    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?
    Date: 16 Jun 2013 13:09:05 GMT

    Pan BartekK napisał:

    > Zdecydowanie odpada, bo lada chwila wprowadzają captcha co godzinę -
    > cały ruch będzie przekierowywany na stronę logowania, trzeba będzie
    > wpisać captcha i mamy routing na 1h działający, potem od nowa. Żeby
    > nie było za prosto, i nie dało się skryptem samym rozłączeniem
    > i połączeniem przywrócić internetu...

    A dlaczego by mieli wprowadzić i po co?

    Z kronikarskiego obowiązku przypomnę, że kiedyś coś takiego było
    w neostradzie. Może nie captcha, ale wymyslili sobie, że trzeba
    za każdym razem po połączeniu modemu wejść na intranetową stronę
    (o adresie IP w rodzaju 10.0.0.1) i tam wpisać login i hasło.
    Dopiero wtedy otwierał się dostęp do internetu.

    To było w czasach, gdy wszystkich abonentów neostrady w Polsce
    mieli może kilkudziesięciu. Ja im wtedy zrobiłem dziką awanturę,
    że sobie takich durnot nie życzę (mówiłem im nawet, że nie mam
    przeglądarki, więc nie mam gdzie tych głupot wpisywać). Trwało
    to kilka dni, wydzwaniał do mnie zam pan dyrektor od wdrażania
    neostrady, parę razy prosił o kilka godzin cierpliwośći, bo musi
    to skonsultować "z Francją". No i w końcu odpuścili i zrobili tak,
    jak jest do tej pory. I niech mi ktoś teraz powie, że z awantur
    nikt nie ma zadnego pożytku.

    --
    Jarek (dowody wdzięczności proszę kłaść na parapecie)