  • 1. Data: 2009-09-29 09:17:30
    Temat: Podłączenie wentylatorów Tagana do MB
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Witam

    Chcę podłączyć 2 wantylatory z Tagana do 3-pinowych gniazd na płycie
    głownej.
    Mam pewną wątpliwość gdyż dmuchawki z Tagana mają 2 piny (czarny i
    czerwony - czyli mam rozumieć że czarny to GND a czerwony to zasilanie 12V,
    tak ?).
    Czy nie będzie problemu (zwarcia itd.) jeśli podłącze owy 2 pinowy przewód
    do 3 pinowego (GND, 12 V, regulacja) na płycie głównej ? Sprawdzałem (na
    wyłączonym zasilaczu oczywiście) że fizycznie wchodzi.

    Druga sprawa to natężenie po obu stronach. Wentylatory mają na emblemacie
    12V i 0.23A dla pierwszego wentylatora i 0.19A dla drugiego. Zaś w instrucji
    płyty gł. Asusa P4P800 jest napisane iż gniazda dla wentylatorów przyjmują
    dopuszczalnie 0.35A ~ 0.74A (8.88W max) lub 1A ~ 2.22A (26.64W max) dla 12V.
    Natężenie jest więc poza normą. Podłączać czy nie ?

    Bugatti

  • 2. Data: 2009-09-29 11:39:19
    Temat: Re: Podłączenie wentylatorów Tagana do MB
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 29 Sep 2009 11:17:30 +0200, Bugatti napisał(a):

> [...]

    > do 3 pinowego (GND, 12 V, regulacja) na płycie głównej ? Sprawdzałem (na
    > wyłączonym zasilaczu oczywiście) że fizycznie wchodzi.

    Nie będzie.

> [...]
    > dopuszczalnie 0.35A ~ 0.74A (8.88W max) lub 1A ~ 2.22A (26.64W max) dla 12V.
    > Natężenie jest więc poza normą. Podłączać czy nie ?

    Nie rozumiem czemu służy to dolne ograniczenie prądowe. W instrukcji do
    mojego asusa też jest, ale bez problemu chodzą na nim niskoprądowe
    wentylatory.

    --
    GLaF