  • 21. Data: 2012-02-22 07:26:34
    Temat: Re: Jaka plyta i procek o takich parametrach?
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Jaskiniowiec nabazgrał(a):

    > Mala korekta odnosnie mojej poprzedniej odpowiedzi, to
    > wyczytalem, ze ASRock i MSI nawet w tanich modelach z Z68 maja obsluge
    > VT-d. Na dzisiaj sa to chyba jedyni producenci, ktorzy zaimplementowali to
    > na swoich plytach z Z68. ASUS, GB i reszta nie maja nawet w najdrozszych.

    Nawet nie myśl o ASUS czy GB jeśli nie chcesz mieć potem problemów ...
    zaufaj mi :)

    > Odnosnie plyt, to biore pod uwage:

    > ASROCK Z68 EXTREME4 GEN3 Z68 LGA1155 24MG 555,90 PLN ASROCK Z68 PRO3 GEN3
    > Z68 LGA1155 24MG 317,40 PLN MSI Z68A-GD55 (G3) Z68 LGA1155 36MG 490,00 PLN
    > (ceny netto)

    EXTREME ma poprawiony blok zasilania, poza tym chyba nie ma różnic, nie
    pamiętam teraz tak na szybko.

    > Najbardziej sklaniam sie ku ASRock Z68 Pro3 Gen3.

    Mam 3 takie z I5 2500K i spisują się rewelacyjnie, przy okazji odsetek
    zwrotów serwisowych jeśli chodzi o asrocka znikomy a po cenach widzę gdzie
    chcesz kupić :) choć MSI ostatnio się poprawiło ale i tak jakoś im do końca
    nie ufam.

    Przy okazji bo nie wiem czy już masz czy będziesz kupował, weż pamięci
    KINGSTON HyperX KHX1600C9D3X2K2/4GX albo 8GB chodzi o model. Są dedykowane
    do tych zestawów, praktycznie bezawaryjne.

  • 22. Data: 2012-02-22 10:46:33
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Jaskiniowiec" <j...@j...jaskinia> napisał w
    wiadomości news:op.v9121nf2oclw44@acer...

    > No i jakies testy praktyczne :) Poza tym, moze sie okazac, ze ten i5
    > spokojnie wystarczy w moim przypadku.

    Chyba że tak, że nie jest istotna maksymalizacja wydajności kodowania.

    > Gdzieniegdzie w plytach z P67 spotyka sie slot EIDE, ale nie wiem czy to
    > zasluga samego chipsetu, czy dodatkowego chipu.

    Dodatkowy chip.

    > Heh, nie wiedzialem, ze takie wynalazki sa na PCI-E :D

    Sa, jak podejrzewam powstały właśnie dlatego że wielu userów ma pozajmowane
    gniazda PCI i SATA, za to wolne PCI-E x1. Ich zaletą jest również to że
    dodatkowo mają gniazda SATA/eSATA:
    http://www.arest.pl/produkt/Kontrolery/51,220,,,0,0,
    0,,/21687/Karta-PCI-4WORLD-1x-IDE-ATA133-1x-SATA-1x-
    ESATA/

    > Totez lepiej poczekac kilka miechow na radka i na IB

    I na nowe Geforce, które też mogą to mieć.

    > Gdzies wyczytalem, ze QSv2 ma byc 2x szybszy i ma przetwarzac wiecej
    > formatow (moze WebM?), ale czort ich tam wie...

    Przekonamy się juz niebawem. A może przecieki o wydajności QS w IB pojawią
    sie jeszcze przed ich premierą.

    > W serii K nie ma wirtualizacji i kilku innych bajerow.

    Aha, czyli Intel nie tylko chipsety "poszatkował" pod względem funkcji, ale
    procesory również. Czyli nawet mają "wszystkopotrafiącą" płytę na Z68 i tak
    trzeba wybrać czy się chce ocerclocking czy wirtualizację.

    To samo, tylko wydajniejsze.

  • 23. Data: 2012-02-24 17:31:48
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 22-02-2012 o 08:26:34 Chris <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > KINGSTON HyperX KHX1600C9D3X2K2/4GX albo 8GB chodzi o model. Są
    > dedykowane do tych zestawów, praktycznie bezawaryjne.

