-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Date: Fri, 26 Oct 2018 19:54:06 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 33
Message-ID: <pqvkc2$83m$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1540576450 8310 89.70.94.204 (26 Oct 2018 17:54:10 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Oct 2018 17:54:10 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.2.1
X-Mozilla-News-Host: news://news.atman.pl:119
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642264
[ ukryj nagłówki ]Witam,
Pytam wyłącznie z ciekawości. Otóż czytając o problemach posiadaczy
samochodów osobowych z np. ładowaniem akumulatora gdy coś tam ekstra
włączą (np. grzanie szyby, światła czy radio) kłóci mi się z obserwacją
jaką poczyniłem w swoim aucie. W końcu alternatory w samochodach
posiadają tę samą zasadę działania, posiadają zbliżone rozmiary itp.
Pomijam jakieś mikro-samochodziki z rozważań. A mimo to bywają między
nimi gigantyczne różnice - jak domniemam.
Otóż instalacja w moim aucie jest prądożerna. Np. gdy zewnętrzna
temperatura jest dyskomfortowo niska, to zaraz po uruchomieniu zimnego
silnika włącza się elektryczne grzanie kabiny (niemalże natychmiast robi
się ciepło). Ciągnie ono 60...130A w zależności od potrzeb. Zdarzyło mi
się całą zimę przejeździć na nim nie wiedząc, że zepsuł się zawór od
klasycznego grzania hydraulicznego. Do tego podgrzewane fotele, szyby,
lusterka, audio. Mimo to żadnych problemów z akumulatorem. Alternator
dawał radę nawet na postoju. Owszem, przyznaję, że silnik czasem
podnosił obroty spoczynkowe z 800 na 1000 gdy by podreperować wydajność
alternatora, ale tylko na chwilę.
Jak to zatem jest z alternatorami? Czy jedne (szczególnie na postoju)
ledwo dają radę ładować akumulator a inne, geometrycznie podobne, mogą
niemalże miasto zasilić? Oczywiście koloryzuję aby podkreślić konflikt
logiczny.
Zastanawia mnie też jak to możliwe, że konstrukcja wytrzymuje tak
ogromne obciążenia (zgaduję: 200A)? W końcu to wymaga grubego drutu,
sporych diod więc alternator powinien być ogromny, a nie jest.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 26.10.18 20:40 Tomasz Pyra
- 26.10.18 21:23 Marek S
- 26.10.18 22:02 s...@g...com
- 26.10.18 22:21 Tomasz Pyra
- 27.10.18 11:17 PiteR
- 27.10.18 11:18 J.F.
- 27.10.18 11:30 J.F.
- 27.10.18 12:57 J.F.
- 27.10.18 16:21 p...@g...com
- 27.10.18 21:37 Marek S
- 27.10.18 21:49 Marek S
- 27.10.18 21:58 Marek S
- 27.10.18 22:28 J.F.
- 27.10.18 22:55 J.F.
- 27.10.18 23:08 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=