  • 11. Data: 2013-06-16 11:44:45
    Temat: Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    news:kpjueg$irp$1@mx1.internetia.pl...
    > Zdecydowanie odpada, bo lada chwila wprowadzają captcha co godzinę - cały
    > ruch będzie przekierowywany na stronę logowania, trzeba będzie wpisać
    > captcha i mamy routing na 1h działający, potem od nowa. Żeby nie było za
    > prosto, i nie dało się skryptem samym rozłączeniem i połączeniem
    > przywrócić internetu...

    Tylko kiedy to zrobią... na razie chodzi. Captcha - hmm, ponoć są już
    programy, umiejące to przełamać... Przyobserwuję.

  • 12. Data: 2013-06-16 11:58:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andrzej,

    Sunday, June 16, 2013, 11:23:57 AM, you wrote:

    > GPRS to jest mniej więcej w całej Polsce, LTE to trzeba ze świecą szukać
    > i to bardzo uważnie, dodatkowo BDI nie schodzi na wolniejsze standardy,
    > jest LTE albo nie ma nic.

    Myślę, że się mylisz - jak przełączę modem z LTE na UMTS, to mam
    dostęp z Aero 2 właśnie: http://www.speedtest.net/result/2524584295.png
    LTE zawsze jako Polkomtel się melduje.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2013-06-16 12:31:13
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > Transmisja niewielkiej ilości danych - max do 32KB powiedzmy.
    > U jakiego operatora szukać kart - żeby było tanio, nie trzeba aktywować
    > częściej niż 1/rok. itp.

    Ja ostatnio testuję kartę VirginMobile. Ważność konta rok. Tanie pakiety
    25MB/30 dni za 2zł. Potem lejek (max 32kbity/s). W stosunku do Play tańsze
    pakiety i rozliczanie co 5kB a nie co 100kB, co jest ważne gdy piszemy
    oprogramowanie lub gdy urządzenie łączy się raz na jakis czas i pakiet nie
    skończy się już po 250 sesjach.

  • 14. Data: 2013-06-16 12:46:58
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-06-16 11:23, Andrzej W. pisze:
    > GPRS to jest mniej więcej w całej Polsce, LTE to trzeba ze świecą szukać
    > i to bardzo uważnie, dodatkowo BDI nie schodzi na wolniejsze standardy,
    > jest LTE albo nie ma nic.

    Sprostowanie:
    > technologia HSPA+ (900 MHz) lub LTE (2500MHz)

    Przy czym "lub" oznacza, że mogą być obie lub może być tylko jedna.
    Ale na pewno nie połączysz się po GPRS lub EDGE, czyli tym co ma zasięg.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 15. Data: 2013-06-16 14:50:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > http://aero2.pl/pdfs/Aero2_Regulamin_BDI_01_09_2011.
    pdf
    > Tu nie znalazłem. Natomiast znalazłem, że korzyść z tego może być tylko
    > własna (no, myslę, że jak ktoś z rodziny skorzysta, to nie zabiją) i
    > niekomercyjnie.

    To jest poniekąd właśnie "Bezpłatny Dostęp do Internetu", więc tu nie
    ograniczaja metod ani celów dostępu. Ale sprzedawcy usług w rodzaju
    "telefon z internetem" mają nieograniczone zapędy w dyktowaniu klientom
    jak mają z łącza korzystać. Potrafia na przykład napisać, że ten internet
    ma cały czas siedzieć w telefonie, a jak pozwolę mu wyjść (na przykład
    przez Wi-Fi) do laptopa, to już niedobrze.

    > Tu korzystanie jest bezpłatne, nie licząc jednorazowych kosztów
    > pozyskania karty i modemu.

    One są wręcz zerowe. Ja pozyskałem będąc akurat przy okazji na ulicy
    Dzielnej w Warszawie. Dwie dychy, co je wpłaciłem do kasy, mają mi
    zwrócić kiedy to wszystko przestanie działać.

    > No tak, tu jest jakby wieczny abo za 0 PLN...

