  • 21. Data: 2012-04-19 10:46:29
    Temat: Re: Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 z?
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-04-19 09:41, Kris pisze:
> [...]
    widze sensu
    > przepłacać za droższe marki skoro taniej moge kupic sprzęt którego funkcjonalnośc
    jest dla
    > mnie wystarczajaca. Jedyna drobna wada moim zdaniem to Anynet+ Samsunga-
    próbopwałem z tego
    > korzystać przy połaczeniu telewizora i kina domowego ale nie działało
    to za funkcjonalnie moim
    > zdaniem więc wyłączyłem ta funkcje. Ale nie jest żle bo kino i tv moge obsługiwac
    jednym
    > pilotem więc dla nie jest to jakiś duży kłopot

    wcale nie są najtańsze, ale za to są dobrze wyposażone w tej cenie.
    ja nie mam samsunga - logo mi nie odpowiada, zdecydowanie wolę
    sony, za które wcale nie dałem więcej i da końca ubiegłego roku
    dawali 5 lat gwarancji.
    z tą awaryjnością jest tak w samsungu. mam 4 znajomych u których
    po ok. 2-3 latach wyszły plamy na matrycy. nie takie jak na
    zamieszczonej fotce, ale widać je i zbiegiem czasu coraz bardziej.
    ostatnio mam do wymiany głośniki.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 22. Data: 2012-04-19 13:01:56
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    pawell32 nabazgrał(a):

> [...]
    > ja nie mam samsunga - logo mi nie odpowiada, zdecydowanie wolę
    > sony, za które wcale nie dałem więcej i da końca ubiegłego roku

    No to masz Samsunga tylko w innej obudowie bo matryce robi Samsung :)

  • 23. Data: 2012-04-19 13:22:30
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-04-19 13:01, Chris pisze:

    > No to masz Samsunga tylko w innej obudowie bo matryce robi Samsung :)

    no właśnie nie.
    jeszcze niedawno fabryka produkująca matryce była spółką sony-samsung.
    obecnie 5 % matryc pochodzi od samsunga, większość robi np. fabryka
    sharpa.
    widać to chociażby w jakości podświetlenia. w samsungach widać
    niedoświetlone pola, a sonkach minimalnie, w 100% wiadomo że przy
    krawędziowym się nie da.
    poza tym matryca to jedno, a elektronika to drugie.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 24. Data: 2012-04-19 13:24:50
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    pawell32 nabazgrał(a):

    > no właśnie nie.
    > jeszcze niedawno fabryka produkująca matryce była spółką sony-samsung.
    > obecnie 5 % matryc pochodzi od samsunga, większość robi np. fabryka
    > sharpa.

    Wydawało mi się że było odwrotnie że zmienili właśnie z Sharpa na Samsunga
    ale może się mylę :)

    > widać to chociażby w jakości podświetlenia. w samsungach widać
    > niedoświetlone pola, a sonkach minimalnie, w 100% wiadomo że przy
    > krawędziowym się nie da.
    > poza tym matryca to jedno, a elektronika to drugie.

    Samsung złej elektroniki nie robi .. to nie czasy gierka gdzie samsung czy
    lg to były tajemne i neznane firmy :)

  • 25. Data: 2012-04-19 13:33:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 19 Apr 2012 13:22:30 +0200, pawell32 napisał(a):

    > jeszcze niedawno fabryka produkująca matryce była spółką sony-samsung.
    > obecnie 5 % matryc pochodzi od samsunga, większość robi np. fabryka
    > sharpa.

    czyli kupiony w zeszłym roku w Polsce w promocji był najprawdopodobniej
    Samsunga

    > poza tym matryca to jedno, a elektronika to drugie.

    No właśnie, a tą Sony zawsze miało nędzną. Jeszcze za czasów, kiedy Sony
    miało na rynku przewagę w postaci Trinitrona i patentów na niego.
    Kupując wtedy telewizor Sony dostawało się dobry kineskop i bardzo
    przeciętną elektronikę, w dodatku w cenie wyższej od konkurencyjnego
    sprzętu z niezłym kineskopem i niezłą elektroniką.
    Owszem, można było kupić telewizor Sony z dobrym kineskopem i
    ponadprzeciętną elektroniką, ale wtedy cena momentalnie startowała w
    kosmos.
    Nie wspominając, że od zawsze ta elektronika Sony była dosyć awaryjna, a z
    serwisem krucho. Teraz z serwisem nie będzie problemu, bo nikt tego nie
    naprawia, tylko wymieniają (będzie problem po gwarancji), awaryjność też
    będzie przeciętna, bo i tak wszystko robią te same małe chińskie rączki.

