  • 1. Data: 2011-06-03 12:01:54
    Temat: Jaki tani samochód dla siostry
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    Witam wszystkich serdecznie.

    Chciałbym kupić siostrze w prezencie na urodziny tzw. dupowóz. Siostra
    jest świeżo po prawku. Egzamin zdała raptem dwa miesiące temu. Do tego
    czasu jeździ sporadycznie samochodami rodzinki. Niemniej chciałbym jej
    jak najszybciej kupić coś własnego, żeby nie zapomniała tego czego się
    nauczyła. Takie autko na start.

    Wymagania
    - Tanie, zakup do 3000 zł (tak, wiem...)
    - Wspomaganie kierownicy
    - Tanie części zamienne i prosta konstrukcja
    - Raczej małe niż duże

    Po zakupie zamierzam zrobić to co potrzeba, żeby można było tym pojazdem
    bezpiecznie jeździć. Zakładam, że włożę nie więcej niż 2000 zł po
    zakupie.

    Przebiegi roczne tego pojazdu będą raczej niewielkie, myślę, że do 1000km
    miesięcznie maks. No chyba, że będzie się jej chciało jakąś trasę zrobić,
    mieszka w Warszawie, rodzinka w Poznaniu. Zatem szukam czegoś w benzynie
    nie koniecznie a może nawet i lepiej bez LPG.

    Co to ma być za pojazd? Przeglądając oferty na alledrogo wychodzi, że za
    3000 można kupić wszystko i nic. Zakładam, że w tej cenie będę szukał
    autka, które już niedługo będzie pełnoletnie. Jakie samochody po takim
    czasie nadają się do jazdy?

    Kilka osób polecało mi mazdę 323 BG (IV) roczniki 90-94' najlepiej z
    silnikiem 1.6. Autko ma ocynk, silniki podobno pancerne, zawieszenie
    również. Jest szansa, że będzie jeszcze w miarę zdatne. Problem w tym, ze
    w tej chwili nie ma sensownych egzemplarzy na sprzedaż.

    Myślałem także o skodzie felicji z silnikiem 1.6. Niewątpliwą zaletą tych
    samochodów jest cena i zdarzające się absurdalnie niskie przebiegi. No
    ale felcia nie ma ocynku i większość starszych modeli jest nadgryziona
    przez rudą. Chociaż nie wątpię, że można znaleźć coś sensownego.

    Myślałem też o jakiś oplach, ale w tym przedziale cenowym to tylko corsa
    b z wcześniejszych roczników wchodzi w grę. Oglądałem kilka modeli astry
    1, ale w tej cenie są zazwyczaj w stanie agonlnym. Cóż, astra 1 to nie
    był chyba najtrwalszy samochód.

    Czego zatem szukać? Starego japończyka? Mazda, Toyota, Mitsubishi? Czy
    może lepiej coś bardziej popularnego na naszym rynku? Seicento? Punto?
    Corsa? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

    Tylko proszę, nie mówcie, że lepiej dołożyć x pln do ceny zakupu, bo
    wtedy można kupić coś lepszego. Prawda jest niestety taka, że dokładając
    nawet drugie tyle, nie mam pewności że kupie samochód w które i tak będę
    musiał włożyć kolejne tysiące. W tych cenach to tylko dobry i zadbany
    egzemplarz dowolnej marki...

    Tomek

  • 2. Data: 2011-06-03 12:29:29
    Temat: Re: Jaki tani samochód dla siostry
    Od: Jarek <j...@g...pl>

    Opel astra I 1.6 z gazem sam taki miałem dosyć długo 2 lata temu
    sprzedałem rocznik 95 za 4tys. nic się w nim nie działo a części
    eksploatacyjne były niedrogie

  • 3. Data: 2011-06-03 12:39:18
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.06.2011 12:01, Tomasz Stiller pisze:

> [...]
    > Po zakupie zamierzam zrobić to co potrzeba, żeby można było tym pojazdem
    > bezpiecznie jeździć. Zakładam, że włożę nie więcej niż 2000 zł po

    Przy podobnych założeniach nabyłem Corsę B z półtoralitrowym dieslem.
    Bez wspomagania - w takich małych samochodach jest na prawdę zbędne, o
    ile ktoś nie ma niedowładu.

