  • 11. Data: 2013-03-07 22:16:27
    Temat: Re: Jaki dekoder do starego telewizora?
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 7 marca 2013 16:40:34 UTC+1 użytkownik Antek napisał:
    > W związku z planowanym zaprzestaniem nadawania
    >
    > telewizji analogowej muszę dokupić dekoder.
    >
    > Proszę o radę jaki dekoder kupić do 12-letniego
    >
    > telewizora Thomson 29DJ24E (z gniazdem Euro).
    >
    > Dobrze by było gdyby był wyposażony w gniazdo USB,
    >
    > bo chciałbym nagrywać niektóre programy na dysku
    >
    > zewnętrznym.
    >

    > Bardzo proszę o radę co kupić.
    >

    > Pozdrawiam
    >
    > Antek

    Kupiłem cabeltecha czy jakoś podobnie. 99 złotych. Później się okazało ze w innym
    sklepie wtykany do gniazda euro kosztuje 80 złotych. Byłem trochę zawiedziony że dwie
    dychy przepłaciłem. Obydwa mają euro i hdmi. Obydwa nagrywają i można tyle
    zaprogramować że przestałem ogarniać.

  • 12. Data: 2013-03-07 22:30:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Antek pisze tak:

    > Jak mam szukać pod takim kątem? Kto ma mi udzielić takiej
    > informacji - sprzedawca?

    nie no u sprzedawcy zawsze wszystko super.

    poszukaj w google wg słów np
    "jaki tuner dvbt" "jaki tuner dvbt kupić"

    (marka tunera) wiesza się, zawiesza się, zacina się obraz, zepsuł się
    itp

    http://tinyurl.com/d8m2x6k

    > Czy raczej chodzi Ci o sytuację zapisania na dysku
    > zewnętrznym pliku z innego źródła (np. Internetu) i możliwość
    > odtwarzania przy pomocy dekodera na telewizorze?

    tak np .mov to filmik z aparatu foto, .flv to filmik z youtube.

    --
    Piter

  • 13. Data: 2013-03-07 23:28:42
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Antek" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki. Byłbym wdzięczny za informacje odnośnie nagrywania,
    > także możliwości zaprogramowania nagrania programu podczas
    > nieobecności domowników.

    Spróbuję namówić znajomych do potestowania nagrywania.

    > Zauważyłem w Internecie, że jest kilka rodzajów dekoderów Wiwa,
    > z różnymi numerami, a niektóre z nich mają w nazwie dodatkowo MEMO,
    > które w opisie jest rozwinięta do "funkcja Memo Control"
    > Co to znaczy?

    Wersje MEMO mają trochę innego pilota. Mają dodatkowe 4 lub 5 przycisków do
    zaprogramowania obsługi telewizora. Np. Głośniej +/-, On/Off, Tv/Av itp.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 14. Data: 2013-03-08 12:27:10
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 07-03-2013 17:21, Antek wrote:

> [...]
    > z różnymi numerami, a niektóre z nich mają w nazwie dodatkowo MEMO,
    > które w opisie jest rozwinięta do "funkcja Memo Control"

    Mam dekoder wiwa HD100 od pół roku. Do oglądania nadaje się, nagrywanie
    "działa" poniżej wszelkiej krytyki. Testowane z kilkoma pendrivami i
    nowym dyskiem twardym USB. Do nagrywania, unikać jak ognia.
    Brak upgrade i olewczy ton producenta. Wersja oprogramowania 20.12.03.14
    K.

  • 15. Data: 2013-03-08 15:07:46
    Od: "Antek" <n...@p...pl>

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Wynika z nich, że
    - skoro mój stary telewizor jest wyposażony w Euro,
    to każdy dekoder będzie pasował
    - każdego, kto podaje tutaj jakąś opinię, dobrą lub złą,
    powinienem zapytać czy używa dekodera w mieście
    czy poza miastem; w moim przypadku jest to Warszawa,
    dookoła wysokie budynki
    - jeśli dekoder ma również służyć do odtwarzania multi
    mediów zapisanych z innych źródeł, to ważne są także
    formaty

    Dobra opinia zarówno co do odbierania jak i nagrywania:
    - Signal HD-507
    - Cabletech, chociaż raczej nie do miasta

    Dobra opinia co do odbierania, niewiadomo jak z nagrywaniem:
    - Wiwa 90

    Dobra opinia co do odbierania, ale zdecydowanie zła co do nagrywania:
    - Wiwa HD 100

    Wygląda na to, że z w/w najlepszy byłby Signal HD-507, ale zdaje się,
    że nie odtwarza filmów w formacie FLV. Mam trochę takich filmów
    i wymagałoby to każdorazowo konwersji.

