote:
    > On Fri, 29 Apr 2011 00:47:48 +0200, "Michal AKA Miki"
    >
    > <j...@...onetu.pl> wrote:
    > >Witam grupe.
    >
    > >Dostalem za zadanie zmigrowanie calej telefonii stacjonarnej w naszej firmie
    > >do operatora GSM (w sumie ok. 150 telefonow).
    >
    > a napisz jakiej natury jest to firma, jak pracuja ludzie....gdzie
    > dzwonia itp.
    Klasyczna firma kilkaset pracownikow, bedaca fragmentem wiekszej
    korporacji, produkcja, magazyny, sprzedaz, logistyka, przedstawiciele
    handlowi, kadry, ksiegowosc itp... Telefony i faksy rozlozone na wiele
    sposobow.

    >
    > >Operator oferuje miks GSM+voip zarzadzane poprzez panel VPBXa, ale w glownej
    > >mierze bedziemy sie opierac na telefonach GSM ze wzgledu na mobilnosc tych
    > >urzadzen.
    >
    > GSM+VoIP+ISDN wg mnie lepiej.

    Ale wtedy musimy zainwestowac w infrastrukture, a nasz cel jest
    dokladnie odwrotny - opieramy jak najwiecej uslug na GSM, to, czego
    sie nie da opieramy na VoIPach, rezygnujemy z wlasnej, przestrzalej
    infrastruktury, ktora powoli przestaje spelniac nasze wymagania.

    >
    > Jak dla mnie komorka do pracy przy biurku to troche nie tedy droga.
    > Jezeli potrzeba mobilnosci na terenie firmy, to system wielobazowy
    > DECT + centrala telefoniczna (tradycyjna ew. IP) + lacza w swiat (gsm,
    > voip, isdn)

    to juz mamy, ale doszlismy do limitu centrali i zaczyna to
    przeszkadzac... Dlatego czas na decyzje, ktora strona idziemy - czy w
    kierunku vpbx'a (rozwiazanie jednak tansze) czy wymiany centrali
    (drozsze, niby wiecej mozliwosci, ale okrojone z uwagi na limity
    korporacyjne).

    >
    > Policz ile beda ciebie kosztowaly same komorki?
    >
    > 150 x 500 zl = .......
    >
    > No chyba, ze mnie przekonasz i uzasadnisz swoje rozwiazanie!

    No chyba zartujesz :)
    kwestia kosztow jest jeszcze do ustalenia, ale jedyne rozwiazanie
    jakie wchodzi w rachube to umowa okresowa (jak w normalnym GSMie) i
    aparat w tej umowie za 1 PLN.
    Miesieczny abonament na telefon to 14zl netto, do tego dochodzi kilka
    innych miesiecznych oplat.
    Z drugiej strony mam liste miesiecznych oplat za biezaca centrale
    telefoniczna oraz usredniona miesieczna kwote z ostatnich 3 lat za
    wymiane aparatow, umowy serwisowe, awarie czy rozbudowy... No i te
    kwoty sa porowywalne (vpbx jest nieco wyzsza, ale jeszcze do
    negocjacji)

    Generalnie jest wiecej plusow przy przejsciu na vpbx'a, ale sa tez i
    minusy (do najwiekszych minusow mozna zaliczyc brak centralnej ksiazki
    telefonicznej przy GSMach, problemy z dobraniem aparatu
    telefonicznego, czyli meritum tego watku oraz wybieranie numerow
    wewnetrznych w aparatach GSM). Reszta to juz duze plusy w porownaniu
    do naszej biezacej centrali (oczywiscie nie mowie o porownaniu do
    nowej centrali i nowych mozliwosci, bo tutaj i jestesmy ograniczeni
    korporacja i nie mamy specjalnie wiekszych potrzeb).
    Podstawowe plusy to stale, porownywalne koszty, integracja z
    istniejacymi telefonami GSM (nie ma sytuacji w BOKu, ze ktos nie
    odbiera telefonu stacjonarnego bo rozmawia przez komorke), zrzucenie
    problemu utrzymania infrastruktury na OPa (mamy problem przepelnionych
    baz cordless w godzinach szczytu a nie mozemy zalozyc wiecej baz bez
    wiekszych inwestycji w 15letnia centrale), proste przesuniecia
    telefonow razem z pracownikami, jesli ten przechodzi do innego biura,
    budynku czy miasta (a teraz sporo takich przesuniec nas czeka),
    uproszczenie i urealnienie billingow i pare innych drobiazgow...

    Generalnie decyzja bedzie mocno biznesowa, ja jestem od rozpoznania
    tematow technicznych i dostarczenia realnych rozwiazan (typu modul
    zapowiedzi, faksy, polaczenia alarmowe z windami, wybor aparatow,
    spelnianie wymogow BHP wobec nowych aparatow itp) a dyrektor podejmie
    decyzje biznesowa i wynegocjuje stawki :)

    Glowny temat watku w dalszym ciagu aktualny - prosze o informacje,
    nawet takie szczatkowe moga sie przydac :)

    Z gory dziekuje i pozdrawiam
    Michal

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: