  • 1. Data: 2010-03-12 17:43:43
    Temat: Jaki maly dupleks cz.b. ?
    Od: " 666" <j...@W...gazeta.pl>

    Uzytkujemy laserowe urzadzenie wielofunkcyjne Panasonic KX-MB773, głównie
    jako drukarkę, take kopiarke i skaner.
    Całkiem wzgodne w obsłudze, nieduże, estetyczne, wygodnie skanuje z
    automatycznego podajnika do pdf.
    Niestety wychodzi, że wydrukowaliśmy ok. 12 tys. stron rocznie co robi się
    trochę kosztowne (5 gr toner + 5 gr. bęben na oryginałach, choc na pewno
    można taniej na regenerowanych zamiennikach), i przede wszystkim brakuje nam
    drukowania dupleksowego.
    To nasze urządzenie Panasonic nie tylko nie ma druku dupleksowego w menu
    (obrazki jak przekładać papier itp.) ale tez niezbyt lubi drukować odwrotną
    stronę, zwykle wychodzą jakieś zabrudzenia.
    Szukamy więc małej kserodrukarki dupleksowej dla tego wspomnianego 1 tys.
    stron miesiecznie z małą tendencją wzrostową.
    Ważne niewielkie w rzucie gabaryty (ciasno na biurku! gdyby nie było ciasnoty
    to wolelibyśmy A3), na faks już raczej nie liczę (ale byłby ideałem), sieć
    też byłaby bdb, bo odpadłby NAS.
    Czym się zainteresować, z jakiej "stajni"?
    Kupić, czy lepiej leasing z eksploatacją?
    Generalnie raczej nowe niż używane (bo później tłumaczenie przed innymi
    szczególnie jak coś się stanie) no chyba, że coś naprawdę warto.

  • 2. Data: 2010-03-12 18:10:26
    Temat: Re: Jaki maly dupleks cz.b. ?
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    W kwestii formalnej to jesli juz Full Dupleks lub po polackiemu pelny
    dupleks to jest drukowanie z doch stron kartki a pol dupleks to jest
    drukowanie z jednej strony kartki.

  • 3. Data: 2010-03-12 21:06:31
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 12 Mar 2010 19:10:26 +0100, wirefree napisał(a):

    > W kwestii formalnej to jesli juz Full Dupleks lub po polackiemu pelny
    > dupleks to jest drukowanie z doch stron kartki a pol dupleks to jest
    > drukowanie z jednej strony kartki.

    A nie pomyliło Ci się z trybami pracy kar sieciowych?

    W każdym razie w katalogach ta funkcja nazywa się dupleks (lub druk
    dwustronny) "automatyczny", w odróżnieniu od "ręcznego", w którym
    wydrukowane jednostronnie kartki trzeba przełożyć z powrotem do podajnika.

    --
    GLaF

  • 4. Data: 2010-03-12 22:08:57
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik 666 napisał:

    > Niestety wychodzi, że wydrukowaliśmy ok. 12 tys. stron rocznie co robi się
    > trochę kosztowne (5 gr toner + 5 gr. bęben na oryginałach, choc na pewno
    > można taniej na regenerowanych zamiennikach),

    Wiele taniej to juz chyba nie bedzie...

    > Szukamy więc małej kserodrukarki dupleksowej dla tego wspomnianego 1 tys.
    > stron miesiecznie z małą tendencją wzrostową.

    mala i dupleksowa multi to raczej sie wszystko wzajemnie wyklucza

    > Ważne niewielkie w rzucie gabaryty (ciasno na biurku! gdyby nie było ciasnoty
    > to wolelibyśmy A3), na faks już raczej nie liczę (ale byłby ideałem), sieć
    > też byłaby bdb, bo odpadłby NAS.

    NAS? Znaczy drukarka z dyskiem?

