  • 1. Data: 2009-07-28 21:50:32
    Temat: Jaki dysk do laptopa (320GB)?
    Od: Maciek - Wally <k...@o...pl>

    Witam!

    Znajomej w nieco ponad rocznym laptopie padł dysk. Niestety laptop z USA
    i przeniesiona gwarancja trwała tylko rok :/ Przechodząc do sedna -
    potrzebuję kupić jej nowy dysk. Z tego co widzę obecnie
    najkorzystniejszy stosunek cena/pojemność dla dysków 2,5" jest przy
    pojemności 320GB (zresztą oryginalnie był tam 250GB). I tu zaczyna się
    problem - jaki model konkretnie kupić? Czy jakieś modele są znacznie
    lepsze/gorsze od pozostałych? Nie chodzi mi o suche dane techniczne, a o
    praktykę - jak z głośnością, wydajnością, temperaturami itp. Czy jest
    obecnie na rynku jakiś szczególnie "udany" model (tak jak np. jakiś czas
    temu Samsungi F1 dla stacjonarnych)?

    Z góry dziękuję za pomoc :)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 2. Data: 2009-07-29 07:14:12
    Temat: Re: Jaki dysk do laptopa (320GB)?
    Od: Rycerz <r...@c...epf.pl>

    Tue, 28 Jul 2009 23:50:32 +0200, na pl.comp.pecet, Maciek - Wally
    napisał(a):

> [...]
    > praktykę - jak z głośnością, wydajnością, temperaturami itp. Czy jest
    > obecnie na rynku jakiś szczególnie "udany" model (tak jak np. jakiś czas

    Do mojego Sony Vaio nabytego w USA kupiłem Seagate ST9320423AS 320 GB 7200
    RPM
    http://www.proline.pl/sklep.php?prodid=SEAGATE+ST932
    0423AS

    To byl jednenz najtabnszych i najszybszych dysków jakei znalazlem i jestem
    z niego zadowolony jak dotad

  • 3. Data: 2009-07-29 07:45:41
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Rycerz" <r...@c...epf.pl> napisał w wiadomości grup
    et...
    > To byl jednenz najtabnszych i najszybszych dysków jakei znalazlem i jestem
    > z niego zadowolony jak dotad

    Miałem momentus 4 5400 i po pół roku padł.
    2 samsungi padły też w pół roku.
    Jednak lepiej brać dysk z najdłuższą gwarancją.

  • 4. Data: 2009-07-30 08:50:37
    Od: Chopin <s...@w...pEEl>

    Maciek - Wally pisze:
> [...]
    > praktykę - jak z głośnością, wydajnością, temperaturami itp. Czy jest
    > obecnie na rynku jakiś szczególnie "udany" model (tak jak np. jakiś czas

    Niedawno kupiłem dysk do mojego laptopika (Lenovo). Też zastanawiałem
    się nad jakimś Samsungiem ale wybrałem Seagate Momentus 7200.3 320 GB
    (7200, 16MB, Serial ATA/300) [ST9320421AS] m.in. ze względu na dobry
    stosunek ceny do parametrów dysku oraz obsługę NCQ.
    Jeżeli masz Vistę i BIOS obsługuje tryb AHCI, to moim zdaniem jest to
    dobry produkt.
    W podobnej cenie ale 250GB kupisz zbliżony model Seagate z funkcją
    "G-Force protection" - ale czy to potrzebne? Oceń sam :-).

    --
    Chopin
    "Gdynia Moje Miasto"