  • 1. Data: 2010-02-24 07:26:59
    Temat: Jaki czytnik kart SD / SDHC / SDXC
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Czy możecie polecić jakiś dobry czytnik kart SD / SDHC / SDXC (na USB
    oczywiście)?
    Dobry, czyli solidny i taki którego prędkość nie stanowi wąskiego gardła wobec
    prędkości samej karty.

    Jak to jest z kompatybilnością? Z tego co wiem, to "zwykłe" czytniki SD chyba
    nie mają problemów z SDHC? Ale jak będzie z SDXC?

    Tak czy inaczej - szukam czytnika, który SDXC łyknie bez problemów.

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2010-02-24 08:17:29
    Temat: Re: Jaki czytnik kart SD / SDHC / SDXC
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Latet" <l...@l...pl> napisał:

> [...]
    > wobec prędkości samej karty.
    >
    > Jak to jest z kompatybilnością? Z tego co wiem, to "zwykłe" czytniki SD

    Zbyt optymistycznie do tego podchodzisz. Współczesne raczej chyba już nie
    mają, ale wiele starszych czytników SD nie współpracowało prawidłowo z
    kartami SDHC. Albo ich w ogóle nie widziały, albo potrafiły prawidłowo
    odczytac, ale wykładały się przy zapisie.

    > Ale jak będzie z SDXC?
    > [...]

    Nie wiem - podejrzewam, ze warto sprawdzić pzred zakupem. I to zarówno
    odczyt jak i zapis.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 3. Data: 2010-02-24 09:02:54
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chyba nie mają problemów z SDHC? Ale jak będzie z SDXC?
    >
    > Tak czy inaczej - szukam czytnika, który SDXC łyknie bez problemów.

    Kiedyś kupowało się paskudną niebieską Hamę 35in1 ;). Co kupuje się teraz?

    --
    Lol

  • 4. Data: 2010-02-24 13:45:59
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Lol" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Kiedyś kupowało się paskudną niebieską Hamę 35in1 ;). Co kupuje się teraz?
    >
    > --
    > Lol

    Teraz kupuje się kartę SanDisk'a Extreme III z czytnikiem MicroMate który
    jest mały i hula prawidłowo, a na dodatek po podłączeniu powoduje pojawienie
    się jednego zamiast czterech dodatkowych napędów jak to ma miejsce z
    wynalazkami All-In-One :)
    SDXC (Extended Capacity, czyli po naszemu rozszerzona pojemność) nie powinna
    stwarzać problemów.

    JDJ

  • 5. Data: 2010-02-24 13:55:16
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-24 08:26:59 +0100, "Latet" <l...@l...pl> said:

    > Czy możecie polecić jakiś dobry czytnik kart SD / SDHC / SDXC (na USB
    > oczywiście)?
    > Dobry, czyli solidny i taki którego prędkość nie stanowi wąskiego
    > gardła wobec prędkości samej karty.

    Co bądź. Różnica między jednym z lepszych - SanDiskiem dodawanym do
    kart Extreme, a marketowym Emteciem za 15 zł, to ze 2 minuty na kartę 8
    GB )przy ogólnym czasie naście minut). Zapuszcza się zgrywanie, idzie
    zrobić herbatę i kanapkę, a po powrocie zdjęcia są na dysku.

    de Fresz

  • 6. Data: 2010-02-25 01:22:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "de Fresz" hm3b44$6rj$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > GB )przy ogólnym czasie naście minut). Zapuszcza się zgrywanie, idzie
    > zrobić herbatę i kanapkę, a po powrocie zdjęcia są na dysku.

    15 złych to dużo. W czasie kopiowania można robić wiele innych czynności,
    nie tylko kanapki. Można także przeglądać fotki. :) IMO różnic
    w szybkościach pomiędzy różnymi czytnikami nie ma.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2010-02-25 03:47:52
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 24 of Feb 2010 08:26, Latet wrote:

> [...]
    >
    > Jak to jest z kompatybilnością? Z tego co wiem, to "zwykłe" czytniki
    > SD chyba nie mają problemów z SDHC? Ale jak będzie z SDXC?

    Mam kilkuletni czytnik przedstawiający się jako "Silicon Media Sony"
    doskonale i szybko działający z SD/CF/SM/MS. Wszystko pięknie
    dopóki nie dostał 4-gigowego SDHC. Wówczas maszyna stawała
    bez żadnego komunikatu i to zarówno na poziomie BIOSa
    jak i systemu.

    --
    nb

  • 8. Data: 2010-02-25 07:15:51
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    napisał w wiadomości news:hm4jt8$od8$1@inews.gazeta.pl...

    > "de Fresz" hm3b44$6rj$...@i...gazeta.pl
    >

    > IMO różnic w szybkościach pomiędzy różnymi czytnikami nie ma.

    Tak samo jak różnic w szybkościach pomiędzy kartami pamięci, komputerami,
    samochodami, biegaczami...

    --
    Lol

  • 9. Data: 2010-02-25 11:08:46
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-25 04:47, nb pisze:

> [...]
    > dopóki nie dostał 4-gigowego SDHC. Wówczas maszyna stawała
    > bez żadnego komunikatu i to zarówno na poziomie BIOSa

    Identyczną sytuację mam z noname z allegro. Co ciekawe zwykłe SD na nim
    śmigały bez problemu, po włożeniu 4GB SDHC czytnik nie czyta żadnych
    kart ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 10. Data: 2010-02-26 00:46:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Lol" hm5883$1g3$...@a...news.neostrada.pl

    > Tak samo jak różnic w szybkościach pomiędzy kartami pamięci, komputerami,
    > samochodami, biegaczami...

    USB ogranicza skutecznie. Jaką widzisz/masz szybkość?
    Ja dla kilku różnych czytników znak jedną szybkość -- 20 MB/s.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'