  • 1. Data: 2009-09-29 00:46:43
    Temat: czytnik DVD - losowo czyta plyty
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    w staym dosyc laptopie czytnik dvd [nie nagrywarka]
    Compaq DVD-ROM DRN8080B (firmware w tym czytniku ma wersje 1.14)
    losowo czyta plyty dvd. Tzn teoretycznie, wg nero infotool czytane maja byc
    _tylko_ :
    cd-r, cd-rw,
    dvd-r, dvd-rw
    Problem w tym, że jedne z w/w plyt czyta, drugich nawet w napedzie nie widac
    i ewidentnie zalezy to od marki [stempla?] plyty. Czyli np. sony-r jest
    czytane, verbatim-r nie.

    Aby z kolei plyty "z plusem": DVD+RW i DVD+R byly czytane, powinny byc
    wypalone jako DVD-ROM - ale wowczas takze odczytanie w napedzie okazuje sie
    sprawa losowa, a raczej zalezna od marki plyty.

    Trzeba wykonac flash biosu?
    Niestety nie moge znalezc firmware dla tego czytnika, jest w sieci jakis
    nowy bios dla tego samego czytnika,ale nie dla compaq, lecz dla LG, czyli
    dla LG DVD-ROM DRN8080B.

    Jak lepiej poszukac tego biosu, jesli tylko flash ma szanse pomoc?

  • 2. Data: 2009-09-29 08:02:27
    Temat: Re: czytnik DVD - losowo czyta plyty
    Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl>

    Witam
    Niesety ale z czasem przychodzi koniec na takie urządzenia, bo zaczynają
    umierać smiercią naturalną i jakiekolwiek zabiegi na nic się zdadzą. Miałem
    identyczny czytnik i na jego miejsce pojawiła się nagrywarka dvd, napęd zaś
    wylądował w firmie zajmującej się utylizacją.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-09-29 08:15:20
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    ***Einstein*** in news:h9seug$ofb$1@inews.gazeta.pl
> [...]
    > Miałem identyczny czytnik i na jego miejsce pojawiła się nagrywarka
    > dvd, napęd zaś wylądował w firmie zajmującej się utylizacją.

    rozumiem, ale akurat nie widze powodu dla ktorego ten czytnik mialby paść.
    Byl bardzo malo uzywany.

  • 4. Data: 2009-09-29 10:13:36
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 29 Sep 2009 02:46:43 +0200, 1634Racine napisał(a):

> [...]
    > dla LG DVD-ROM DRN8080B.
    >
    > Jak lepiej poszukac tego biosu, jesli tylko flash ma szanse pomoc?

    Spróbuj tym od LG.

    --
    GLaF

  • 5. Data: 2009-09-30 01:08:21
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    GLaF in news:i8uwja210gev.59kr09kx4l3d$.dlg@40tude.net
    > Spróbuj tym od LG.

    jak myslisz - jaki efekt otrzymalem robiac to wlasnie przed poslaniem posta
    z problemem ? :)

  • 6. Data: 2009-09-30 08:55:08
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "1634Racine" <1...@R...pl> wrote in message
    > ***Einstein*** in news:h9seug$ofb$1@inews.gazeta.pl
    >

    > rozumiem, ale akurat nie widze powodu dla ktorego ten czytnik mialby paść.
    > Byl bardzo malo uzywany.

    Nowe samochody na gwarancji tez sie psuja, podczas gdy niejeden 10-letni
    jezdzi bez problemow. Bywa po prostu.

    Pozdrawiam
    Kamil