    Nie tyle wieczny, co konkretnie do 2016 roku.

    > Nie ma limitowania danych w Aero2. Ale jak porcje będą małe, to chyba
    > nie przeciąży łacza? :)

    Jest co godzinę zrywanie sesji i odbudowywanie jej od nowa. To niekiedy
    może być jakims utrunieniem przy ciągłym logowaniu danych, trzeba dobrze
    przemyśleć buforowanie.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2013-06-16 15:09:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan BartekK napisał:

> [...]
    > wpisać captcha i mamy routing na 1h działający, potem od nowa. Żeby
    > nie było za prosto, i nie dało się skryptem samym rozłączeniem

    A dlaczego by mieli wprowadzić i po co?

    Z kronikarskiego obowiązku przypomnę, że kiedyś coś takiego było
    w neostradzie. Może nie captcha, ale wymyslili sobie, że trzeba
    za każdym razem po połączeniu modemu wejść na intranetową stronę
    (o adresie IP w rodzaju 10.0.0.1) i tam wpisać login i hasło.
    Dopiero wtedy otwierał się dostęp do internetu.

    To było w czasach, gdy wszystkich abonentów neostrady w Polsce
    mieli może kilkudziesięciu. Ja im wtedy zrobiłem dziką awanturę,
    że sobie takich durnot nie życzę (mówiłem im nawet, że nie mam
    przeglądarki, więc nie mam gdzie tych głupot wpisywać). Trwało
    to kilka dni, wydzwaniał do mnie zam pan dyrektor od wdrażania
    neostrady, parę razy prosił o kilka godzin cierpliwośći, bo musi
    to skonsultować "z Francją". No i w końcu odpuścili i zrobili tak,
    jak jest do tej pory. I niech mi ktoś teraz powie, że z awantur
    nikt nie ma zadnego pożytku.

    --
    Jarek (dowody wdzięczności proszę kłaść na parapecie)

  • 17. Data: 2013-06-16 15:43:09
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    wiadomości news:7986781598$20130616115851@squadack.com...
    > Myślę, że się mylisz - jak przełączę modem z LTE na UMTS, to mam
    > dostęp z Aero 2 właśnie: http://www.speedtest.net/result/2524584295.png

    Jak to zrobiłeś, że masz więcej, niż 512kbps DL ? "Przyspieszony" internet?

    > LTE zawsze jako Polkomtel się melduje.

    A to nie jest po prostu roaming tamże, skoro nie wszędzie (Aero2) mają sieć?
    Jak ustawiałem profil, to mi zameldowało, że jest połączenie, ale w roamingu
    Plusa. Ale po chwilowej krępacji puściłem to dalej (Huawei E3131, WCDMA900,
    no tak, to nie LTE) i pięknie załapało, stworzenie profilu było formalnością
    (bez tego odmawiało łaczenia), nic nie zmieniałem, zapisałem wartości
    domyślne i poszło.

  • 18. Data: 2013-06-16 15:59:21
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    pdf

    > To jest poniekąd właśnie "Bezpłatny Dostęp do Internetu", więc tu nie
    > ograniczaja metod ani celów dostępu. Ale sprzedawcy usług w rodzaju

    No, trochę ograniczaają, zresztą sami się w tym zapętlili - ich warunkiem
    jest, żeby modem WCDMA był przynajmniej klasy 10, a LTE przynajmniej
    trzeciej. Tymczasem sami na liście modemów dopuszczonych do używania podają
    np. Huawei E173 (chyba "u"), który jest klasy 8... (DL 7.2, a minimum jest
    14.4)

> [...]
    > ma cały czas siedzieć w telefonie, a jak pozwolę mu wyjść (na przykład
    > przez Wi-Fi) do laptopa, to już niedobrze.

    Ciekawe, czy UOKiK podciągnął by to pod klauzulę niedozwoloną...?

    > One są wręcz zerowe. Ja pozyskałem będąc akurat przy okazji na ulicy
    > Dzielnej w Warszawie. Dwie dychy, co je wpłaciłem do kasy, mają mi
    > zwrócić kiedy to wszystko przestanie działać.

