eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJaki czujnik do alarmu do motocykla?Jaki czujnik do alarmu do motocykla?
  • Data: 2009-11-24 09:08:21
    Temat: Jaki czujnik do alarmu do motocykla?
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    [Cross z pl.misc.elektronika i pl.rec.motocykle.]

    Kupiłem sobie alarm do moto (spy moto), ale niestety czujnik nie spełnia
    moich oczekiwań (trzeba naprawdę się postarać żeby alarm się włączył, samo
    "usiąście" w dwie osoby nie wystarczy), więc chcę dorobić do niego osobny
    czujnik (jest na niego wejście). Chciałbym żeby reagował na każdą próbę
    robienia czegokolwiek z motocyklem (siadanie, poruszanie itd). Na razie
    mam pięć pomysłów.

    1. Czujnik udarowy taki jaki jest w alarmie - czyli cewka i w niej magnes
    zawieszony na gumkach. Tylko gumki cieńsze i dodatkowa regulacja czułości.
    Boję się może reagować na wstrząsy terenu (np. samochody), ale to kwestia
    regulacji.

    2. Czujnik rtęciowy (mam taki w domu, kupiłem kiedyś) - to taka metalowa
    kopułka podobna do TO18, tylko z jednym pinem (drugim jest obudowa) i
    rtęcią w środku. Reaguje na uderzenie i zmianę pozycji (np. zdjęcie moto
    z kosy albo "usiąście"). Tylko że moto na kosie może być w różnych
    pozycjach, zależy od terenu, a mi się nie uśmiecha za każdym razem
    po zejściu ustawianie czujnika w odpowiedniej pozycji...

    3. Mikrofon przyklejony do obudowy albo ramy, filtr dolnoprzepustowy i
    regulacja siły głosu, która wyzwoli alarm. Może reagować na mocniejszy
    niż normalnie dotyk motoru ale może też np. na przejeżdżające ciężarówki...

    4. Czujnik dotykowy. Reagowałby na 50Hz indukujące się w ciele i przenoszone
    podczas dotyku metalowych części motocykla (np. ciężarków kierownicy). Nie
    mam pojęcia czy i jak to się sprawdzi, to ostateczność - w końcu nie trzeba
    dotykać metalowych części...

    5. Czujnik obrotów któregoś koła. Da się zrobić optycznie - np. używając
    tarczy hamulcowej jako impulsatora. Ale to dodatkowy problem z czyszczeniem
    itd. (zbiera się tam cały syf z okolicy) no i nie chcę aż tak ingerować,
    idealnie byłoby gdyby całość zamknęła się tam gdzie jest - pod siedzeniem.

    Co myślicie? Może macie jakieś inne pomysły? Widzicie jakieś inne wady tych
    rozwiązań? Które jest według was najlepsze? Dla mnie faworytem jest 1, myślę
    też poważnie nad 2.

    Pozdr.

    --
    Fiat Siena 1.6 HL & Suzuki GSX 750F
    PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D
    http://www.gophi.pl/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: