  • 1. Data: 2009-09-29 02:02:15
    Temat: Jaki CPU?
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    Muszę dokupić jakiś 2 rdzeniowy procesor pod LGA775 - zastosowanie to
    home recording (kilkanaście śladów audio 24bit/44,1kHz, wtyczki typu
    sampler perkusyjny, emulator wzmacniaczy itp). Obecny konfig na P4
    3,2GHz (2GB RAM, SATA 80GB) bardzo często nie wyrabia powodując dropy.
    Interesuje mnie zakup jak najbardziej budżetowego procesora i zapytuje
    czy do tych zastosowań lepiej sprawdzi się Pentium Dual Core E5300
    (2x2600MHz 2MB Cache) czy starszy E6320 (2x1,86MHz 4MB Cache). Pierwszy
    z racji bardziej zminiaturyzowanej technologii zapewne mniej sie grzeje
    i (zgaduję) lepiej sie kręci, drugi ma więcej pamięci cache - czy to sie
    przekłada na podobna wydajność (MHz vs Cache)? Co byście poradzili, co
    wybrać - obydwa procesory to koszt poniżej 200 zł na Allegro?

    Pzdr, OMSON

    P.S. Czy interesować się w związku z powyższym Celeronem Dual Core E3200
    (2x2,4GHz 1MB Cache), który ponoć świetnie się kręci?

    P.P.S. Apropos - mój zasilacz to Fortron FSP350-60HLN.

  • 2. Data: 2009-09-29 03:30:16
    Temat: Re: Jaki CPU?
    Od: newsy_gazeta <n...@g...pl>

    OMSON pisze:
> [...]
    > (2x2,4GHz 1MB Cache), który ponoć świetnie się kręci?
    >
    > P.P.S. Apropos - mój zasilacz to Fortron FSP350-60HLN.

    miałem e5200 i byłem bardzo zadowolony, tani i 4GHz bez proszenia,
    wydajność, temp bez zarzutu, mniejszy cache niezauważalny praktycznie

    pytanie, czy pójdzie Ci na płycie, gdzie masz P4? chciałem tego e5200 na
    płytę z i945 bodajże wsadzić i nie poszedł (może aktualizacja biosu by
    coś dała, nie wiem, tylko z ciekawości podpinałem)

  • 3. Data: 2009-09-29 07:06:30
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    newsy_gazeta pisze:

    > pytanie, czy pójdzie Ci na płycie, gdzie masz P4? chciałem tego e5200 na
    > płytę z i945 bodajże wsadzić i nie poszedł (może aktualizacja biosu by
    > coś dała, nie wiem, tylko z ciekawości podpinałem)

    http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=4CoreDual-VST

    Chyba Dual Core E5300 jednak odpadnie...

    Pzdr, OMSON

  • 4. Data: 2009-09-29 09:39:55
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@M...o2.pl>

    OMSON wrote:
> [...]
    > przekłada na podobna wydajność (MHz vs Cache)? Co byście poradzili, co
    > wybrać - obydwa procesory to koszt poniżej 200 zł na Allegro?

    U mnie podobne rzeczy o jakichs piszesz (ezdrummer albo jakiś bluenoise
    drumset, ze cztery ścieżki z emulatorami wzmacniaczy, paczek i
    stompboxów, bas + parę soft synthów + rózne reverby, filtry i inne
    delaye) wybrabia się w riltajmie z przyzwoitym zapasem na lekko kręconym
    E2180 (@2,8Ghz), więc pewnie którykolwiek z wymienionych będzie śmigać.
    Stymże pewnie ten E5300 będzie mniej ogrzewać otoczenie :)

    --
    bujaj makaron do konserw - rzekl niesmialo rozpustny bosman, koneser
    szarf, do swej wedzonej szalupy. wieko kompozytu zatrzeszczalo

  • 5. Data: 2009-09-29 10:36:12
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    BrunoN Bluthgeld pisze:

> [...]
    > E2180 (@2,8Ghz), więc pewnie którykolwiek z wymienionych będzie śmigać.
    > Stymże pewnie ten E5300 będzie mniej ogrzewać otoczenie :)

    U mnie EZDrummer + DFH, soft od POD Farm'a, 2 sciezki voca, gitara z
    dublami, bas, compresory sonitusa, bbe sonic maximizer - w kanciapie
    taki projekt trwający ok 4 min zżera przeszło 70% tego P4 3,2GHz -
    odpalony w domu na C2D E6320 niespełna 20%.
    Zresztą kupiłem już tego proca za 200 zł z wysyłka - do kompa
    kanciapowego (kombinowałem przeskoczyć w domu na Q6600 G0 a tego C2d dać
    do kanciapy ale za duża inwestycja IMHO).

    Pzdr, OMSON