    From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Jaki tani samochód dla siostry
    Date: Fri, 3 Jun 2011 10:01:54 +0000 (UTC)

    Witam wszystkich serdecznie.

    Chciałbym kupić siostrze w prezencie na urodziny tzw. dupowóz. Siostra
    jest świeżo po prawku. Egzamin zdała raptem dwa miesiące temu. Do tego
    czasu jeździ sporadycznie samochodami rodzinki. Niemniej chciałbym jej
    jak najszybciej kupić coś własnego, żeby nie zapomniała tego czego się
    nauczyła. Takie autko na start.

    Wymagania
    - Tanie, zakup do 3000 zł (tak, wiem...)
    - Wspomaganie kierownicy
    - Tanie części zamienne i prosta konstrukcja
    - Raczej małe niż duże

    Po zakupie zamierzam zrobić to co potrzeba, żeby można było tym pojazdem
    bezpiecznie jeździć. Zakładam, że włożę nie więcej niż 2000 zł po
    zakupie.

    Przebiegi roczne tego pojazdu będą raczej niewielkie, myślę, że do 1000km
    miesięcznie maks. No chyba, że będzie się jej chciało jakąś trasę zrobić,
    mieszka w Warszawie, rodzinka w Poznaniu. Zatem szukam czegoś w benzynie
    nie koniecznie a może nawet i lepiej bez LPG.

    Co to ma być za pojazd? Przeglądając oferty na alledrogo wychodzi, że za
    3000 można kupić wszystko i nic. Zakładam, że w tej cenie będę szukał
    autka, które już niedługo będzie pełnoletnie. Jakie samochody po takim
    czasie nadają się do jazdy?

    Kilka osób polecało mi mazdę 323 BG (IV) roczniki 90-94' najlepiej z
    silnikiem 1.6. Autko ma ocynk, silniki podobno pancerne, zawieszenie
    również. Jest szansa, że będzie jeszcze w miarę zdatne. Problem w tym, ze
    w tej chwili nie ma sensownych egzemplarzy na sprzedaż.

    Myślałem także o skodzie felicji z silnikiem 1.6. Niewątpliwą zaletą tych
    samochodów jest cena i zdarzające się absurdalnie niskie przebiegi. No
    ale felcia nie ma ocynku i większość starszych modeli jest nadgryziona
    przez rudą. Chociaż nie wątpię, że można znaleźć coś sensownego.

    Myślałem też o jakiś oplach, ale w tym przedziale cenowym to tylko corsa
    b z wcześniejszych roczników wchodzi w grę. Oglądałem kilka modeli astry
    1, ale w tej cenie są zazwyczaj w stanie agonlnym. Cóż, astra 1 to nie
    był chyba najtrwalszy samochód.

    Czego zatem szukać? Starego japończyka? Mazda, Toyota, Mitsubishi? Czy
    może lepiej coś bardziej popularnego na naszym rynku? Seicento? Punto?
    Corsa? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

    Tylko proszę, nie mówcie, że lepiej dołożyć x pln do ceny zakupu, bo
    wtedy można kupić coś lepszego. Prawda jest niestety taka, że dokładając
    nawet drugie tyle, nie mam pewności że kupie samochód w które i tak będę
    musiał włożyć kolejne tysiące. W tych cenach to tylko dobry i zadbany
    egzemplarz dowolnej marki...

    Tomek