    No, ja też tyle dałem, tylko musiałem jeszcze dodać 7 zyla na przesyłkę, a i
    tak listonosz gamoń wrzucił mi to do skrzynki... pierwotnie myślałem, aby
    rozegrać to tak, że nie doszło i niech poczta się buja z tematem, szuka
    gdzie zginęło (zlecenia wrzucania poleconych do skrzynki nie dawałem), ale
    mógłbym nie zdążyć tego obrócić przed pójściem do szpitala (muszę wyrównać
    cukrzycę), a nie chciałbym bez netu zostać.
    Mam, działa, nie narzekam. Listonosza inaczej rozegram (gdyby to był jedyny
    jego babol, to bym nawet palcem nie ruszył).

    > Nie tyle wieczny, co konkretnie do 2016 roku.

    21 grudnia zresztą... Na razie mi wystarczy. Jeśli mi się odwidzi obecny
    net, to może mi wystarczy do tego czasu? Albo jak się do klienta pojedzie,
    co netu nie ma, to stery będzie jak pobrać... Jak się okres skończy, to
    pomyslę co dalej.

    > Jest co godzinę zrywanie sesji i odbudowywanie jej od nowa. To niekiedy

    Mogą, to rwą. Byle kapcia nie dali, ale ponoć spamerzy i kapcia potrafią
    automatycznie przejść.
    Zagadać by z jakimś, za dwa browce niech odpowiedni program skopiuje :)

    > może być jakims utrunieniem przy ciągłym logowaniu danych, trzeba dobrze
    > przemyśleć buforowanie.

    Spisywać do pliku, a jak uzyska się połączenie, wyrzucić jego zawartość...?
    Albo w ogóle pisać do pliku i po pomyślnym zapisaniu wypluć zawartość, po
    pomyślnym wypluciu usunąć plik. Po niepomyślnym zawartość zatrzymać i zaraz
    spróbować znów...

    Minutę chyba program poczeka, zanim się ewentualnie wysypie? :)

  • 19. Data: 2013-06-16 16:07:25
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > neostrady, parę razy prosił o kilka godzin cierpliwośći, bo musi
    > to skonsultować "z Francją". No i w końcu odpuścili i zrobili tak,

    Klasyczny przykład czegoś pośredniego między więziennym "pucowaniem się", a
    powiedzeniem "gdy wół pierdzi, stodoła słucha". :)

    > jak jest do tej pory. I niech mi ktoś teraz powie, że z awantur
    > nikt nie ma zadnego pożytku.

    Może zajarzyli, że nie Ty jeden będziesz taki uparty? Ale w sumie i tak
    ciesz się, że nie musiałeś tego robić przez każdą zmianą protokołu, przed
    łączeniem z każdą nową stroną, itd :)
    Jak wprowadzili Neo, w jednej z opcji były chyba nawet podobne ceny i sporo
    większa prędkość. Ale to, co wyczyniali z Neo spowodowało, że do prawie
    końca 2005 roku zostałem przy swoim SDI, które w ostatnich latach działania
    było u mnie absolutnie niezawodne. Od razu przeskoczyłem do UPC, przez ok.
    chyba miesiąc miałem i SDI i UPC, co pozwoliło mi na kilka ciekawych prób :)
    Jak zdawałem swój numer i SDI, pani szczerze się dziwiła, oj, dziwiła, że
    miałem i SDI, i plan socjalny :) Nie wiedziała pewnego szczegółu, z jakim to
    SDI pozyskałem... :)

  • 20. Data: 2013-06-16 16:50:23
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > pakiety i rozliczanie co 5kB a nie co 100kB, co jest ważne gdy piszemy
    > oprogramowanie lub gdy urządzenie łączy się raz na jakis czas i pakiet nie

    No i to też ok.
    Jak siedzę w lejku, bo te 32kbit to mi wystarcza, to w sumie wielkość
    pakietu powinna być mi obojętna chyba, nie ?