    From: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jaki tani samochód dla siostry
    Date: Fri, 03 Jun 2011 12:42:44 +0200

    W dniu 2011-06-03 12:01, Tomasz Stiller pisze:
    > Witam wszystkich serdecznie.
    >
    > Chciałbym kupić siostrze w prezencie na urodziny tzw. dupowóz. Siostra
    > jest świeżo po prawku. Egzamin zdała raptem dwa miesiące temu. Do tego
    > czasu jeździ sporadycznie samochodami rodzinki. Niemniej chciałbym jej
    > jak najszybciej kupić coś własnego, żeby nie zapomniała tego czego się
    > nauczyła. Takie autko na start.
    >
    > Wymagania
    > - Tanie, zakup do 3000 zł (tak, wiem...)
    > - Wspomaganie kierownicy
    > - Tanie części zamienne i prosta konstrukcja
    > - Raczej małe niż duże

    Moja siostra stałą przed takim dylematem pod koniec zeszłego roku. Po
    długich poszukiwaniach miejskiego autka (ale takiego by ew. jakąs trasę
    można by było zrobić) stanęło na tym, że kupiła Nissana Micrę K11. Fakt,
    że dała troszku więcej (5k PLN), ale auto jest z 1996, silnik akurat
    trafił się 1,3 (choć szukaliśmy 1,0), ma wspomaganie, centralny,
    elektryczne szyby, poduchę powietrzną i 5 furtek. Silniki 1,3 i 1,0
    posiadają łańcuch rozrządu. Ten 1,3 jest niezłym zapierdalaką, choć ten
    1,0 też nieźle sobie radzi z tym małym autkiem. Spalanie według mojej
    siostry to ok. 7 litrów (jeździ praktycznie po mieście). Za 3000 też
    znajdziesz w miarę zadbany troszkę starszy egzemplarz. A generalnie jak
    chcesz jeszcze dołożyć 2000 na ew. naprawy to może lepiej dołożyć tą
    kwotę do autka i wtedy znajdziesz autko praktycznie bez wkładu
    finansowego. W Micrze rozrząd odpada, więc pozostaje wymiana oleju,
    filtrów i ew. płynu chłodniczego. Moja siostra jest zadowolona, mimo, że
    to autko jest małe, a Moja Siostra jest osobą troszkę grubszą to nie
    narzeka na ilość miejsca, a wozi w tym autku 3 letnią córeczkę. W każdym
    razie, stwierdziła, że za jakieś 2 lata będzie szukała nowszej micry (k13).
    TO jest oczywiście moja propozycja...