    Dzieki wielkie za porade! Bo o ile reszta to nie tak trudny wybor, tak z
    pamieciami strzelalem na chybil trafil :)

    Jeszcze nie kupilem, ale jesli nie wyjdzie nic nowego w ciagu ~2 tyg., to
    wezme ta Pro3 Gen3. Ma jakies podrasowane kondensatory, czyli powinna
    pochodzic przynajmniej 3 lata ;) Procka tez raczej nie mam zamiaru krecic
    (bo i tego bez K akurat nie bedzie sie zbytnio dalo), wiec zaoszczedze
    troche wobec EXTREME.

    Jeszcze raz wielkie dzieki! :)

    Teraz dylematem bedzie zasilacz, ale to juz na osobny watek ;)
    --
    Polska - jak mi kupisz spodnie, zrobie ci loda.
    Chiny - jak mi kupisz loda, zrobie ci spodnie.

  • 24. Data: 2012-02-27 08:22:43
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Jaskiniowiec nabazgrał(a):

> [...]
    > wiec zaoszczedze troche wobec EXTREME.
    > Jeszcze raz wielkie dzieki! :)
    > Teraz dylematem bedzie zasilacz, ale to juz na osobny watek ;)

    Powiedzieć ci coś śmiesznego :) te 3 zestawy chodzą na >3 letnich
    zasilaczach 400W IBOXA :)

  • 25. Data: 2012-02-27 12:49:02
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 27-02-2012 o 09:22:43 Chris <s...@s...net> napisał(a):

    > Powiedzieć ci coś śmiesznego :) te 3 zestawy chodzą na >3 letnich
    > zasilaczach 400W IBOXA :)

    Heh, wiem, aczkolwiek u mnie router tez chodzi juz prawie 5 lat ma Modecom
    Feel 350W i ... zaczyna go juz niestety czas popychac. Na plycie zlaczka
    od zasilania stopiona (mozliwe, ze to wina plyty). Pomimo ze czyszczony,
    halas jak olera (fakt, 80mm smigielko). Podlaczenie wiecej niz 2 dyski
    oznacza niestabilne dzialanie. Totez jak juz inwestuje na nastepne kilka
    lat, to niech to bedzie cos w miare dobrego ;-) Z reszta, bedzie troche
    sprzetu na USB dolaczonego, min. 5xHDD. W przyszlosci moze pokusze sie o
    jakas grafike. Summa summarum zasilacz niech lepiej ma ten zapas i
    sprawnosc :)

    Zdecydowalem sie na FORTRON AURUM550 (550W) MODULARNY 80+ GOLD. Nic w tej
    hurtowni sensowniejszego nie ma (sa jeszcze chieftec i bequiet, ale
    drozsze i w testach niezbyt). Waham sie jeszcze nad tansza wersja
    FORTRON FSP650-80EGN 90+ (650W) 80+ GOLD (OEM z mniejsza iloscia wtyczek i
    nie jest modularny). Aczkolwiek nie jest to decyzja ostateczna, wiec moze
    wygrzebe cos innego.

    A wracajac do glownego tematu, to dylemat jest teraz taki - brac procka i5
    2400/2500 (i tu znow - roznica spora w cenie) czy jednak czekac na Ivy
    Bridge? Kurcze, do premiery zostalo naprawde niewiele. Ciekawe, o ile
    spadna ceny SB po wejsciu IB. No i czy hurtownie w PL beda miec IB juz na
    starcie premiery, czyli w kwietniu, czy dopiero po dluzszym czasie, az
    wypchna SB z magazynow. Chodzi mi gownie o oszczednosci, bo niby zestaw
    strasznie drogi nie jest, ale na kasie tez nie spie :) Do konca marca
    moglbym o VAT taniej kupic procka (o tyle mniej wplacenia do US).
    Wprawdzie moglbym pozniej opchnac SB i kupic IB ale z duza strata.

  • 26. Data: 2012-02-27 13:12:54
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Jaskiniowiec nabazgrał(a):

> [...]
    > FORTRON FSP650-80EGN 90+ (650W) 80+ GOLD (OEM z mniejsza iloscia wtyczek
    > i nie jest modularny). Aczkolwiek nie jest to decyzja ostateczna, wiec

    Spytam się znajomego z firmy czy to dobry wybór :) on w tym siedzi od dawna
    więc wie :)

> [...]
    > konca marca moglbym o VAT taniej kupic procka (o tyle mniej wplacenia
    > do US). Wprawdzie moglbym pozniej opchnac SB i kupic IB ale z duza

    Dostawy zależą od INTELA ale powinny być od razu, na razie mają jeszcze
    błędy konstrukcyjne ale w finalnej powinni się z tym szybko uporać.

