  • 21. Data: 2013-06-16 16:50:54
    Temat: Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > Ciekawe, czy UOKiK podciągnął by to pod klauzulę niedozwoloną...?

    Nie sądzę. Te klauzule nie dotyczą bezpośrednio kwaestii technicznych.

    > Mogą, to rwą. Byle kapcia nie dali,

    A to już by było do zaskarżenia. Nie do UOKiK, ale do UKE. W umowie jest,
    że ma być powszechne i dostępne dla wszystkich łącze internetowe. Z ręcznym
    logowaniem i kapciem takie nie jest.

    > Spisywać do pliku, a jak uzyska się połączenie, wyrzucić jego zawartość...?
    > Albo w ogóle pisać do pliku i po pomyślnym zapisaniu wypluć zawartość, po
    > pomyślnym wypluciu usunąć plik. Po niepomyślnym zawartość zatrzymać i zaraz
    > spróbować znów...
    >
    > Minutę chyba program poczeka, zanim się ewentualnie wysypie? :)

    Oczywiście, że tak się to robi. Ale wtedy trzeba mieć choćby własny zegar
    czasu rzeczywistego. Dramatu nie ma, ale ogólnie jest trochę trudniej, gdy
    łącze się rwie raz na godzinę, a nie raz na ruski rok.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2013-06-16 16:53:11
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Tylko kiedy to zrobią... na razie chodzi. Captcha - hmm, ponoć są już
    > programy, umiejące to przełamać... Przyobserwuję.

    no żesz kuśwa, niech tylko spróbują !
    Specjalnie sobie niedawno zanabyłem router to tego aero, i śmiga jak ta
    lala. To jest mam na myśli, że ładnie sam wznawia połączenie.

    A tak, to by mnie udupili, dziady.

  • 23. Data: 2013-06-16 16:57:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > Może zajarzyli, że nie Ty jeden będziesz taki uparty?

    Może też odwrotnie -- zakładają, że klienci nie wiedzą i nie rozumieją co
    jest w umowie, więc można ich dowolnie wykolegować. Większość kilentów, a
    mozna nawet założyć, że wszystkich. Ja miałem wpisany w umowie (długopisem)
    numer IP łącza, a oni nagle bez aneksu chcieli go zmienic na dynamiczy
    i jakieś logowanie. Podejrzewam (oni chyba też tak mysleli), że nikt
    z abonentów nie wiedział dokładnie o co w tych numerkach chodzi. Ale pech
    chciał, że jeden taki im się trafił. Teraz podobnie było z Netią -- też
    jakiś mądry inaczej popsuł wszystkim kientom łącza, też była awantura, też
    oparła się o prezesów zarządu, też dopiero wtedy dało się sprawę odkręcić.
    I też się dziwowali, ze "nikomu nie przeszkadzało, tylko panu jednemu".

    > Ale w sumie i tak ciesz się, że nie musiałeś tego robić przez każdą zmianą
    > protokołu, przed łączeniem z każdą nową stroną, itd :)

    W ogóle nie musiałem. Przetrzymałem te kilka dni aż nie przywrócą stanu
    do zgornego z umową, a następnie kazałem wypłacić odszkodowanie za okres
    braku dostępu.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2013-06-16 17:04:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

    > No i to też ok.

    To i tak jest technicznie wszystko jedno -- to ten sam Play (ale jako
    red bull przysyłają startery pocztą do domu, za darmo).

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2013-06-16 17:57:27
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > A dlaczego by mieli wprowadzić i po co?
    http://www.spidersweb.pl/2013/05/darmowy-internet-ae
    ro2.html

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 26. Data: 2013-06-16 17:58:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Jun 2013 16:53:11 +0200, sundayman napisał(a):
    > no żesz kuśwa, niech tylko spróbują !
    > Specjalnie sobie niedawno zanabyłem router to tego aero, i śmiga jak ta
    > lala. To jest mam na myśli, że ładnie sam wznawia połączenie.
    > A tak, to by mnie udupili, dziady.

    Zrobia, i co im zrobisz ?

    Solorz ma Plusa i Aero2 - myslisz ze woli udostepniac LTE za darmo,
    czy za pieniadze ? :-)

    J.

  • 27. Data: 2013-06-16 19:01:03
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > To i tak jest technicznie wszystko jedno -- to ten sam Play (ale jako
    > red bull przysyłają startery pocztą do domu, za darmo).

    Masz rację, też działa na infrastrukturze Play (i w roamingu Plus i
    Orange). Różnica jest taka w stosunku do R.B., że po dowolnym doładowaniu
    konto ważne jest 365 dni. Starter też przysyłają pocztą za 8zł (w pełni do
    wykorzystania).

  • 28. Data: 2013-06-16 19:46:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan BartekK napisał:

    > http://www.spidersweb.pl/2013/05/darmowy-internet-ae
    ro2.html

    "Poprosiliśmy Biuro Prasowe Aero2 o komentarz w tej sprawie, czekamy
    na odpowiedź." -- to było równo miesiąc temu. I chyba długo se jeszcze
    poczekają. Ja będąc na miejscu rzecznika, na coś takiego (żródło wł.)
    bym wcale nie reagował.

    Jarek

    --
    Aż jej doniosły żołędzie
    Że koncert się nie odbędzie

  • 29. Data: 2013-06-16 19:50:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Zrobia, i co im zrobisz ?
    >
    > Solorz ma Plusa i Aero2 - myslisz ze woli udostepniac LTE za darmo,
    > czy za pieniadze ? :-)

    Przecież to, że udostępnia za darmo, to nie jest jego pańska fanaberia,
    tylko tak właśnie mu kazali. Ostatnio mu kazali dawać jeszcze dwa lata
    dłużej (bo się lenił w robocie), i co im zrobi?

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2013-06-16 20:35:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 16 Jun 2013 17:50:07 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Przecież to, że udostępnia za darmo, to nie jest jego pańska fanaberia,
    > tylko tak właśnie mu kazali. Ostatnio mu kazali dawać jeszcze dwa lata
    > dłużej (bo się lenił w robocie),

    To nie droga, ze mozna ot tak kazac.
    Aero2 samo zaproponowalo swiadczenie bezplatnego dostepu, no i "w
    zamian" przetarg wygralo.

    A potem Aero2 kupil Solorz, i cele sie zmienily, ale zobowiazania
    pozostaly
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead01&new
    s_cat_id=407&news_id=4810&layout=3&page=text#

    > i co im zrobi?

    bedzie utrudnial, np przez captcha :-)

    W szczegolnosci jestem bardzo ciekaw jak sobie UKE wyobraza ta
    minimalna predkosc 256kb/s, w sytuacji gdy darmowych chetnych bedzie
    wiecej.

    A w ogole mozna miec wiecej kart aero2, czy przysluguje limit jedna na
    obywatela ?

    J.