  • 11. Data: 2010-03-14 11:41:34
    Temat: Re: Jaki maly dupleks cz.b. ?
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:hnihhe$d9s$1@inews.gazeta.pl...

    > Dlaczego odradzasz?
    > Właśnie nasz "admin" forsuje takie rozwiązanie, NAS Synology.

    Może ma wszystko przetestowane i dlatego forsuje, ale takie kombinacje
    rzadko funkcjonują poprawnie. Prawidłowym rozwiązaniem jest karta sieciowa w
    drukarce.

  • 12. Data: 2010-03-14 11:47:08
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    Czyli proponujecie:
    * Canon - i-SENSYS MF4340d
    Na pierwszy rzut oka wygląda nieźle - mała i zgrabna, ma faks, tania.
    Czy nie ma jakichś "obowiązkowo" otwieranych tacek wystajacych poza obrys
    łatwych do urwania?
    Kłopotem (i kosztem) może być uniwersalna kaseta zawierająca bęben i toner
    ww jednym.

    * canon MF4660pl
    Nie ma dupleksu, a dupleks musi być.

    * kyocera KM1635
    Jaka ma wielkość (podstawy, czyli 'footprint')? skoro to A3?
    Jesli nie jest olbrzymem i nie ma wystajacych tacek podajników itp. to
    mógłby być wybór.

    * Kyocerę FS1300d
    Brak skanera, jednak byłoby szkoda, a na osobny nie ma miejsca.

    * HPLJ 2015
    Znów brak skanera, j.w.

    * XEROX WorkCentre 4118VX

    * Lexmark OPTRA X644e MFP

    Coś bliższego o tych powyższych dwóch?

    * Kyocera FS-1350DN
    Brzmi rozsądnie.
    Jak z wielkością ('footprint' uwzględniając ewentualne tacki, podajniki
    itp.)?
    Dzierżawa też brzmi rozsądnie, łatwiej wrzucić w koszty biura.
    Jest minimalna liczba stron miesięcznie?
    U nas to "sezonowa" sprawa, jeden miesiąc z 6 tys. stron, później posucha,
    i później znów duzo - a kwartalnie czy półrocznie mniej więcej się wyrównuje.

  • 13. Data: 2010-03-14 11:51:33
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    No właśnie nie do końca, bo pojawił się kłopot z instalowaniem oprogramowania
    na kompach z okienkami niższymi niż 2003 (brakuje jakichś bibliotek dll i
    trzeba poszukać).
    Ale ten NAS Synology jest już kupiony, więc kolejna dopłata za kartę sieciową
    w drukarce byłaby nieekonomiczna.

    -----

  • 14. Data: 2010-03-14 12:15:05
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    Nie widzę opcji skanera i faksu?
    Swoją drogą w PRL-bis nieźle koszą ceną, w UK od 200 funtów (bez opcji).

    -----

    > U nas sprawdza się Kyocera FS-1350DN.
    > Mnóstwo opcji, małe gabaryty, LCD, program zarządzający wydrukami
    użytkowników, dupleks, karta sieciowa w standardzie, rozsądne koszty
    eksploatacji, wydruk pierwszej strony w 6 s.

  • 15. Data: 2010-03-14 12:22:25
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    Fajne urządzenie, ale cena zintegrowanego bębna byłaby zaporowa dla kosztów
    eksploatacji:
    Cartridge FX10: 2000 pages

    -----

    >www.wielofunkcyjne-laserowe-
    mono.centrumdruku.com.pl/canon/i_sensys_mf4340d.cd

  • 16. Data: 2010-03-14 12:25:53
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    Jakie źródło zakupu?

    -----

    > Z używanych to może kopiarka kyocera KM1635 za ok. 1200zł -1500zł używana,
    ale z gwarancją na 2 lata, z kartą sieciową i dupleksem i ma A3.

  • 17. Data: 2010-03-14 13:31:30
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 14 Mar 2010 11:47:08 +0000 (UTC), 666 napisał(a):

    > * Kyocera FS-1350DN
    > Brzmi rozsądnie.
    > Jak z wielkością ('footprint' uwzględniając ewentualne tacki, podajniki
    > itp.)?

    Ta drukarka nie ma żadnych tacek ani wystających elementów. Jest to
    prostokątny klocek, łatwy do ustawienia w kącie biurka.

> [...]
    > i później znów duzo - a kwartalnie czy półrocznie mniej więcej się wyrównuje.

    Koszty dzierżawy ustalasz z dzierżawcą :-), nam zaproponowano stałą
    miesięczną kwotę w której zawarte są koszty serwisu i materiałów
    eksploatacyjnych plus kilka groszy od każdej wydrukowanej strony bez
    miesięcznego minimum. To jest bardzo wygodne rozwiązanie, choćby
    dlatego, iż w razie jakiejś awarii natychmiast dostarczają własną
    rezerwową drukareczkę, a sprzęt robią u siebie.

    > Nie widzę opcji skanera i faksu?

    Sorry, nie zauważyłem tego wymogu. Kyocera robi takie all-in-one, np.
    FS-1128mfp, ale już za całkiem niemałe pieniądze i tu chyba tylko
    dzierżawa mogłaby być rozwiązaniem.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 18. Data: 2010-03-14 13:32:16
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > trzeba poszukać).
    > Ale ten NAS Synology jest już kupiony, więc kolejna dopłata za kartę

    Życzę sukcesów i prosze o wiadomość jak ten eksperyment się skończył.

  • 19. Data: 2010-03-14 21:08:24
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    Piszesz enigmatycznymi epitetami.
    Jedyny znany mi kłopot z Synology po podłączeniu drukarki przez USB to
    komunikaty o braku jakichś tam dll przy próbie instalacji na w2k, bo na xp
    śmiga.
    Też z łezką rozrzewnienia wspominam routery z gniazdem równoległym i drukarki
    ze złączem równoległym, ba mam jedno i drugie, choć cięzko mi sobie wyobrazić
    taki kabel drukarkowy długości 5 metrów, co czasem się przydaje.
    Jasne, że UTP może mieć i 105 metrów ;-)

    -----

  • 20. Data: 2010-03-14 23:25:43
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Piszesz enigmatycznymi epitetami.

    Piszę tak, bo sytuacja jest mało konkretna. Obsługa plików przez sieć jest
    zestandaryzowana, w wypadku drukarek takiego standardu uniwersalnego dla
    wszystkich nie ma. Może być wszystko Ok, równie dobrze może nie działać.

    > Jedyny znany mi kłopot z Synology po podłączeniu drukarki przez USB to
    > komunikaty o braku jakichś tam dll przy próbie instalacji na w2k, bo na xp
    > śmiga.

    Instalacja jest jednym miejscem gdzie mogą wystąpić problemy, a eksploatacja
    drugim.

> [...]
    > wyobrazić
    > taki kabel drukarkowy długości 5 metrów, co czasem się przydaje.

    Masz szczęście, ze trafiłeś na działąjącą parę.