    Jak bez dysku to wyszukiwarka wypluwa najtansze rozwiazanie spelniajace
    wszystkie wymagania

    http://www.wielofunkcyjne-laserowe-mono.centrumdruku
    .com.pl/canon/i_sensys_mf4340d.cd

  • 5. Data: 2010-03-12 22:17:55
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Generalnie raczej nowe niż używane (bo później tłumaczenie przed innymi
    > szczególnie jak coś się stanie) no chyba, że coś naprawdę warto.

    Z nowych A4 to może canon MF4660pl, mam takie coś w pracy, 50 tyś. stron
    wydrukowane i zero problemów, ma dupleks, sieć, skaner kolorowy. Tonery
    pasują od HPLJ1010, zamienniki kosztują ok. 60zł na 2500 stron. Ma podajnik
    ADF, ale bez dupleksu.
    Z używanych to może kopiarka kyocera KM1635 za ok. 1200zł -1500zł używana,
    ale z gwarancją na 2 lata, z kartą sieciową i dupleksem i ma A3. Mam taką w
    pracy, ale bez sieciówki i dupleksu. Toner zamiennik na 15 tyś. stron
    kosztuje 140zl, bęben na 150 tyś. stron, ale spokojnie wytrzymuje 300 tyś.
    Mam też Kyocerę FS1300d z dupleksem, ale bez skanera, toner na 6000 stron
    kosztuje 100zł, bęben na 150 tyś. stron.
    Mam też HPLJ 2015, toner na 7 tyś. stron 125zł (zamiennik), też bardzo fajna
    drukarka z sieciówką i dupleksem, ale nie ma skanera.

  • 6. Data: 2010-03-12 22:29:41
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "GLaF" <g...@n...takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dwustronny) "automatyczny", w odróżnieniu od "ręcznego", w którym
    > wydrukowane jednostronnie kartki trzeba przełożyć z powrotem do podajnika.

    Ręczny dupleks jest tworem marketingowym. I dla wierzących, że ani jedna
    strona się po drodze nie sknoci, w przeciwnym razie cały stosik kartek
    nadaje się tylko do kosza.

  • 7. Data: 2010-03-12 22:30:46
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "zielony bazyliszek" <b...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:hnee4v$stm$1@news.onet.pl...

    > NAS? Znaczy drukarka z dyskiem?

    Nie, on chce podłaczyć drukarkę do gniazda USB w NAS-ie. Serdecznie
    odradzam.

  • 8. Data: 2010-03-13 05:29:42
    Od: Andrzej <d...@w...pl>

    On 12 Mar, 18:43, " 666" <j...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > Generalnie raczej nowe niż używane (bo później tłumaczenie przed innymi
    > szczególnie jak coś się stanie) no chyba, że coś naprawdę warto.

    Małe tanie urządzenie z funkcją duplexu np: XEROX WorkCentre 4118VX
    lub
    Lexmark OPTRA X644e MFP na alle... tylko 1800zł.

  • 9. Data: 2010-03-13 09:51:33
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Fri, 12 Mar 2010 17:43:43 +0000 (UTC), 666 napisał(a):

> [...]
    > Generalnie raczej nowe niż używane (bo później tłumaczenie przed innymi
    > szczególnie jak coś się stanie) no chyba, że coś naprawdę warto.

    U nas sprawdza się Kyocera FS-1350DN. Mnóstwo opcji, małe gabaryty, LCD,
    program zarządzający wydrukami użytkowników, dupleks, karta sieciowa w
    standardzie, rozsądne koszty eksploatacji (toner oryginał 7200 stron/300
    PLN, bęben starcza na 300.000 stron), wydruk pierwszej strony w 6 s.
    Cena drukarki ok. 1500 PLN, lub dzierżawa z serwisem w granicach 50
    PLN/m-c plus 8 gr/stronę. Netto.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 10. Data: 2010-03-14 11:33:02
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    Dlaczego odradzasz?
    Właśnie nasz "admin" forsuje takie rozwiązanie, NAS Synology.

    -----