  • Data: 2014-04-14 15:04:05
    Temat: Jaki aparat(+wideo) dla backpackera?
    Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Cześć.

    Zastanawiam się jaki aparat kupić, może mi coś doradzicie.

    Aktualnie podróżuje, jestem cały czas w drodze, wiec potrzebuję czegoś nie za dużego,
    poręcznego.
    Wstępnie rozważałem jakieś lustrzanki jak np. Canon D650, ale to zajmowałoby mi za
    dużo miejsca.
    Wiec albo jakis zaawansowany kompakt albo może jakiś bezlusterkowiec?
    Ostatnio oglądałem w sklepie Canon G16, bardzo mi sie spodobał, wymiary, mnóstwo
    pokręteł do nastawów manualnych, Super jasny obiektyw, prawie niemal ideał :), jednak
    dyskwalifikują go niekompatybilne frameratey wideo z moją kamera, ma 30/60 a
    potrzebuje 25/50, aby móc montować jednocześnie nagrania z aparatu i kamery.
    Właśnie przeznaczenie aparatu to conajmniej w 50% nagrywanie wideo. Moja kamera to
    Panasonic x900, nagrywa w 1080p 50/25.

    Nie zależy mi na wymiennych obiektywach, nie będę z tego korzystał, potrzebuje jeden
    w miare uniwersalny obiektyw.

    Wymagania
    Obowiązkowo:
    - jasny obiektyw
    - zoom, nawet nie musi być bardzo duży, ale aby był conajmniej kilkukrotny
    - dobra stabilizacja obrazu
    - szybki autofocus
    - bardzo dobre nagrywanie wideo HD 1080p, elastyczny wybór framerate, conajmniej
    25/50, ale fajnie jakby miał teź 30/60 lub inne, ewentualnie 50/60 mogą być z
    przeplotem
    - wejście na mikrofon zewnętrzny (stopka)
    - funkcja HDR
    - poręczne wymiary

    Fajnie jakby było:
    - odchylany ekran
    - wygodne ustawienia manualne
    - możliwość dokupienia wodoodpornej obudowy

    Czy coś więcej powinienem doprecyzować?

    Z góry dzięki za propozycje i nakierowanie czego mam szukać :)

    Mateusz