    From: "Tmek" <T...@d...ek>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki kompakt Nikon s9100 czy Sony HX9v
    Date: Sun, 15 Jan 2012 01:04:22 +0100

    Arek wrote:
    > Mam do wyboru jeden z kompaktów Nikon S9100, albo Sony HX9V.
    > Przeglądałem już różne strony dotyczące tych aparacików i wynika że
    > Nikon robi lepsze zdjęcia, a Sony ma moduł GPS i robi zdjecia 3d. Ma
    > ktoś który z tych aparatów i może się wypowiedzieć?
    > pzdr.

    O sonym moge napisac z doswiadczenia.
    Zanim gps zlapie fixa to mozesz sobie herbate zrobic. Po wylaczeniu musisz
    znow czekac, co czyni to bezuzytecznym.
    Automatyka calkowicie nie radzi sobie z balansem przy oswietleniu
    zarowkowym. Wszystko jest pomaranczowe jak cholera. Pomaga jedynie reczny
    balans.
    Ma mase trybow, bajerow co to niby maja cuda sprawiac ale oprocz sparawiania
    wrazenia efektow brak. W malpce canona wystarczy wcisnac i wychodzi dobrze.
    Zdjecia sa mocno odszumione / skompresowane. Efektem tego ten aparat to
    jedno wielkie mydlo i totalny brak szczegolow.

    Jedyne co w nim dobre to tryb kamery oraz stabilizator optyczny. Kreci
    bardzo dobre filmy. Pracuje zarowno w 50 1080p jaki i 1080i.
    W trybie filmu jedynie sam potrafi dobrze balans ustawic.

    Jako aparat lepsze foty zrobi kazda malpka canona czy nikona sprzed kilku
    lat.
    Jako kamera jest super, jako aparat kupa.

    pzdr