  • 27. Data: 2012-02-27 19:40:51
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Jaskiniowiec" <j...@j...jaskinia> napisał w
    wiadomości news:op.wab8j0uioclw44@acer.opteris.pl...

    > A wracajac do glownego tematu, to dylemat jest teraz taki - brac procka i5
    > 2400/2500 (i tu znow - roznica spora w cenie)

    2400 można podkręcić na 2500 nawet bez zmiany mnożnika, samą tylko FSB
    (poprzez FSB można overclockować każdego SB o te 5-7 %).

    > czy jednak czekac na Ivy Bridge? Kurcze, do premiery zostalo naprawde
    > niewiele.

    Sytuacja się skomplikowała, stacjonarne IB mogą jednak być w czerwcu:
    http://pclab.pl/news48959.html

> [...]
    > oszczednosci, bo niby zestaw strasznie drogi nie jest, ale na kasie tez
    > nie spie :) Do konca marca moglbym o VAT taniej kupic procka (o tyle

    Biorąc pod uwage akapit wyżej, to chyba lepiej wziąść SB. A na IB wymienić
    za kilka miesięcy, jak ceny spadną (tzw. "podatek od nowości") a procesory
    pojawią się w dużych ilościach.

    > Wprawdzie moglbym pozniej opchnac SB i kupic IB ale z duza strata.

    Więc tak samo możesz teraz kupić używanego SB.
    Gdyby nie konieczność posiadania przez procesor funkcji "serwerowych"
    (dostępna tylko w wyższych modelach), to mógłbyś na razie wziąść jakiego
    low-endowego SB (nawet bez Quick Sync, i tak pewnie byłby szybszy niż
    aktualny komp), bo potem niewiele straciłbyś przy sprzedaży.

  • 28. Data: 2012-02-27 19:44:44
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nawet nie myśl o ASUS czy GB jeśli nie chcesz mieć potem problemów ...

    Moje dwa domowe kompy (AM3) to właśnie Asus i GB. Żadnych problemów.

    > zaufaj mi :)

    Mi też :).

    > Przy okazji bo nie wiem czy już masz czy będziesz kupował, weż pamięci
    > KINGSTON HyperX KHX1600C9D3X2K2/4GX albo 8GB chodzi o model. Są dedykowane
    > do tych zestawów, praktycznie bezawaryjne.

    Nigdy nie zwracałem uwagi na listy dedykowanych pamięci, zawsze wszystko
    działało świetnie na Goodramach. Acz jeśli są niewiele droższe niż Goodramy
    to można wziąść (choć Goodramy mają jeszcze tą zaletę że są "nasze").

  • 29. Data: 2012-02-28 07:34:32
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    maX nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Moje dwa domowe kompy (AM3) to właśnie Asus i GB. Żadnych problemów.

    To się ciesz :)

    > Mi też :).

    Ja widzę setki GB i Asusów które trafiają do serwisu co miesiąc :) do tego
    naprawiają to tak niechlujnie że potradią paść zaraz po naprawie :)

> [...]
    > działało świetnie na Goodramach. Acz jeśli są niewiele droższe niż
    > Goodramy to można wziąść (choć Goodramy mają jeszcze tą zaletę że są

    Są "nasze" ale to low-end i niestety ale padają w dużo większej ilości niż
    rekomendowane kingstony ...

  • 30. Data: 2012-02-28 10:59:28
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Jaskiniowiec nabazgrał(a):

> [...]
    > FORTRON FSP650-80EGN 90+ (650W) 80+ GOLD (OEM z mniejsza iloscia wtyczek
    > i nie jest modularny). Aczkolwiek nie jest to decyzja ostateczna, wiec

    Zapomnij o Fortronie :) - odp. z działu przetargów i ceryfikacji sprzętu "
    Fortony sie rypią", tak samo jak Cheftek, BE QUIET! (te po czasie ale potem
    padają jak muchy)

    Zobacz coś z tego:

    ZASILACZ TACENS RADIX V - 550W - 80+ BRONZE
    ZASILACZ TACENS RADIX V - 650W - 80+ BRONZE
    ZASILACZ TACENS VALEO III 500W MODULARNY (80+ BRONZE)