  • 31. Data: 2012-02-28 17:48:14
    Temat: Re: Jaka plyta i procek o takich parametrach?
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    news:jii029$gk$1@inews.gazeta.pl...
    > maX nabazgrał(a):

    > To się ciesz :)

    Ciesze się :)

    > Ja widzę setki GB i Asusów które trafiają do serwisu co miesiąc :) do tego
    > naprawiają to tak niechlujnie że potradią paść zaraz po naprawie :)

    Dane z jednego serwisu są niemiarodajne (pozatym nie uwzględniają różnej
    skali sprzedaży). Wystarczy zajrzeć na rankigi awaryjności i widać że choć
    róznice między producentami mogą być nawet kilkukrotne, to w ogólnym
    rozrachunku i tak wychodzą poniżej 3%. Więc niezależne co kupisz to masz
    conajmniej 97% szans że sprzęt sie nie zepsuje. Tak niski stopień
    awaryjności (podobny również dla kart graficznych i pamięci) powoduje że
    parametr niezawodność można spokojnie pominąć przy podejmowaniu decyzji o
    zakupie (gdyby to były statystyki typu 20% awaryjności jednego producenta
    versus 30% awaryjności drugiego producenta, to tak, wtedy to byłby jeden z
    kluczowych czynników).

    > Są "nasze" ale to low-end i niestety ale padają w dużo większej ilości niż
    > rekomendowane kingstony ...

    Statystyka awaryjności pamięci:
    http://pclab.pl/art43862-3.html
    Rzeczywiście Kingi są na pierwszym miejscu, ale nawet najbardziej awaryjny
    producent "osiąga" zaledwie 3%. Więc 97% pamięci się nie popsuje.

  • 32. Data: 2012-02-29 08:23:24
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    maX nabazgrał(a):

    > Dane z jednego serwisu są niemiarodajne (pozatym nie uwzględniają różnej

    Dystrybutora na Polskę :) odsetek zwrotów to >5% dla GB, Asusa czy Asrocka
    więc skoro nie widać różnicy to po co przepłacać :)

> [...]
    > Rzeczywiście Kingi są na pierwszym miejscu, ale nawet najbardziej
    > awaryjny producent "osiąga" zaledwie 3%. Więc 97% pamięci się nie

    Dla goodrama to ok 4% a dla kingstona ok 1.5% więc to już spora różnica.
    Nie pokazują taniego gówna gdzie procent sprawnych to 3% :)

  • 33. Data: 2012-02-29 15:46:49
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    http://pclab.pl/art43862.html

    > Dla goodrama to ok 4% a dla kingstona ok 1.5% więc to już spora różnica.

    Ale masz bardzo duże szanse znaleźć się w tej grupie 96% którym wogóle się
    pamięc nie posypie.

    > Nie pokazują taniego gówna gdzie procent sprawnych to 3% :)

    W przeszłości miewałem czasem kontakt z pamięciami No Name i też nigdy nie
    było problemów, nawet na low-endach typu ECS.

  • 34. Data: 2012-02-29 15:56:59
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Jaskiniowiec" <j...@j...jaskinia> napisał w
    wiadomości news:op.v9121nf2oclw44@acer...

    http://pclab.pl/news48977.html

  • 35. Data: 2012-03-01 09:02:40
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    maX nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > http://pclab.pl/art43862.html

    30 listopada 2010, 11:15

    Stare dane, do tego brak żródeł w/w informacji. Dla mnie j\nie są
    wiarygodne.

> [...]
    > W przeszłości miewałem czasem kontakt z pamięciami No Name i też nigdy
    > nie było problemów, nawet na low-endach typu ECS.

    Widać mało tego widziałeś :) ile pamięcie miałeś w rękach albo przeszło
    przez twoją firmę ??