    Czy ktoś chciałby coś dodać do tych opinii lub ma odmienną opinię
    od tych wynikających z wątku?

    Pozdrawiam
    Antek

  • 16. Data: 2013-03-08 15:21:39
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Czy ktoś chciałby coś dodać do tych opinii lub ma odmienną opinię
    > od tych wynikających z wątku?

    Duże znaczenie ma jakość anteny, choć formalnie twierdzi się inaczej.
    Sygnał DVBT jest podatny na pasmo telefonii komórkowej, gdy zbliżę się z
    pracującą komórką, o oglądaniu mogę zapomnieć (sygnał 100%, jakość 100%).
    Kierunkową antenę należy zainstalować na dachu tak, aby nic nie
    zasłaniało nadajnika, wysoko, by z komórką nikt nie mógł blisko podejść.
    Z tych powodów, swoją antenę musiałem przenieść. Mieszkam w mieście.
    K.

  • 17. Data: 2013-03-08 15:36:19
    Od: "Antek" <n...@p...pl>

> [...]
    > nadajnika, wysoko, by z komórką nikt nie mógł blisko podejść.
    > Z tych powodów, swoją antenę musiałem przenieść. Mieszkam w mieście.

    Zdaje się, że nie napisałem o czymś, co może być w sumie najważniejsze,
    ale nie znam się na tych sprawach i dlatego to przeoczyłem.
    Programy telewizyjne mam z kabla UPC. Dodatkowo kabelek się rozgałęzia
    i jeden z nich idzie do telewizora, a drugi do komputera (karta TV). W ten
    sposób
    mogę nagrywać wybrane programy.
    Założyłem, że nagrywanie na komputerze będzie zastąpione przez nagrywanie
    na dysku zewnętrznym podłączonym do dekodera przez USB. Ale może
    lepiej byłoby nadal nagrywać na komputer?

    Pozdrawiam
    Antek

  • 18. Data: 2013-03-08 16:48:18
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 08-03-2013 15:36, Antek wrote:

> [...]
    > na dysku zewnętrznym podłączonym do dekodera przez USB. Ale może
    > lepiej byłoby nadal nagrywać na komputer?

    Część nagrań się nie udaje z powodu, jak się domyślam, praw autorskich.
    HD100 daje komunikat "Nieznany błąd, przerywanie..." i odmawia
    rejestracji. Na tym samym kanale, bez zmian, inny program daje się
    nagrać. Przodują w tym kanały związane z TVN jak np. TTV, na
    zagranicznych produkcjach. Nie mogąc nagrać, po prostu przestałem
    oglądać. Żadna strata. Choć zgodnie z obecnym prawem autorskim, mam
    prawo do nagrania do "własnego użytku osobistego", to kanały te nie
    szanują moich praw.
    W innych sytuacji, HD-100 wypina dysk USB (lub pendrive) i nie widzi go
    w czasie gdy trzeba nagrać program. Pomaga dopiero restart odbiornika.
    Generalnie udaje się nagrać 30 do 50% zaprogramowanych audycji -
    porażka, a nie odbiornik.
    K.

  • 19. Data: 2013-03-08 16:52:47
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Znane mi osoby używają Wiwy 90. Na razie nie słyszałem, żeby narzekali. Do
    > do nagrywania, to muszę ich podpytać czy używają.

    Mam wiwe hd90 i musze przyznac, ze ma soft pisany
    na kolanie przez jakiegos niedouczonego studenta
    (poszatkowane opisy programow, kiepski wyglad napisow do filmow z usb, itd).

    To juz lepiej niech wezmie wiwe 95 - nowszy model
    (tnz. nowszy pilot - dodali przycisk on/off tv :),
    ale osobiscie wzialbym dekoder polsatu z biedry za 99zl.
    Ma etherneta (czego wiwa nie posiada) i ponoc jest bardziej dopracowany.

    No i 4 mux na 6 miechow za free :).

  • 20. Data: 2013-03-08 16:59:30
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Poczytaj, tu są opisy i testy dekoderów DVBT.
    > http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/dekodery-dv
    b-t.html

    Matko boska...
    To juz lepiej idz w strone swiatla, znaczy do zrodla:
    http://forum.emitel.pl/