  • 1. Data: 2010-03-12 23:16:02
    Temat: Prawdopodobienstwo zainfekowania... w sieci
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    jest sobie siec wewnetrzna, chroniona zewnetrznym sprzetowym firewallem
    dostepne sa tylko standartowe porty 80 i inne tam uslugi

    a) jaka jest szansa zainfekowania komputerow w sieci z zewnatrz (ataki)
    biorac pod uwage to ze nie maja programowych zabezpieczen ?

    b) jaka jest mozliwosc zainfekowania komputerow w sieci
    zalatanych (update) - wlaczone firewalle itp bez antywirusow
    gdy jeden komp moze byc zainfekowany trojanami, wirusami
    i ogolnie zapaskudzony ma maxa?

  • 2. Data: 2010-03-12 23:29:29
    Temat: Re: Prawdopodobienstwo zainfekowania... w sieci
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Kris <n...@w...pl> wrote:

    > a) jaka jest szansa zainfekowania komputerow w sieci z zewnatrz (ataki)
    > biorac pod uwage to ze nie maja programowych zabezpieczen ?

    Bardzo duża - większość syfu wchodzi via przeglądarkę.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 3. Data: 2010-03-12 23:30:20
    Od: DooMiniK <m...@c...pl>

    On 2010-03-12 23:16, Kris wrote:
> [...]
    >
    > a) jaka jest szansa zainfekowania komputerow w sieci z zewnatrz (ataki)
    > biorac pod uwage to ze nie maja programowych zabezpieczen ?

    Sprzętowo? Wirusy sprzętowe? Może napisz na odpowiednią grupę...

    Swoją drogą - co ma firewall do wirusów?
    Inna sprawa - "zainefowania komputerów w sieci z zewnątrz" (ataki).
    Nie rozumiem - zainfekowania wirusami, atakami hakerów...

    > b) jaka jest mozliwosc zainfekowania komputerow w sieci
    > zalatanych (update) - wlaczone firewalle itp bez antywirusow
    > gdy jeden komp moze byc zainfekowany trojanami, wirusami
    > i ogolnie zapaskudzony ma maxa?

    Co ma zewnętrzny firewall do wewnętrznej sieci i komunikacji między
    komputerami?

  • 4. Data: 2010-03-13 06:13:55
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Day Sat, 13 Mar 2010 00:29:29 +0100, Konrad Kosmowski wrote:

    > Bardzo duża - większość syfu wchodzi via przeglądarkę.

    Lub przez pendrive.
    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    Speak softly, but carry an M16.

  • 5. Data: 2010-03-13 13:29:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur Frydel" 15bwfolvrifk2$....@b...dyndns.org

    > Lub przez pendrive.

    Przez przeglądarkę to chyba z zarażonych pornostron. :)
    Chyba, bo ja takich zwykle nie oglądam i wirusów też nie oglądam zbyt często. :)

    Natomiast każde (ale ja tam bywam rzadko i moje rewelacje niekoniecznie
    są świeże) moje wejście na pornostronę kończy[ło] się ,,zawirusowaniem''.
    Nie są to jakieś szczególnie niebezpieczne wirusy czy inne robaki, ale
    zazwyczaj są bardzo płodne -- penflaszki roznoszą je później w świat bez trudu...

    IMO penflaszka plus komputer, z którego oglądane są pornostrony to doskonałe
    połączenie. Najlepiej, jeśli ten komputer należy do grona ,,bezpiecznych''. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2010-03-13 14:40:56
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Kris pisze:

    > b) jaka jest mozliwosc zainfekowania komputerow
    Zerowa. szkodzić będą tylko Windowsowi.

    ToMasz

  • 7. Data: 2010-03-13 18:17:42
    Od: "freewolny" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zerowa. szkodzić będą tylko Windowsowi.

    Bzdura. Postaw sobie linuksa bez firewalla na publicznym adresie i mierz
    czas w jakim zostanie uruchomiony na nim nowy serwer pocztowy.

    Damian

  • 8. Data: 2010-03-13 18:46:52
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.03.13 19:17, freewolny pisze:

    > Bzdura. Postaw sobie linuksa bez firewalla na publicznym adresie i mierz
    > czas w jakim zostanie uruchomiony na nim nowy serwer pocztowy.

    Co to jest linux bez firewalla ?
    Dlaczego miałby gwarantować włamanie ?

    --
    Mar

  • 9. Data: 2010-03-13 18:51:47
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    freewolny pisze:
    > Bzdura. Postaw sobie linuksa bez firewalla na publicznym adresie i mierz
    > czas w jakim zostanie uruchomiony na nim nowy serwer pocztowy.

    Bzdura. Uzasadnij, dlaczego by tak miało być. A szczególnie,
    jeżeli tenże Linux nie udostępnia akurat żadnych usług i w
    czym w takim przypadku jakakolwiek zapora sieciowa by pomogła ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 10. Data: 2010-03-13 19:43:27
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    freewolny pisze:
> [...]
    >

    > Bzdura. Postaw sobie linuksa bez firewalla na publicznym adresie i mierz
    > czas w jakim zostanie uruchomiony na nim nowy serwer pocztowy.

    PRawie racja. Ale porównując do samochodów mógłbyś powiedzieć ze f126p
    jest lepszy od astry3 której ktoś losowo powykręcał śruby i nakrętki
    Trzeba mieć niemałą wiedze i hasło admina zeby opuścić firewala w
    linuksie. (chyba tylko w suse da sie to wyklikać myszką) Jeszcze wiekszą
    zeby zbudować zainstalować i uruchomić dystrybucje nie mającą firewala.
    Niemniej jednak gdyby to naprawde było mozliwe, weź napisz co byś zrobił
    zeby wykorzystać taki komputer do swoich celów, zrobić z niego zombie
    czy cotam chcesz.

    ToMasz