  • 36. Data: 2012-03-02 01:41:04
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 14-02-2012 o 21:18:35 Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>
    napisał(a):

    Troche watek sie rozwinal i dzieki pomocy maX i Chris jestem coraz blizej
    ;-)

    Plyta zdecydowanie i ostatecznie ASRock Z68 Extreme3 Gen3 (SLI/CF na
    przyszlosc)

    Zasilacz - jednak skusze sie na tego FORTRON FSP650-80EGN 90+ (650W) 80+
    GOLD (OEM) Jego "nieoemowa" wersja ma dobre opinie, glownie na Zachodzie.
    Z reszta, to jest GOLD, wiec szajsem nie powinien byc :-) Nie ma wprawdzie
    cukierkowego wygladu oraz bajerow, ale on ma byc stabilny.

    Procek... Hmmm... i5 2500 w hurtowni sie skonczyl (pewnie na zyczenie
    dowioza) i tak sobie poszperalem, co tam jeszcze maja. Jest i5 2400
    oraz... Xeon na 1155 :D

    E3-1225 zegarowo i funkcjonalnie odpowiada i5 2400 a cenowo i5-2500.
    Jedyna roznica, to P3000 (odpowiednik HD3000) vs HD2000.
    E3-1235 tez ma grafe P3000 i dodatkowo HT i bardziej odpowiada serii i7,
    tyle ze ma mniejsze zegary. Cenowo jest raptem ~100zl drozszy od i5 2500,
    ktorego wczesniej bralem pod uwage i ~200zl tanszy od i7.

    Stwierdzilem zatem, ze jednak skusze sie na tego XEON E3-1235. W moim
    przypadku bardziej liczy sie praca wielowatkowa niz zegary. A ze mnie na
    i7 nie stac... ;-) Nawet jak niebawem wyjda IB, to na sensownego cenowo HT
    trzeba by i tak troche poczekac. Jak ceny IB spadna kiedys do
    akceptowalnego poziomu, to sobie wymienie tego "zionka".

    No i RAM - wezme te Kingstony. Atutem sa radiatory, jak i nienaganna
    opinia. Jako ze Xeon obsluguje ECC, to szukalem pamieci ECC, ale sa jednak
    drozsze. Poza tym, w przyszlosci bede mimo wszystko chcial obstawic plyte
    4x8GB i latwiej bedzie sprzedac te 4x4GB nonECC Kingstona :-)

    Na forum napisalbym "temat do zamkniecia" ;-)

    Ogromne dzieki za wskazowki i porady! :-)

    --
    Polska - jak mi kupisz spodnie, zrobie ci loda.
    Chiny - jak mi kupisz loda, zrobie ci spodnie.

  • 37. Data: 2012-03-02 07:53:38
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Jaskiniowiec nabazgrał(a):

    > Troche watek sie rozwinal i dzieki pomocy maX i Chris jestem coraz
    > blizej ;-)

    Polecam się :)

    > Zasilacz - jednak skusze sie na tego FORTRON FSP650-80EGN 90+ (650W) 80+
    > GOLD (OEM) Jego "nieoemowa" wersja ma dobre opinie, glownie na
    > Zachodzie. Z reszta, to jest GOLD, wiec szajsem nie powinien byc :-)

    Czytałeś co pisałem o Fortronach :)

    > Procek... Hmmm... i5 2500 w hurtowni sie skonczyl (pewnie na zyczenie
    > dowioza) i tak sobie poszperalem, co tam jeszcze maja. Jest i5 2400
    > oraz... Xeon na 1155 :D

    i5 2500K jest o 30zł droższy od 2500 więc różnica prawie żadna :)

  • 38. Data: 2012-03-02 13:18:02
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 02-03-2012 o 08:53:38 Chris <s...@s...net> napisał(a):

    > Polecam się :)

    > Czytałeś co pisałem o Fortronach :)

    Czytalem, ale mimo wszystko zaryzykuje ;-)

    > i5 2500K jest o 30zł droższy od 2500 więc różnica prawie żadna :)

    (pisalem to juz chyba 3x)
    K jest wykastrowany z _wirtualizacji_! ;-)

  • 39. Data: 2012-03-02 13:23:48
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Jaskiniowiec nabazgrał(a):

    > Czytalem, ale mimo wszystko zaryzykuje ;-)

    hehe :)

    > (pisalem to juz chyba 3x)
    > K jest wykastrowany z _wirtualizacji_! ;-)

    A fakt jakoś zgubiłem ten temat :)