    W każdym razie jakoś nie warto chyba bardzo być przywiązanym do firmy,
    która od wielu lat nie pokazała NICZEGO innowacyjnego, od wielu lat pcha
    się w bezsensowne zamknięte systemy (i zawsze dostaje po łapach jak takie
    wypuszcza), nie uczy się dokładnie niczego:
    http://www.gizmodo.co.uk/2012/04/sony-still-hasnt-le
    arnt-its-busted-out-yet-another-proprietary-optical-
    disc-format/
    i jest w sytuacji, gdzie bankructwo zagląda w oczy (zagląda, nie grozi,
    mają co wyprzedawać):
    http://mashable.com/2012/04/10/sony-6-4-billion-net-
    loss/

    Wracając do telewizorów - jedyne co Sony przez chwilę miało fajne, to dosyć
    dobrze dopracowane oprogramowanie w smart tv, ale tu już konkurencja dawno
    ich dogoniła i obecnie to żadne mecyje.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 26. Data: 2012-04-19 14:01:32
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Waldek Godel nabazgrał(a):

    > Wracając do telewizorów - jedyne co Sony przez chwilę miało fajne, to
    > dosyć dobrze dopracowane oprogramowanie w smart tv, ale tu już
    > konkurencja dawno ich dogoniła i obecnie to żadne mecyje.

    Dodał bym do tego dobrą współpracę z PS3 gdzie można mieć jednego pilota
    albo sterować obiema rzeczami z kompa albo tabletu :)

  • 27. Data: 2012-04-19 14:41:53
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-04-19 13:24, Chris pisze:

    > Samsung złej elektroniki nie robi .. to nie czasy gierka gdzie samsung
    > czy lg to były tajemne i neznane firmy :)

    tego nie powiedziałem.
    ostatnio rozbierałem led-a D6500 i muszę przyznać, że bardzo
    ładnie wykonany.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 28. Data: 2012-04-19 14:51:48
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-04-19 13:33, Waldek Godel pisze:

    > czyli kupiony w zeszłym roku w Polsce w promocji był najprawdopodobniej
    > Samsunga

    o ile pamiętam to od ponad dwóch lat już nie

> [...]
    > naprawia, tylko wymieniają (będzie problem po gwarancji), awaryjność też
    > będzie przeciętna, bo i tak wszystko robią te same małe chińskie rączki.

    to widzę, że masz duże pojęcie o tym.
    ja pracowałem w serwisie panasonic-a i tam mieli problem.
    ja na części czekałem średnio 10 dni, a kolego w serwisie
    sony 1-3 dni.

> [...]
    > się w bezsensowne zamknięte systemy (i zawsze dostaje po łapach jak takie
    > wypuszcza), nie uczy się dokładnie niczego:

    mają, mają. oczywiście w tv nie są liderem jak kiedyś.
    mieli dobre urządzenia, którymi obstawione były wszystkie
    studia, bary itp.
    np. walkmany mieli cienkie, choć reklama zrobiła swoje. taki
    odtwarzacz panasonic bił na głowe mechanizm sony, który ponoć
    był wstrząsodporny - z plastykowym kołem zamachowym.

    teraz mają dobre konsole, telefony,
    ale to nie czas dla gigantów robiących wszystko.

    > Wracając do telewizorów - jedyne co Sony przez chwilę miało fajne, to dosyć
    > dobrze dopracowane oprogramowanie w smart tv, ale tu już konkurencja dawno
    > ich dogoniła i obecnie to żadne mecyje.

    dogoniła, ale ja i tak wole to od samsunga.
    jak mowa o tym to również panasonic fajnie to rozwiązał

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 29. Data: 2012-04-19 21:19:41
    Od: ja <b...@b...org>

    W dniu 18.04.2012 13:16, Kris pisze:
    >[..]
    > Marka tu specjalnego znacznia nie ma.
    > Gdzieś tu po sasiedzku jest wątek o Akai za 899zł.

    Zaczęty przeze mnie, tv ma moją rekomendację. Poważnie, sam się dzisiaj
    nad takim dla Dziadków zastanawiałem ;) Może 4xHDMI i 2XUSB nie będą im
    potrzebne, ale dopłacić dwie,trzy stówki za to, żeby ich nie miał? :>

  • 30. Data: 2012-04-19 22:54:52
    Temat: Re: Odp: Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 zł
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba przesadzasz z tymi wymaganiami.
    > U większości ludzi znacznie przed "60" panoramiczne telewizory,
    > kineskopowe i
    > płaskie są ustawione na tryb "super zoom" lub podobny, przy którym obraz
    > wypełnia cały ekran.

    Jeżeli chodzi o skalowanie to najlepiej według mnie mają to rozwiązane TV
    Panasonica.
    Nawet jak rozciąga tryb 4:3 na cały ekran to robi to nieliniowo, czyli w
    środku obrazu bardzo mało im dalej do krawędzi to więcej. Ma się wrażenie,
    że postacie w środku ekranu mają prawidłowe proporcje. :-)
    Teraz oglądam na Panasonicu PV8 sygnał z dekodera wiwa hd50 i ona ma fajny
    tryb PilarBox i zachowuje mi proporcje, w trybie 4:3 po boku mam czarne
    pasy, ale ja tak wolę. :-)
    Jeżeli chodzi o obraz to sygnał cyfrowy DVB-T na Panasonicu najlepiej
    wygląda, w porównaniu z plazmą samsunga i LG. Nawet na LCD z LED samsuna 46"
    za 4000zł u kumpla gorzej wypada. Ale to moje subiektywne zdanie.
    Jedynie lepszy obraz widziałem na TV sony LCD chyba 60" z jakimś filtrem
    (szybą), ale kosztował coś koło 7000zł. :-)