  • 4. Data: 2011-06-03 12:42:44
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-06-03 12:01, Tomasz Stiller pisze:
> [...]
    > - Tanie, zakup do 3000 zł (tak, wiem...)
    > - Wspomaganie kierownicy
    > - Tanie części zamienne i prosta konstrukcja

    Moja siostra stałą przed takim dylematem pod koniec zeszłego roku. Po
    długich poszukiwaniach miejskiego autka (ale takiego by ew. jakąs trasę
    można by było zrobić) stanęło na tym, że kupiła Nissana Micrę K11. Fakt,
    że dała troszku więcej (5k PLN), ale auto jest z 1996, silnik akurat
    trafił się 1,3 (choć szukaliśmy 1,0), ma wspomaganie, centralny,
    elektryczne szyby, poduchę powietrzną i 5 furtek. Silniki 1,3 i 1,0
    posiadają łańcuch rozrządu. Ten 1,3 jest niezłym zapierdalaką, choć ten
    1,0 też nieźle sobie radzi z tym małym autkiem. Spalanie według mojej
    siostry to ok. 7 litrów (jeździ praktycznie po mieście). Za 3000 też
    znajdziesz w miarę zadbany troszkę starszy egzemplarz. A generalnie jak
    chcesz jeszcze dołożyć 2000 na ew. naprawy to może lepiej dołożyć tą
    kwotę do autka i wtedy znajdziesz autko praktycznie bez wkładu
    finansowego. W Micrze rozrząd odpada, więc pozostaje wymiana oleju,
    filtrów i ew. płynu chłodniczego. Moja siostra jest zadowolona, mimo, że
    to autko jest małe, a Moja Siostra jest osobą troszkę grubszą to nie
    narzeka na ilość miejsca, a wozi w tym autku 3 letnią córeczkę. W każdym
    razie, stwierdziła, że za jakieś 2 lata będzie szukała nowszej micry (k13).
    TO jest oczywiście moja propozycja...

  • 5. Data: 2011-06-03 12:45:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek" <j...@g...pl> napisał w
    > Opel astra I 1.6 z gazem sam taki miałem dosyć długo 2 lata temu
    > sprzedałem rocznik 95 za 4tys. nic się w nim nie działo a części

    Ale teraz mamy rok 2011 - da sie kupic astre 1 bez dziur na wylot ?
    :-)

    Lanosa ?

    J.

  • 6. Data: 2011-06-03 13:03:33
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Jakis francuz z lat 92-96? Blacha (chyba) w kazdym modelu ocynkowana.
    Silniki diesla proste do bolu. Pala tyle co nic i mozna do nich wlac
    cokolwiek i pojedzie. Benzyny i benzyny z gazem raczej unikalbym.
    Moze byc maly - Pug 205, ale proponuje komfortowe kombi - Pug 405. Jak
    poszukacz to nawet z klima znajdziesz.
    Podstawowa bolaczka - padajaca tylnia belka. Rok temu regeneracja
    belki w 405tce kosztowala ok. 450 zl.

    pozdr
    Piotr

  • 7. Data: 2011-06-03 13:07:14
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

> [...]
    > może lepiej coś bardziej popularnego na naszym rynku? Seicento? Punto?
    > Corsa? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

    Citroen Saxo 1.1i lub 1.5D. Co prawda ciężko będzie ze wspomaganiem, ale
    w tym autku naprawdę jest ono zbędne.
    Zwrócić tylko należy uwagę na korozję na tylnych, wewnętrznych nadkolach
    i podłogę bagażnika - szukać egzemplarza, w którym pomiędzy tylne koła,
    a nadkole można włożyć dłoń. W cenie 3kpln znajdziesz niezajeżdżony,
    dość dobrze wyposażony egzemplarz, a samo autko odwdzięczy się
    bezawaryjną i tanią eksploatacją.

    P.S.
    Na pewno za chwilę znajdzie się ktoś, kto mocno skrytykuje
    bezpieczeństwo Saxo. IMO wszystko w tej cenie i w tym wieku będzie
    bezpieczne na tym samym poziomie, czy to będzie Corsa, czy Seicento albo
    inna Felicja.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 8. Data: 2011-06-03 14:01:03
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > Silniki diesla proste do bolu. Pala tyle co nic i mozna do nich wlac
    > cokolwiek i pojedzie. Benzyny i benzyny z gazem raczej unikalbym.

    Zdarzal sie w ogóle taki ze wspomaganiem kierownicy?

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjecia z podrózy

  • 9. Data: 2011-06-03 14:02:47
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 3 Jun 2011 10:01:54 +0000 (UTC), Tomasz Stiller
    <k...@l...eu.org> wrote:

    >Wymagania
    >- Tanie, zakup do 3000 zł (tak, wiem...)
    >- Wspomaganie kierownicy
    >- Tanie części zamienne i prosta konstrukcja
    >- Raczej małe niż duże

    Saxo, 106 - spokojnie bez wspomagania daje radę (typowo są opony 155),
    ale i ze wspomaganiem da się znaleźć. Blacha odporna, silniki (1124,
    1360) bezproblemowe, eksploatacja niedroga.
    Na pewno do pełnoletności jeszcze parę lat będzie miało.
    Ojciec od 1997 roku saxo 1,1 bez większych problemów eksploatuje.

  • 10. Data: 2011-06-03 14:07:40
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 03 Jun 2011 14:02:47 +0200, Jarek Andrzejewski

    >ale i ze wspomaganiem da się znaleźć. Blacha odporna, silniki (1124,
    >1360) bezproblemowe, eksploatacja niedroga.

    no tak zapomniałem o 1,4 i 1,5 D - klekoty, ale bezproblemowe i
    oszczędne.